جاذبه های تفریحی کرابی در یک نگاه

به گزارش تور تایلند، استان کرابی در جنوب تایلند از جذابیت های کمتر شناخته شده برای گردشگران ایرانی است، با این وجود این شهر بسیار جذاب است و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که بازدید از آن رد سفر به تایلند بسیار هیجان انگیز است. در ادامه با معرفی جاذبه های این شهر اشنا خواهیم شد.

جاذبه های تفریحی کرابی در یک نگاه

استان کرابی یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن 4709 کیلومترمربع می‌باشد و از نظر تقسیمات کشوری بخشی از ناحیه جنوب تایلند به حساب می آید. مرکز این استان، شهر کرابی است. کرابی به دلیل قرار گرفتن در قسمت جنوبی تایلند و خط ساحلی مالاکا، زیبایی های بیشماری را در خود جای داده است. زیبایی های طبیعی از قبیل جزایر حیرت انگیز، کوهستان های دلربا، و سواحل آرامش بخش، فقط بخشی از زیبایی های کرابی می باشند. برای رسیدن به کرابی در تور تایلند راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راه هایی که میتوان امتحان کرد، به صورت هوایی (از بانکوک) می باشد. از این رو اطلاعات مربوط به فرودگاه این شهر به شرح زیر است. همچنین از طریق قطار و یا زمینی از پوکت نیز می توان به این مکان زیبا رسید.

فرودگاه بین‌المللی کرابی

یک فرودگاه همگانی با کد یاتا KBV است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن 3002 متر است. این فرودگاه در شهر کرابی کشور تایلند قرار دارد و در ارتفاع 25 متری از سطح دریا واقع شده است.

جاذبه های توریستی کرابی

تفریح در فان پارک کرابی (Krabi Fun Park)

این پارک زیبا که در یکی از جنگل های زیبای کرابی واقع شده است، دارای تفریحات متنوعی برای بازدید کنندگان می باشد. یکی از بهترین کارهایی که می توان در این پارک انجام داد، استفاده از زیپ لاین است که هیجان مخصوص به خود را دارد. این پارک در Baan Laem Pho واقع شده است. تفریحات این پارک برای افرادی که بیشتر از 120 سانتی متر قد داشته باشند (حتی کودکان و نوجوانان) مناسب است. قطعا این پارک یکی از بهترین تفریحات شما در کرابی خواهد بود.

فیل سواری در کرابی

فیل سواری همواره یکی از تفریحات رایج تایلند بوده و از آنجایی که تفریحی متفاوت است، مورد پسند گردشگران قرار می گیرد. یکی از بهترین مکان های تایلند برای فیل سواری، کرابی است. جنگل های بسیار زیبا و سرسبز کرابی محل بکر برای این امر به شمار می آید. جالب آن است که بدانید نقطه اتمام این تفریح در رودخانه می باشد و شنا با فیل ها هم در نوع خود تجربه جدید تلقی می شود.

مسابقه در Krabi Kart Speedway کرابی

یکی دیگر ازکارهایی که می توان در کرابی انجام داد، تجربه سرعت با ماشین های مخصوص در Krabi Kart Speedway می باشد. این پیست مسابقه و تفریح در جاده ایی مابین شهر کرابی و Ao Nang واقع شده است. همچنین ماشین های دو سرنشین نیز وجود دارد که می توانید همراه بچه یا فرد دیگری از آنها استفاده نمایید. در همین مجموعه برای نوجوانان پارک پینت بال نیز وجود دارد که می تواند تفریحی جالب برای جوانتر ها به حساب آید.

استراحت در ساحل Railay کرابی

این ساحل که به نام Rai Leh نیز شناخته می شود، در مکانی ما بین کرابی و Ao Nang واقع شده است. این ساحل فقط از طریق دریا و قایق قابل دسترسی است (به دلیل اینکه کوه های آهکی میان خشکی و دریا قرار گرفته است و دسترسی از خشکی وجود ندارد؛ همچنین این کوه های آهکی مورد علاقه کوهنوردان از تمامی نقاط دنیا بوده و انواع ریزورت های لوکس نیز در اینجا وجود دارند.

بازدید از جزایر پودا و لانتا (Poda and Lanta Islands) کرابی

جزایر پودا و لانتا از سایر نقاطی هستند که بین دوستداران تفریحات آبی و گردش در جنگل محبوبیت خاصی دارند. جزیره پودا در حدود 7 کیلومتری Ao Nang قرار دارد و با 25 دقیقه سفر دریایی می توان به آن رسید. این جزیره ساحلی در حدود 1100 متر دارد که مورد علاقه توریست هاست. همچنین مرجان های دریایی بسیار زیبایی در اطرف این جزیره وجود دارند که محلی مناسب برای اسنورکلینگ به حساب می آیند. تفریح با کایاک، حمام آفتاب گرفتن و از سایر تفریحات موجود در این جزیره می باشند. در جزیره لانتا نیز حدود 100 هتل فقط در 20 سال ساخته شده است و این نشان از محبوبیت این جزیره بین گردشگران دارد. این جزیره تقریبا شکل سنتی خود را حفظ کرده است و دارای جاذبه های مخصوص به خود می باشد. جزیره پودا:

بازدید از پارک جنگلی Thung Teao و شنا در استخر زمردی Emerald

استخر امرالد (Emerald) کرابی یکی شگفت انگیز ترین جاذبه های آن می باشد که در جنوب تایلند واقع شده است. در صورت سفر به این منطقه، باید این استخر را در لیست الویت های خود قرار دهید. برکه ای زیبا که آبی زلال در آن روان است. همچنین در این پارک جنگلی علاوه بر این استخر طبیعی زیبا، می توانید از طبیعت بکر آن دیدن کرده و حیواناتی که مخصوص این منطقه هست را مشاهده کنید.

بازدید از شهر کرابی

در انتها می رسیم به خود شهر کرابی که محلی جالب برای استراحت و گردش می باشد. لازم به ذکر است که این شهر در مقایسه با سایر شهر های تایلند مانند پوکت، بانکوک و یا پاتایا پیشرفته نیست و تقریبا می توان گفت که بافت سنتی خود را حفظ کرده است. در این شهر می توانید با فرهنگ و سنت اصیل تایلندی آشنا شوید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

بازدید از جزیره فی فی

«کو فی فی» مجمع الجزایری کوچک در استان کرابی جنوب تایلند است. Ko Phi Phi Don بزرگترین جزیره این مجموعه بوده و تنها جزیره آن با ساکنان ثابت می باشد. این در حالی است که جزیره کوچکتر Koh Phi Phi Leh مکان فیلمبرداری فیلم The Beach بوده است. سونامی اقیانوس هند در سال 2004 صدمات شدیدی به «کو فی فی» وارد نمود و تقریبا تمام زیرساخت های آن را نابود کرد. هرچند توسعه مجدد به سرعت صورت گرفته و در آن قوانین سفت و سختی برای محدود کردن ارتفاع هتل ها و ساختمان های جدید وضع شده تا مناظر خیره کننده جزیره به خوبی محافظت شوند.

بازدید از معبد Tham Sua

این معبد در نزدیکی شهر کرابی واقع شده است و با نام Tiger Cave نیز شناخته می شود. این معبد یکی از شناخته شده ترین جاذبه های کرابی به شمار می آید. در قسمتی از این معبد می توانید از قسمتی که به عنوان پنجه ببر شناخته می شود و نشانه هایی از آن بر روی سنگ وجود دارد، دیدن کنید. مجسمه ایی بودایی نیز در این مکان وجود دارد که همواره مورد پرستش افراد محلی می باشد.

استراحت و ریلکسیشن در چشمه های آب گرم Klong Thom

این چشمه های آب گرم طبیعی در جنگلی نزدیک Khao Phra Bang Khram واقع شده اند و به گفته مردم محلی، خاصیت درمانی دارند و به همین دلیل مورد علاقه گردشگران می باشند. دمای آب این چشمه ها بین 35 تا 40 درجه سانتیگراد بوده و مکانی ایده آل برای شنا و استراحت در آب به حساب می آیند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 360

به "جاذبه های تفریحی کرابی در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های تفریحی کرابی در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید