انصارالله یمن از فهرست سازمان های تروریستی خارج شد

به گزارش تور تایلند، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت نام انصارالله یمن را از فهرست سازمان های تروریستی خارج کرده است.

انصارالله یمن از فهرست سازمان های تروریستی خارج شد

به گزارش خبرنگاران از فارس، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بیان نمود وزارت خارجه این کشور رسماً نام گروه انصارالله یمن را از فهرست سازمان های اصطلاحاً تروریستی این کشور خارج کرده است.

در بیانیه ای که روی وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته آمده است: در تاریخ 16 فوریه 2021، وزارت خارجه آمریکا قرار دریافت انصارالله در فهرست تروریسم را باطل کرده که در نتیجه این اقدام، انصارالله دیگر ذیل مقررات تحریم های جهانی تروریستی، مقررات تحریم سازمان های تروریست خارجی یا فرمان اجرایی 13224، تحریم نیست.

خزانه داری آمریکا درباره تبعات این اقدام نوشته اشخاص آمریکایی از این پس برای انجام مبادله با انصارالله منعی نخواهند داشت، مشروط بر آنکه این مبادلات تعامل با اشخاصی که در فهرست تحریم ها قرار دارند یا فعالیت هایی که به گونه دیگر ممنوع شده اند را شامل نشود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: ایالات متحده آمریکا از حوثی ها می خواهد پیشروی خود به مأرب را متوقف کرده، همه عملیات های نظامی را متوقف کرده و به مذاکره روی بیاورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تهاجم حوثی ها به مأرب، اقدام گروهی نیست که به صلح متعهدند یا خواستار پایان دادن به جنگ هستند.

او در ادامه این بیانیه گفت: چنانچه حوثی ها بر سر رسیدن به یک راه چاره سیاسی مذاکره محور جدی هستند آنها باید همه پیشروی های نظامی را متوقف کرده و از انجام سایر اقدامات بی ثبات کننده و احتمالاً مرگبار از جمله حملات برون مرزی به عربستان سعودی خودداری کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1526

به "انصارالله یمن از فهرست سازمان های تروریستی خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله یمن از فهرست سازمان های تروریستی خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید