دنیاِ قرمزِ کرونایی

به گزارش تور تایلند، شرایط کرونا در دنیا همانند یک نارنجک دستی است که هر لحظه امکان دارد ضامن آن را بکشند و دوباره یک انفجار کرونایی پیش بیاید. آنطور که به نظرمی رسد نباید اخبار متعدد در رابطه با کاهش ابتلا و مرگ و میر در این زمان را جدی گرفت چرا که موج های بعدی به شدت پناتسیل این را دارند تا خود نمایان نمایند.

دنیاِ قرمزِ کرونایی

به گزارش خبرنگاران ، شرایط کرونایی در نواحی مختلف دنیا کاملا متفاوت با یکدیگر است. بعضی از نقاط دنیا که همیشه در دوره همه گیری بسیار پیروز و حساب شده عمل نموده اند اکنون ترس از شیوع کرونا دارند و بعضی دیگر از کشورها با وجود اینکه جمعیت قابل توجهی از خود را واکسینه نموده اند همچنان در بیم و امید به سر می برند چرا که کروناهای جهش یافته می توانند شرایطی بحرانی را در این کشورها به وجود بیاورند.

نحوه واکسیناسیون در دنیا

تا امروز بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر دنیا تزریق شده است. مردمان زیادی دوز اول خود را دریافت نموده اند و دسته دیگر حتی دوز دوم را هم زده اند.

کارشناسان تزریق واکسن کرونا به جمعیت زیادی از دنیا را عامل اصلی کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در دنیا قلمداد می نمایند.

دانشگاه جان هاپکینز به طور دقیق تر تعداد افراد واکسینه شده در دنیا را یک میلیارد و 673 میلیون نفر ذکر نموده است.

آمریکا، امارات و انگلیس بیشترین مقدار واکسینه شدن در دنیا را داشته اند.

ابتلا و مرگ؛ کم و کمتر

با وجود اینکه فرایند واکسیناسیون به طرز چشمگیری در کاهش تعداد افراد فوتی تاثیرگذار بوده است اما محققان ترس از این دارند که گونه های جهش یافته کرونایی واکسن ها را بی اثر کند. روز گذشته بر اساس آماری که دانشگاه جان هاپکینز ارائه داده بیش از 104 هزار مبتلای جدید به تعداد مبتلایان قبلی اضافه شده است.

نمودار مرگ نیز در شرایط سقوط قرار گرفته است و ویروس شناسان پیش بینی می نمایند با توجه به نرخ واکسیناسیون دنیا با کاهش مرگ کرونایی روبرو گردد البته اگر ویروس های کرونایی جهش یافته ایجاد دردسر ننمایند.

نقشه کرونا

کرونا با وجود همه واکسن ها و محدودیت ها همچنان در سراسر دنیا به گردش خود ادامه می دهد.

بدترین شرایط کرونایی همانطور که در نقشه پیداست همچنان به آمریکا مربوط است. این در حالی است که واکسیناسیون شهفرایندان این کشور به بچه ها هم رسیده است. کاملا در نقشه دانشگاه جان هاپکینز پیداست که آمریکا قرمزترین شرایط کرونایی را از لحاظ ابتلا و گردش ویروس دارد.

هند و بخش های عمده اروپا از جمله ایتالیا، فرانسه و اسپانیا و البته بریتانیا همچنان با گردش وسیع کرونا روبرو هستند.

شرایط در کشورهای ایران و آفریقای جنوبی نیز با توجه به تعداد فوتی بحرانی است.

در آمریکای جنوبی نیز ویروس کرونا به سرعت همچنان در حال گردش است؛ به خصوص در شیلی، برزیل، آرژانتین و کلمبیا.

در نقطه مقابل کشورهایی همچون کانادا و استرالیا بهترین شرایط را دارند. آنها اکنون با چیزی به نام سرعت گردش ویروس روبرو نیستند و تنها از شیوع منطقه ای نگرانی دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1718

به "دنیاِ قرمزِ کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیاِ قرمزِ کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید