برترین دانشگاه های دانمارک را بشناسید

به گزارش تور تایلند، دانمارک می تواند یکی از برترین انتخاب ها برای ادامه تحصیل باشد. در این مقاله با دانشگاه های برتر این کشور آشنا می شوید. همراه خبرنگاران باشید.

برترین دانشگاه های دانمارک را بشناسید

مایلید در کشوری اروپایی با سطح بالای استاندارد زندگی تحصیل کنید؟ جایی سبز و تمیز؟ برفی و رویایی؟ نظرتان درباره دوچرخه سواری تا دانشگاه به جای استفاده از مترو یا اتوبوس چیست؟ اگر همه این ها به نظر شما خوب می آید، زمان آن رسیده که تحصیل در دانمارک را جزو گزینه های پیش رویتان در نظر بگیرید؟

دانشگاه های دانمارک

دانشگاه کپنهاگ بالاترین رتبه دانشگاه های کل منطقه اسکاندیناوی، در رنکینگ دنیای دانشگاه ها در سال 20 16 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه که در سال 14 79 تاسیس شده است، قدیمی ترین موسسه دانمارکی و دومین موسسه قدیمی در منطقه اسکاندیناوی، پس از دانشگاه اوپسالا (uppsala) در سوئد است. این دانشگاه با بیش از 4 0, 500 دانشجو، از جمله 4 0 00 دانشجو بین المللی، چهار شعبه دارد که همه در داخل یا اطراف کپنهاگ واقع شده اند. بیش تر دوره ها به زبان دانمارکی تدریس می شوند، البته دوره هایی هم هستند که به زبان انگلیسی یا آلمانی اراِِئه می شوند.

اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های برتر دانمارک

اولین موسسه پلی تکنیک دانمارک، دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark)، در سال 18 2 9 به وسیله فیزیکدان دانمارکی معروف، هانس کریستین اورستد (Hans Christian Orsted) تاسیس شد. براساس رتبه بندی QS در سال 20 16 و 2017، این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های مهندسی در اروپا شناخته شد. در حال حاضر این دانشگاه بیش از 10,600 دانشجو در 25 دانشکده دانشگاه در حال تحصیل هستند. محوطه اصلی دانشگاه در کانگس لینگبی (Kongens Lyngby)، شهری در شمال کپنهاگ واقع شده است. رنگ های رسمی این دانشگاه قرمز و خاکستری هستند و تیم های راگبی و والیبال آن بسیار معروف اند.

دانشگاه آرهوس

دومین دانشگاه دانمارک، دانشگاه آرهوس (Aarhus University)، رتبه 1 17 دنیای را به خود اختصاص داده است. با وجود اینکه بسیار جدیدتر از دانشگاه کپنهاگ است، دومین موسسه آموزش عالی غیر فنی قدیمی این کشور است. این دانشگاه در سال 1928 تاسیس شد، از زمان تاسیس تا به امروز بسیار توسعه یافته است و در حال حاضر بزرگ ترین دانشگاه دانمارک است. حدود 44,500 دانشجو در زمینه های مختلف علمی در حال تحصیل اند. مشهورترین فارغ التحصیل این دانشگاه ملکه مارگارت دوم دانمارک است که از رشته علوم سیاسی در دهه 60 فارغ التحصیل شد.

دانشگاه آلبورگ

چهارمین دانشگاه دانمارک که در رتبه بندی دانشگاه های دنیا QS قرار گرفته، دانشگاه آلبورگ (Aalborg University) با رتبه 374 است. سال تاسیس دانشگاه 19 74 است و 20,565 دانشجو در آلبورگ در حال تحصیل اند. این دانشگاه سه شعبه دارد که اصلی ترین آن ها در شهر آلبورگ واقع شده است. دو شعبه دیگر در اسبجرگ (Esbjerg) و کپنهاگ قرار دارند. از سال 2007، این دانشگاه به چهار دانشکده تقسیم شده است: دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده مهندسی و علوم و دانشکده پزشکی. دانشگاه آلبورگ در میان دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است و بیش از 15 درصد دانشجویان این دانشگاه از خارج از دانمارک در این دانشگاه ثبت نام می نمایند.

دانشگاه جنوبی دانمارک

پنجمین دانشگاه دانمارک، در رتبه 390 رتبه بندی دانشگاه های دنیا QS قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 19 98 پس از ادغام دانشگاه اودنسه، دانشگاه جنوبی، دانشکده کسب و کار و مهندسی و مرکز دانشگاه جنوبی یولند تاسیس شد. در سال 2006، مرکز دانشکده کسب و کار (Slagelse)، موسسه ملی بهداشت عمومی و اودنسه تکنیکوم در این دانشگاه جا داده می شوند. بنابراین، امروز این دانشگاه دارای هفت شعبه است. بیش از 32,000 دانشجو در حال حاضر در دانشگاه جنوب دانمارک حضور دارند که حدود 20 درصد آنها خارجی هستند.

منبع: کجارو / topuniversities.com
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1978

به "برترین دانشگاه های دانمارک را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های دانمارک را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید