انفجارهای مبهم در منطقه نظامی قبرس ترک نشین

به گزارش تور تایلند، وزارت دفاع ترکیه امروز (پنج شنبه) بیان کرد: آتش سوزی به وجود آمده به دنبال انفجار در یکی از مناطق نظامی در شهر ساحلی گیرنه واقع در قبرس ترک نشین تحت کنترل درآمده است.

انفجارهای مبهم در منطقه نظامی قبرس ترک نشین

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در صفحه توییتر رسمی خود اظهار داشت: انبار مهمات متعلق به یگان بخش مهمات در گیرنه ساعت یک و 30 دقیقه بامداد به خاطر دلیل نامعلوم دچار انفجار شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تمامی اقدامات احتیاطی لازم در رابطه با این رویداد اتخاذ شده و این رویداد هیچ تلفاتی به همراه نداشته است. یک کمیته تحقیقات نیز تشکیل و تحقیقات فورا برای تعیین کردن علت این انفجار شروع شده است.

قدرت اوزرسای معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قبرس ترک نشین در صفحه فیسبوک خود نوشت: آتشی در انبار مهمات داخل این منطقه نظامی به وجود آمده و انفجارهای پیاپی در بخش شرقی گیرنه اتفاق افتاده است.

وی اضافه نمود: من با مقامات ارتش و اداره پلیس که در حال رسیدگی به این شرایط هستند همکاری می کنم. به محض به دست آمدن اطلاعات معتبر این اطلاعات به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

اوزرسای اضافه نمود: این رویداد هیچ تلفاتی نداشته اما بعضی از مردم به خاطر خرده شیشه های که در اثر انفجارها پرتاب شده اند زخمی شده اند.

وی تاکید نمود: در حال حاضر انبار مهمات همچنان در آتش می سوزد، ورودی ها به این منطقه بسته شده اند و برق منطقه نیز به خاطر اقدامات احتیاطی قطع شده است.

اوزرسای همچنین تاکید نمود: مردم در منطقه آراپ کوی عمدتا به خاطر احتیاط تخلیه شدند اما آتش گسترش نیافته است.

مصطفی آکینجی، رئیس جمهوری قبرس ترک نشین بعد از ورود به این منطقه به همراه ارسین تاتار نخست وزیر و اوزرسای به خبرنگاران گفت: جای بسی خوشبختی است که در این انفجارها هیچ کسی جان نباخته است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و من به ارتباط خود با ترکیه ادامه خواهم داد و در صورت لزوم از آنها درخواست یاری خواهم کرد.

آکینجی که به هتل آکاپولکو رفته تا به گردشگران اطمینان خاطر دهد، تاکید نمود: افرادی که امروز صبح پرواز دارند در امنیت کامل به فرودگاه برده می شوند.

تاتار نیز خواهان آرامش شد و ابراز امیدواری کرد این انفجارها به زودی متوقف شوند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اینکه هیچ فردی در این رویداد جان خود را از دست نداده، گفت: این منطقه تحت کنترل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 725

به "انفجارهای مبهم در منطقه نظامی قبرس ترک نشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجارهای مبهم در منطقه نظامی قبرس ترک نشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید