ترکیه از عربستان شکایت کرد

به گزارش تور تایلند، ایسنا نوشت:دولت آنکارا به علت تحریم کالاهایش به وسیله عربستان از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

ترکیه از عربستان شکایت کرد

بهترین تجربه سفر را با ترکیه تور ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

روزنامه صباح ترکیه نوشت، این اقدامات عربستان که روابط تجاری میان این کشور با ترکیه را محدود می نماید به سازمان تجارت جهانی گزارش شده است.

این روزنامه نوشت، از مقامات سعودی هم درخواست شده هرچه سریعتر کامیون های حامل کالا در گمرک ها را آزاد نمایند.

صباح نوشت، ترکیه همزمان دو گام علیه عربستان برداشته است؛ نخست این که به صورت غیررسمی کالاهایش را تحریم نموده و دیگری ارسال سه پیغام به ماجد بن عبدالله القصبی، وزیر بازرگانی عربستان است. آنکارا در این پیغام ها مراتب ناراحتی خود را از رفتار منفی با شرکت های صادرات و تولیدات ترکیه ابراز داشته و از ریاض خواسته به این اقدامات منفی انتها دهد.

این روزنامه به نقل از رخسار پکجان، وزیر بازرگانی ترکیه نوشت، عربستان از 15 نوامبر 2020 بعضی از محصولات ترکیه از جمله تخم مرغ، شیر، گوشت سفید و دیگر محصولات این کشور را در گمرک معلق نگه داشته است.

وی گفت، رایزن ها و وابسته های ترکیه در عربستان برای آزادسازی کالاها اقدامات لازم را انجام داده اند. وزیر بازرگانی ترکیه با بیان اینکه مقامات سعودی تصمیم گرفته اند بعضی از این کالاها را به ترکیه بازگردانند، اضافه نمود، دولت ریاض همچنان به اقدامات منفی خود در قبال صادرات ترکیه ادامه می دهد.

وی ادامه داد، سه پیغام به همتای سعودی خود در تاریخ های 17 ژوئیه 2020، پنج اکتبر 2020 و 22 ژانویه 2021 ارسال نموده و در آنها مراتب ناراحتی ترکیه را در قبال اقدامات منفی ریاض با شرکت های ترکیه ابراز داشته است.

پکجان گفت، وزیر سعودی در پاسخ مدعی شده که استراتژی برای تضمین تجارت آزاد با همه شرکای تجاری براساس تعهدات بین المللی مشخص شده است و هیچ تبعیضی علیه ترکیه وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه نمود، در این رابطه اقدامات لازم اتخاذ و به سازمان جهانی تجارت ارائه شده تا راه حلی برای این مشکل پیدا کند. بعلاوه تمامی اقدامات عربستان در خصوص اعمال محدودیت بر تجارت ترکیه در شورای تجارت کالا به اسم بخشی از اقداماتی که باید در سازمان جهانی تجارت پیگیری شود، مطرح شده است.

درخواست های عربستان برای تحریم محصولات ترکیه بیش از دو سال است که تشدید شده است هرچند ریاض هرگونه تصمیم رسمی در خصوص ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه را تکذیب نموده است چرا که از تحریم های احتمالی سازمان جهانی تجارت در صورت نقض قوانین بین المللی موجود در توافقنامه های تجاری و توافقنامه های تجارت آزاد بیم دارد.

پس از اینکه اتحادیه صادرنمایندگان ترکیه گفت، عربستان رسما واردات گوشت، تخم مرغ و سایر محصولات ترکیه را در ماه نوامبر 2020 به حالت تعلیق درآورده است، دفتر اطلاع رسانی عربستان در اکتبر 2020 اعمال هرگونه محدودیت بر کالاهای ترکیه را تکذیب و گفت، علت کاهش اندازه تبادلات تجاری میان دو کشور به تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بازمی شود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1755

به "ترکیه از عربستان شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه از عربستان شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید