تصویری از شجاعت پورعلی گنجی: سرت سلامت مرتضی

به گزارش تور تایلند، یک تصویر جالب از بازی ایران-ویتنام وجود دارد. مرتضی پورعلی گنجی به زمین افتاده اما سعی می نماید با سر، جلوی ضربه مهاجم ویتنام را بگیرد. درباره این عکس فقط می توانیم یک جمله بگوییم: سرت سلامت مرتضی.

تصویری از شجاعت پورعلی گنجی: سرت سلامت مرتضی

عملکرد کم نقص پورعلی گنجی

این قانون نانوشته اما بی رحم فوتبال است که عملکرد بازیکنان هجومی، بیشتر از مدافعان به چشم می آید. اگر گل بزنی با پاس گل بدهی، بهترین بازیکنی و اگر خوب دفاع کنی هیچ جایی میان بهترین ها نداری. به تعداد انگشت های یک دست، نمونه در ذهن مان داریم که عملکرد یک مدافع دیده شده و او جایگاهی میان برترین ها پیدا نموده. فابیو کاناوارو در سال 2006 که بعد از قهرمانی ایتالیا- جام جهانی- عنوان بهترین بازیکن را به دست آورد.

در فوتبال ایران هم بازیکنان بسیاری هستند که چون مدافع هستند و گل نمی زنند، عملکرد درخشان شان کمتر چشمی را خیره می نماید. مرتضی پورعلی گنجی از این دست بازیکنان است. مدافعی شجاع و البته خوشفکر که از جمله دلایل موفقیت ایران در فاز تدافعی است. مرتضی که از سال 2015 وارد ترکیب تیم ملی شد و از هافبک دفاعی به دفاع مرکزی نقل مکان کرد، حالا جزو باثبات ترین و کلیدی ترین بازیکنان ایران در جام ملت های آسیا است. -

مرتضی مقابل یمن و سپس ویتنام هم عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت. شاید حریفان تیم ملی موقعیت مناسبی خلق ننموده باشند اما در یکی دو صحنه، پورعلی گنجی نشان داد که برای حفاظت از دروازه ایران به هر کاری دست می زند. این عکس را با دقت ببینید. مرتضی به زمین افتاده اما سعی می نماید با سر، جلوی ضربه مهاجم ویتنام را بگیرد. فقط می توانیم یک جمله بگوییم: سرت سلامت مرتضی.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 518

به "تصویری از شجاعت پورعلی گنجی: سرت سلامت مرتضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری از شجاعت پورعلی گنجی: سرت سلامت مرتضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید