تعطیلات رسمی کشور کانادا

به گزارش تور تایلند، یکی از مواردی که قبل از سفر یا مهاجرت به یک کشور دیگر مورد آنالیز قرار می گیرد تعطیلات رسمی آن کشور است. اطلاع دقیق از تعطیلات رسمی یک کشور می تواند در برنامه ریزی برای کار، تحصیل و زندگی در آن کشور یاری کند. به عنوان مثال در صورت تحصیل در کشور کانادا می توانید از قبل بر اساس تعطیلات رسمی این کشور برنامه ریزی مشخصی را برای بازگشت به ایران انجام دهید. با توجه به محبوبیت کشور کانادا در بین مردم کشورمان قصد داریم تا تعطیلات رسمی کانادا را به طور کامل مورد آنالیز قرار دهیم. در کانادا علاوه بر شنبه و یکشنبه که روزهای تعطیل هفته محسوب می شوند تعطیلات رسمی دیگری نیز وجود دارد.

تعطیلات رسمی کشور کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تعطیلات ملی کانادا

تعطیلات ملی کانادا شامل تعطیلات قانونی این کشور می شود که در تمامی استان ها و قلمروهای کانادا به عنوان روز تعطیل شناخته می شود. در این روزها تمامی ادارات دولتی، مدارس و بانک ها تعطیل هستند.

روز سال نو

روز اول ژانویه به عنوان اولین روز سال در تمامی کشورهایی که تقویم گریگوریان Gregorian را مبنای کار خود قرار داده اند از جمله کشور کانادا تعطیل است. همین موضوع باعث شده که این روز از سال به عنوان رایج ترین تعطیلی عمومی در دنیا شناخته شود. این روز از سال در کانادا با نمایش آتش بازی و مهمانی جشن گرفته می شود. مردم از شامگاه 31 دسامبر با برگزاری مهمانی در خانه ها و کافه ها به استقبال سال نو می فرایند. در صورتی که روز سال نو در روزهای شنبه و یکشنبه قرار گرفته باشد تعطیلی رسمی به روز دوشنبه منتقل خواهد شد. در این روز بیشتر فروشگاه ها بسته بوده و سیستم های حمل ونقل عمومی خدمات کمتری ارائه می کنند.

آدینه خوب Good Friday

آدینه خوب دو روز قبل از عید پاک یکشنبه اتفاق می افتد. این روز بزرگداشت مصلوب شدن حضرت مسیح است که از طریق مسیحیان در کانادا و نقاط دیگر دنیا گرامی داشته می شود. آدینه خوب به جز استان کبک در سایر مناطق کشور کانادا به عنوان تعطیل رسمی شناخته می شود. در این روز مدارس و بیشتر قریب به اتفاق مشاغل تعطیل هستند.

مسیحیان حتی اگر در بقیه سال به طور مرتب در مراسم کلیسا شرکت نکنند در آدینه خوب به کلیسا می فرایند. در مراسمی که برگزار می شود شمع ها خاموش شده و معمولا روی مجسمه ها، نقاشی ها و صلیب ها یک پارچه سیاه، بنفش یا خاکستری کشیده می شود. ضمن این که بعضی از مسیحیان در آدینه خوب روزه می گیرند. در این روز فروشگاه ها و حمل ونقل عمومی به طور محدود به ارائه خدمات می پردازند.

روز ویکتوریا

روز ویکتوریا به جز نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاند لند در سایر استان ها و قلمروهای کانادا تعطیل رسمی است. این روز به منظور بزرگداشت ملکه ویکتوریا به عنوان ملکه بریتانیا جشن گرفته می شود. در بعضی از شهرهای کانادا مراسم رژه و آتش بازی به مناسبت روز ویکتوریا برگزار می شود که قابل توجه ترین آن در شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا اتفاق می افتد. در این روز مدارس و ادارات دولتی کانادا تعطیل بوده و خدمات شهری به طور محدود ارائه می شود.

روز کانادا

در روز اول جولای 1867 کشور کانادا به یک فدراسیون با 4 استان شامل نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، انتاریو و کبک تبدیل شد. از سال 1983 این روز تحت عنوان روز کانادا شناخته شده است. این روز در سرتاسر کشور جزو تعطیلات رسمی کانادا محسوب شده و در این روز تمامی مدارس و ارگان ها تعطیل هستند. روز کانادا در بسیاری از شهرهای کانادا با برگزاری رویدادهای مختلف مانند رژه، کنسرت، کارناوال، جشنواره، آتش بازی و مراسم شهفرایندی برای شهفرایندان جدید جشن گرفته می شود. این جشن ا معمولا در فضاهای باز برگزار شده و نوعی روحیه وطن پرستی در آن ها جریان دارد. همچنین پرچم ملی کانادا به طور گسترده نمایش داده شده و افراد صورت خود را با رنگ های سفید و قرمز به عنوان رنگ های ملی کانادا آراسته می کنند.

روز کارگر

روز کارگر در اولین دوشنبه از ماه سپتامبر جشن گرفته می شود در این روز به کارگران اجازه داده می شود تا برای شرایط کاری و حقوق بهتر اقداماتی را انجام دهند. روز کارگر برای بسیاری از کانادایی ها بخشی از یک آخر هفته طولانی محسوب می شود. در گذشته روز کارگر بیشتر به فعالیت هایی در جهت حقوق کارگران اختصاص پیدا می کرد اما در حال حاضر بیشتر کانادایی ها از این تعطیلات به منظور سفر و پیک نیک استفاده می کنند.

روز کارگر جزو تعطیلات رسمی کانادا در سرتاسر این کشور بوده و بیشتر مشاغل در این روز تعطیل هستند. علاوه بر این بیشتر سازمان ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی نیز در این روز تعطیل هستند. خدمات حمل ونقل عمومی نیز در این روز کاهش پیدا خواهد نمود. این روز ابتدا در بهار جشن گرفته می شد اما از سال 1894 به فصل پاییز منتقل شد.

روز شکرگذاری

روز شکرگذاری از سال 1957 میلادی در دومین دوشنبه از ماه اکتبر تعطیل بوده و در این روز مردم به خاطر محصول خوب و سایر نعمت ها به شکرگذاری می پردازند. روزشکرگذاری در کانادا به نوعی با جشنواره های برداشت محصول در اروپا پیوند دارد. به جز نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاند لند روز شکرگذاری در سایر مناطق کانادا به عنوان تعطیل رسمی شناخته می شود. در این روز مدارس، سازمان ها، فروشگاه ها و بسیاری از مشاغل تعطیل بوده و خدمات حمل ونقل عمومی محدود می شود. در تعطیلات مربوط به روز شکرگذاری بسیاری از کانادایی ها به ملاقات اقوام و دوستان خود در مناطق دیگر رفته یا از آن ها میزبانی می کنند. ضمن این که این تعطیلات فرصت خوبی برای یک سفر پاییزی نیز محسوب می شود.

روز یادبود

در روز یادبود تمامی فداکاری های مردم در درگیری های مسلحانه از جمله جنگ های دنیای اول و دوم گرامی داشته می شود. ادای احترام به کشته شدگان جنگی و گذاشتن عکس و نامه رو مقبره آن ها از جمله کارهایی است که در این روز انجام می شود. اگرچه دولت فدرال روز یادبود را به عنوان یکی از تعطیلات رسمی کانادا می شناسد اما در استان های کبک، انتاریو، مانیتوبا و نوا اسکوشیا این روز به عنوان تعطیلات قانونی در نظر گرفته نشده است. بعضی مدارس در روز یادبود دایر بوده و مراسمی مانند سخنرانی در خصوص جنگ و کشته شدگان را برگزار می کنند.

روز کریسمس

روز کریسمس از دیگر تعطیلات رسمی کانادا است که در سرتاسر کشور جشن گرفته می شود. طبق نظرسنجی ها روز کریسمس محبوب ترین تعطیلات در کشور کانادا بوده و میزان علاقه مردم به آن دو برابر بیشتر از روز کانادا است. بیشتر کانادایی ها روز تولد حضرت مسیح را جشن گرفته و سنت های خاصی از جمله درخت کریسمس و بازدید از دوستان و اقوام را برپا می کنند. در روز کریسمس مدارس، سازمان ها و بیشتر مشاغل تعطیل هستند. حمل ونقل عمومی یا متوقف می شود یا خدمات آن محدود می شود. بعضی از فروشگاه ها در این روز نیز خدمات ارائه می کنند.

Boxing Day

برای بسیاری از کانادایی ها Boxing Day در تاریخ 26 دسامبر تعطیل است و آن ها این فرصت را پیدا می کنند تا در خریدهای پس از کریسمس و همچنین تماشای هاکی روی یخ شرکت کنند. اگرچه Boxing Day تنها در استان انتاریو به عنوان یک تعطیلات قانونی شناخته می شود اما برای کارکنان فدرالی و بانک ها نیز به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته شده است. ضمن این که عملا بیشتر سازمان ها و مشاغل در این روز تعطیل هستند. البته Boxing Day در تمام استان ها تعطیل نبوده و 8 استان و قلمروی کانادا در این روز تعطیل هستند. مدارس و بیشتر مشاغل در این روز تعطیل بوده و ارائه خدمات عمومی با محدودیت روبرو می شود.

تعطیلات استانی کانادا

علاوه بر تعطیلات ملی کشور کانادا تعطیلات دیگری نیز در بعضی مناطق این کشور وجود دارد که مخصوص همان مناطق بوده و حالت ملی ندارد.

دوشنبه عید پاک Easter Monday

دوشنبه عید پاک یک تعطیلات عمومی در 6 استان و قلمروی کانادا از جمله کبک است که در آن رستاخیز مسیح گرامی داشته می شود. در این روز مدارس و بیشتر مشاغل تعطیل بوده و خدمات حمل ونقل عمومی کاهش پیدا می نماید. اگرچه این روز به عنوان یکی از تعطیلات رسمی کانادا توسط دولت فدرال ذکر شده اما در تعدادی از استان ها و قلمروها این گونه نیست. این روز در بسیاری دیگر از کشورهای انگلیسی زبان نیز تعطیل است. تخم مرغ یکی از نمادهای مهم عید پاک بوده و به نوعی نمایانگر تولدی دوباره در طبیعت است.

روز خانواده

روز خانواده جزو تعطیلات عمومی استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، انتاریو و ساسکاچوان است. مردم این استان ها سومین دوشنبه فوریه را به واسطه اهمیت خانواده و زندگی خانوادگی جشن می گیرند. در روز خانواده سازمان ها، مدارس و بیشتر مشاغل در 5 استان مذکور تعطیل هستند. مردم در این روز در فعالیت های خانوادگی مانند بازدید از نمایشگاه های هنری، تماشای فیلم، اسکیت و… شرکت می کنند.

تعطیلات مدنی

تعطیلات مدنی جزو تعطیلات رسمی کانادا در استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، انتاریو، نیوبرانزویک و نوناووت محسوب می شود. مردم این استان ها اولین دوشنبه از ماه آگوست را با تهیه و توزیع کیک، رویدادهای ورزشی، آتش بازی و جشنواره های فرهنگی جشن می گیرند. در این روز مدارس، سازمان ها و بسیاری از مشاغل تعطیل هستند و برگزاری رژه و رویدادهای عمومی ممکن است باعث ایجاد مشکل در عبور و مرور شود. تعطیلات مدنی با نام های دیگری نیز شناخته می شود که برای هر یک از استان ها دارای تفاوت است.

روزجزیره نشین Islander

روز جزیره نشین از تعطیلات قانونی جزیره پرنس ادوارد است که هر ساله در سومین دوشنبه ماه فوریه جشن گرفته می شود. در این روز مداری و بیشتر مشاغل تعطیل بوده و مردم این فرصت را دارند تا به استراحت و انجام امور شخصی بپردازند. این تعطیلات جامعه محور بوده و جشن های خانوادگی در این روز رواج دارد.

روز Louis Riel

روز Louis Riel یک تعطیلات عمومی در سومین دوشنبه از ماه فوریه در استان مانیتوبا است. این روز به منظور گرامیداشت لوئیز ری به عنوان یکی از سیاستمداران مهم تاریخ کانادا بدین عنوان نامگذاری شده است. این تعطیلات به عنوان فرصتی برای ساکنان استان مانیتوبا است تا چند روزی را در کنار خانواده خود بگذرانند. در این روز مدارس، سازمان ها و بسیاری از مشاغل و فروشگاه ها تعطیل هستند. ضمن این که خدمات حمل ونقل عمومی نیز محدود خواهد شد.

روز مردم بومی

روز مردم بومی کانادا جزو تعطیلات قانونی در قلمروهای شمال غربی کانادا محسوب می شود. البته رویدادهای مربوط به این روز به صورت ملی در سرتاسر کشور برگزار می شود اما در سایر استان ها و قلمروهای کانادا به عنوان تعطیلات قانونی شناخته نمی شود. روز مردم بومی به کانادایی ها این فرصت را می دهد تا در رابطه با ارزش ها، فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم بومی اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند. این روز در کانادا با پایکوبی، موسیقی و جشنواره های سنتی جشن گرفته می شود.

روز سنت پاتریک

روز سنت پاتریک یک تعطیلات عمومی در استان نیوفاند لند و لابرادور کانادا است که تاریخ آن در نزدیک ترین دوشنبه به روز 17 مارس قرار گرفته است. در این روز یاد سنت پاتریک به عنوان یک مبلغ مذهبی که در قرن 5 میلادی بسیاری از ساکنان ایرلند را مسیحی نموده بود گرامی داشته می شود. روز سنت پاتریک به ویژه توسط افرادی که پیشینه ایرلندی دارند جشن گرفته می شود. اگرچه این روز جزو تعطیلات رسمی این استان محسوب می شود اما با این وجود بسیاری از مدارس، سازمان ها و مشاغل مشغول فعالیت هستند و خدمات حمل ونقل عمومی طبق برنامه زمانی هر روز ارائه می شود.

روز سنت ژان باپتیست

مردم استان کبک و بعضی دیگر از مناطق فرانسوی کانادا همه ساله روز 24 ژوئن را به افتخار سنت ژان باپتیست جشن می گیرند. این روز تنها در استان کبک به عنوان تعطیلات رسمی شناخته می شود. در این روز رویدادهای مختلفی برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به جشن های عمومی، کنسرت های راک و جاز، مسابقات ورزشی، رژه و نمایش آتش بازی اشاره داشت. مدارس، سازمان ها و بسیاری از فروشگاه ها در این روز تعطیل بوده و خدمات حمل ونقل عمومی محدود می شود.

علاوه بر تعطیلات ملی و استانی مذکور تعطیلات دیگری نیز در کشور کانادا وجود دارد که از جمله آن ها می توان به تعطیلات روز ولنتاین، هالووین، روز مادر و روز پدر اشاره داشت. البته دقت داشته باشید که این موارد جزو تعطیلات رسمی کانادا محسوب نشده و توسط خود مردم جشن گرفته می شوند.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 212

به "تعطیلات رسمی کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات رسمی کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید