شروع رسمی خروج ناتو و آمریکا از افغانستان

به گزارش تور تایلند، رسانه های خارجی از شروع رسمی خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان از امروز شنبه خبر دادند.

شروع رسمی خروج ناتو و آمریکا از افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، فرایند خروج کامل نیرو های آمریکایی و ناتو از خاک افغانستان بعد از 20 سال تهاجم نظامی علیه این کشور از امروز آغاز شده و قرار است تا انتها فصل تابستان تکمیل گردد.

رئیس جمهور آمریکا تاریخ اول می را به عنوان آغاز رسمی خروج باقی مانده نیرو های آمریکایی از افغانستان که شامل حدود 2500-3500 نظامی آمریکایی و حدود هفت هزار نظامی ناتومی گردد، مشخص نموده است.

برآورده شده که آمریکا بیش از دو تریلیون دلار را در دو دهه گذشته در افغانستان هزینه نموده است؛ برآوردی که به وسیله پروژه هزینه های جنگ نزد دانشگاه براون که به مستند سازی هزینه های پنهان درگیری های نظامی آمریکا می پردازد، حاصل شده است.

مقام های وزارت دفاع و دیپلمات های آمریکا به آسوشیتدپرس گفته اند، این فرآیند خروج شامل تعطیل کردن پایگاه های کوچکتر در سال گذشته میلادی نیز بوده است. آن ها تاکید کردند، از زمان اعلام ضرب الاجل از سوی بایدن در اواسط آوریل، تنها حدود 60 پرسنل نظامی خاک افغانستان را ترک نموده اند.

سال گذشته میلادی تنها سالی بود که نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان متحمل تلفات نشدند. وزارت دفاع آمریکا می گوید که از سال 2001 دو هزار و 442 نظامی آمریکایی در این کشور کشته شده و 20 هزار و 666 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1665

به "شروع رسمی خروج ناتو و آمریکا از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رسمی خروج ناتو و آمریکا از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید