آمریکا و تقلا برای شروع مذاکرات بین الافغانی پیش از آزادی کامل زندانیان طالبان

به گزارش تور تایلند، نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل گفت که آمریکا با تقلای بسیار به دنبال متقاعد کردن طالبان است تا با آزادی 2 هزار زندانی اش توسط دولت افغانستان موافقت کند و مذاکرات بین الافغانی شروع گردد.

آمریکا و تقلا برای شروع مذاکرات بین الافغانی پیش از آزادی کامل زندانیان طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، ملیحه لودهی نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل گفت که اختلاف دولت افغانستان و طالبان درباره تبادل زندانیان مانع اصلی در جهت شروع مذاکرات بین الافغانی است.

وی اضافه کرد که طالبان آزادی همه 5 هزار زندانی اش را براساس فهرست ارائه شده این گروه، پیش شرطی برای مذاکرات بین الافغانی می داند.

لودهی ادامه داد که طالبان، دولت کابل را به تعویق عامدانه آزادی زندانیان متهم نموده و بدلیل گسترش کرونا خواهان آزادی فوری زندانیان است.

سفیر سابق پاکستان گفت که هدف طالبان از تشدید حملات علیه نیروهای امنیتی افغان و فشارهای نظامی تقویت مواضع این گروه در مذاکرات بین الافغانی است.

نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل همچنین گفت که کوشش های دیپلماتیک آمریکا اکنون بر این مسئله متمرکز است تا طالبان به جای 5 هزار زندانی با آزادی 2 هزار زندانی این گروه توسط دولت افغانستان موافقت کند و منتظر تبادل کامل زندانیان نشود تا امکان شروع مذاکرات بین الافغانی به وجود آید.

دولت افغانستان تا به امروز 650 زندانی طالبان را آزاد نموده است و براساس فرمان اشرف غنی قرار است 850 زندانی دیگر نیز بطور تدریجی آزاد شوند همچنین 3 هزار و 500 زندانی به جامانده نیز مشروط به کاهش محسوس خشونت ها توسط طالبان آزاد خواهند شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1020

به "آمریکا و تقلا برای شروع مذاکرات بین الافغانی پیش از آزادی کامل زندانیان طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و تقلا برای شروع مذاکرات بین الافغانی پیش از آزادی کامل زندانیان طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید