آمریکا آماده بازگشت به برجام است

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز به موضع گیری علیه روسیه و چین پرداخت.

آمریکا آماده بازگشت به برجام است

وزیر خارجه آمریکا با مداخله در امور داخلی روسیه در مورد تظاهرات هواداران غربگرای آلکسی ناوالنی گفت: در حال آنالیز مجموعه ای از اقدامات مسکو هستیم که نگران کننده هستند!

وی در مورد چین نیز گفت: پکن مهمترین تهدید برای آمریکا به شمار می آید. چین باید درباره کرونا مسئولیت پذیر باشد!

آنتونی بلینکن در این مصاحبه اختصاصی با طرح ادعایی مضحک و بی اساس درباره ایران مدعی شد: تهران ماه ها با دست یابی به مواد شکاف پذیرِ مورد احتیاج برای ساخت یک سلاح هسته ای فاصله داشت؛ اما اگر به برداشتن محدودیت های توافق هسته ای ادامه دهد، این مسئله می تواند طی چند هفته اتفاق بیفتد!

رئیس دستگاه دیپلماسی دولت جدید در آمریکا در ادامه ادعا کرد که کشورش مایل است به توافق هسته ای سال 2015 بازگردد، اگر ایران هم همین کار را انجام دهد و سپس با متحدان و شرکای خود بر دستیابی به توافقی طولانی تر و قدرتمندتر که شامل مسائل دیگری نیز می گردد، همکاری کند.

او در پاسخ به سوالی درباره طرح موضوع آزادی مجرمان آمریکایی بازداشت شده در ایران در توافق مورد نظر آمریکا، گفت: جدا از هر توافقی، آن آمریکایی ها باید آزاد شوند. ما بر اطمینان یافتن از بازگشت آنها به خانه به هر شکل ممکن تمرکز خواهیم کرد.

بلینکن با تأکید بر اینکه که دولت کشورش در حال بازنگری در روابط با عربستان سعودی و اطمینان از سازگاری آن با منافع و ارزش های آمریکا است، قتل جمال خاشقجی را اقدامی خشن علیه یک روزنامه نگار و یک فرد مقیم آمریکا دانست؛ اما از محکوم کردن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دلیل نقش وی در این قتل خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1500

به "آمریکا آماده بازگشت به برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا آماده بازگشت به برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید