بایدها و نبایدهایی که بانوان باید در سفر به ارمنستان رعایت نمایند

به گزارش تور تایلند، ارمنستان کشوری است با جاذبه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی بسیار که افراد زیادی زیادی هر ساله بدان مسافرت می نمایند. برای بازدید از این کشور مانند سایر کشورها یک سری بایدها و نبایدهای سفر به ارمنستان وجود دارند که با رعایت آن ها می توان سفری امن و بدون دغدغه داشت. مخصوصا اگر خانم ها بخواهند به کشوری سفر نمایند، خوب است که بایدها و نبایدهای آن کشور را ابتدا خوب بشناسند تا بتوانند حداکثر استفاده و بهره برداری را از سفر خود داشته باشند. در این مطلب همانطور که از عنوان بر می آید، قصد ما در مجله خبرنگاران این است که بایدها و نبایدهای سفر بانوان به ارمنستان را بیان کنیم. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بایدها و نبایدهایی که بانوان باید در سفر به ارمنستان رعایت نمایند

چرا بانوان تنها سفر می نمایند؟

دلایل مختلفی وجود دارند که بانوان تصمیم می گیرند تا تنهایی به مسافرت بروند. اما شاید بتوان گفت ساده ترین دلیل این است که می خواهند یک آرامش واقعی را تجربه نمایند، بنابراین ساک و چمدان را برای سفر آماده می نمایند. اما، دلایل اصلی معمولا می تواند مسائل کاری باشد یا اینکه بانوانی را می بینیم که برای کشف زیبایی ها، فرهنگ و ناشناخته های یک سرزمین جدید اقدام به سفر انفرادی می نمایند. به هر حال هر دلیلی که داشته باشند، باید از یک سری بایدها و نبایدها اطلاع داشته باشند. فرهنگ، سنت، مذهب، تاریخ از جمله مواردی هستند که باعث می شوند تا شرایط سفر گردشگران به آن کشور را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین قبل از سفر باید اطلاعات کلی در خصوص آن کشور داشته باشند.

بایدها و نبایدهای سفر بانوان به ارمنستان

پوشش بانوان در ارمنستان

با توجه به اینکه فرهنگ ها و عرف های متفاوتی را در هر کشور شاهد هستیم، باید بانوانی که به کشور ارمنستان سفر می نمایند بتوانند به طور منطقی با سنت ها و عرف کشور ارمنستان برخورد نمایند. در خصوص کشور ارمنستان چون دین اکثریت مردم مسیحی است، خانواده ها بیشتر در این کشور به صورت سنتی رفتار می نمایند و پوشش زنان و مردان در این کشور باید موجه و مورد تایید باشد، بنابراین سعی کنید که پوششی مناسب با عرف و فرهنگ جامعه بر تن کنید.

جلب توجه نکنید

هر چقدر کمتر بتوانید جلب توجه کنید، چه از لحاظ پوشش یا رفتار اجتماعی، در این صورت سفر آرامتر و بی دغدغه تری خواهید داشت. حفاظت از مدارک و کیف پول و اموالی که همراه شما هستند، باید در اولویت قرار بگیرد. نه اینکه کشور ارمنستان کشور امنی نیست، بلکه رعایت این مورد از بایدها و نبایدهای سفر به ارمنستان می تواند موثر و مفید واقع گردد. اگر متوجه شدید کسی در پی شما است، خودتان را به مکان های شلوغ برسانید.

شب های تابستان

قدم زدن در میادین اصلی شهر در شب های تابستان را از دست ندهید. گردشگران زیادی را در شب های زیبای تابستان می بینید که در گوشه و کنار و در پارک ها جمع هستند. البته توجه داشته باشید اگر تنها هستید و در یک مکانی دورتر از شهر اقامت دارید، حتماً قبل از ساعت 11 شب به محل اقامت خود برگردید.

حمل و نقل در ارمنستان

برای تردد در شهر ایروان و دیگر شهر های ارمنستان می توانید از خطوط حمل و نقل عمومی استفاده کنید. همراه داشتن یک واژه نامه ارمنی به انگلیسی یا به هر زبانی که صحبت می کنید، می تواند یاری شایانی به شما در پیدا کردن جهت اتوبوس ها کند، زیرا راهنمای جهت اتوبوس ها به زبان ارمنی هستند. خطوط مترو تا ساعت 11 مشغول فعالیت بوده و خطوط حمل و نقل عمومی تا ساعت 12 شب مشغول سرویس دهی به مردم در سطح شهر هستند. توجه داشته باشید می توانید از تاکسی نیز استفاده کنید اما اگر راننده متوجه گردد شما خارجی هستید مطمناً کرایه بیشتری ازشما خواهد گرفت. سعی کنید بعضی از واژه های ارمنی را قبل از سفریاد بگیرید. توصیه ما به پیرامون سفر بانوان به ارمنستان این است که هرچه بیشتر در تردد داخل شهری یا در مسافرت های بین شهری از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

مردمانی خونگرم

مردم ارمنستان مردمانی خونگرم و صمیمی هستند و در برخورد با گردشگران و افراد خارجی با مهربانی و خوشرویی با آن ها برخورد می نمایند. اگر احتیاج داشتید که در خصوص چیزی اطلاع کسب کنید و آدرس مکان یا جایی را نمی دانید، با خیال راحت از مردم محلی سوال کنید.

رعایت فرهنگ مردم ارمنستان

به عنوان یک گردشگر و یک فرد خارجی مطمناً جلب توجه خواهید کرد، اما اگر مراقب پوشش و نوع برخوردتان باشید و سعی کنید تعادل را رعایت کنید، در این صورت مردم ارمنستان نیز با شما به گرمی و مهربانی برخورد می نمایند. با شناخت فرهنگ بی نظیر ارمنستان و با احترام به بایدها و نبایدهای سفر به ارمنستان می توانید سفری خوب و خاطره انگیز داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 54

به "بایدها و نبایدهایی که بانوان باید در سفر به ارمنستان رعایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهایی که بانوان باید در سفر به ارمنستان رعایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید