تظاهرات گسترده در شهر الشدادی سوریه علیه کُردهای متحد آمریکا

به گزارش تور تایلند، ساکنان شهر الشدادی در شمال شرق سوریه علیه شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه دست به تظاهرات گسترده زدند و اخراج آنان از این شهر را خواهان شدند.

تظاهرات گسترده در شهر الشدادی سوریه علیه کُردهای متحد آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع محلی حاضر در شمال شرق سوریه از شروع تظاهرات گسترده ساکنان شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه خبر دادند.

رادیو سوریانا به نقل از این منابع گزارش دادند که تظاهرات و اعتراضات مردم، باعث بسته شدن مسیرهای اصلی تردد در این شهر شده است.

این شهر در تصرف شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه قرار گرفته است؛ گروهی که تحت حمایت آمریکا است و اخیرا تظاهرات بسیاری در واکنش به سرکوبها و تجاوزات آنان، شرق و شمال شرق سوریه را در بر گرفته است.

منابع محلی در الشدادی همچنین اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک، ورودی این شهر را بسته اند و تیراندازی شدیدی در مرکز آن در جریان است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزرش داد که این تظاهرات در اعتراض به تجاوزات نیروهای دموکراتیک برگزار شده و معترضان خواهان اخراج عناصر دموکراتیک از این شهر شدند.

سانا هم به نقل از منابع محلی گزارش داد که همزمان با اعتراضات، مغازه داران نیز مغازه های خود را بستند و به جمع معترضان پیوستند.

معترضان همچنین مسیرهای اصلی را بستند و در خیابان ها، لاستیک آتش زدند تا عناصر دموکراتیک نتوانند رفت و آمد نمایند.

این افراد اعلام کردند که شبه نظامیان وابسته به آمریکا، ضمن چپاول املاک و دارایی های آنان، جوانان این منطقه را به زور به اردوگاه های آموزشی انتقال می دهند تا برای حضور در عملیات های این شبه نظامیان آماده شوند.

این در حالی است که نیروهای دموکراتیک روز گذشته در محله النشوه شهر الحسکه، یک پیرمرد 78 ساله را بازداشت کردند.

این شبه نظامیان پس از بازداشت وی، او را به باد کتک گرفتند و پس از وارد کردن ضربه به سر وی با یک سلاح شخصی، از پای درآمد.

عناصر کُرد پس از کشتن این پیرمرد، همسر وی را نیز به شدت کتک زدند که این پیرزن نیز به شدت زخمی شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 766

به "تظاهرات گسترده در شهر الشدادی سوریه علیه کُردهای متحد آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات گسترده در شهر الشدادی سوریه علیه کُردهای متحد آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید