تور بلغارستان: حیات وحش در بلغارستان؛ بهترین حیوانات این کشور را بشناسیم

به گزارش تور تایلند، بلغارستان کشوری است که حیات وحش فوق العاده ای دارد. در ادامه با این مقاله همراه باشید تا بهترین حیوانات حیات وحش این کشور را بشناسیم.

تور بلغارستان: حیات وحش در بلغارستان؛ بهترین حیوانات این کشور را بشناسیم

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

اگر قصد دارید تا برای مدت کوتاهی هم که شده از زندگش شلوغ شهری فاصله بگیرید و چند روزی را در طبیعت و حیات وحش بگذرانید، بلغارستان کشوری خواهد بود که به بهترین حالت ممکن این هدف را برای شما محقق خواهد نمود. دامنه حیوانات حیات وحش این کشور بسیار گسترده و وسیع بوده و حیوانات اصلی و وحشی بسیاری به اضافه صدها گونه از پرندگان مختلف در این کشور یافت می شوند. بازدید از این کشور و سپری کردن وقت خود در منطقه های خاص از بلغارستان و مشاهده گونه های مختلف جانوری آن می تواند یکی از بهترین تجربه ها و به یاد ماندنی ترین خاطرات در زمینه گردشگری حیات وحش باشد. در ادامه با لیستی از بهترین حیوانات حیات وحش این کشور همراه باشید:

خرس

خرس ها بزرگترین گوشتخوارانی هستند که در بلغارستان یافت می شوند. این جانوران را تنها می توان در منطقه ها و بخش های کوهستانی این کشور یافت. حدود 20 سال پیش، افراد زیادی در این کشور خرس ها را اسیر نموده و تعلیم می دادند؛ سپس در سطح شهر با خرس هایی که می رقصیدند از مردم برای نمایش خود پول می گرفتن. اما اینگونه نمایش ها بعدا غیر قانونی اعلام شد و ممنوع شدند. خرس های تعلیم دیده در مراکز خاصی مجددا برای بازگشت به طبیعت و حیات وحش آموزش تماشاد و سپس به خانه اصلی خود یعنی حیات وحش بازگشتند. اگر علاقه دارید که خرس ها را از نزدیک مشاهده کنید، بلغارستان می تواند یکی از گزینه های شما برای سفر باشد.

سفر به بلغارستان با وجود همچین تفریحاتی می توانید بسیار هیجان انگیز باشد. اگر در حال برنامه ریزی سفر به بلغارستان هستید، انواع تور بلغارستان را در خبرنگاران از لحاظ قیمت مقایسه نموده و مقرون به صرفه ترین تور را به راحتی از فروشنده های معتبر بخرید.

تور مقرون به صرفه بلغارستان

گرگ

تعداد و جمعیت گرگ ها در صد سال اخیر در کشور بلغارستان شدیدا کاهش یافته به طوری که این جانوران در حال حاضر در این کشور یک گونه در خطر انقراض به حساب می آیند. گرگ ها در بلغارستان در منطقه ها جنگلی و کوهستانی و در حاشیه برخی از شهرها یافت می شوند.

روباه

روباه را می توان در طیف وسیعی از منطقه ها و بخش های بلغارستان یافت. این جانور غالبا در منطقه ها جنگلی بلغارستان یافت می گردد. اگر به شهر صوفیه سر بزنید، در کنار نزدیک ترین کوه به این شهر احتمال تماشا روباه بسیار زیاد خواهد بود! پس اگر قصد تماشا روباه در بلغارستان را دارید، سفر به مرکز این کشور را نباید فراموش کنید.

خرگوش

خرگوش های وحشی به طور گسترده ای در بلغارستان پخش شده اند. این جانوران را اغلب در منطقه ها صاف و هموار می توان یافت. اگر به دشت ها و منطقه ها هموار بلغارستان سری بزنید، امکان اینکه خرگوش های وحشی را از نزدیک مشاهده کنید بسیار زیاد است.

گراز

گرازها جانورانی هستند که به پرخاشگری مشهورند! گرازها زمانی که به نوزادانشان نزدیک می شوید بسیار عصبانی و پرخاشگر می شوند پس اگر در فصل بهار گراز وحشی دیدید سعی کنید نزدیک آن ها نشوید چرا که در این فصل احتمال وجود نوزادان بسیار زیاد است. جمعیت گرازها در بلغارستان به علت شکار بسیار زیاد در برخی از منطقه ها شدیدا رو به کاهش است و در برخی دیگر از بخش های این کشور، گرازها جمعیت پایدار و متعادلی دارند.

لاشخور

چند گونه از لاشخورها در بلغارستان یافت می شوند و محققان در کوشش هستند تا به افزایش نسل آن ها یاری نمایند. در کشور بلغارستان افراد محلی متخصص یافت می شوند که می توانند شما را برای تماشا کرکس ها هدایت نمایند و شما می توانید به این افراد مراجعه کنید. در کل کشور بلغارستان برای تماشا گونه های مختلف پرندگان بسیار مناسب است.

لک لک

لک لک ها در بلغارستان بسیار شاخص هستند. افراد محلی همیشه بر این باور بودند که لک لک ها همراه خود بهار را به بلغارستان می آورند. این پرندگان فصل زمستان را در منطقه های نظیر آفریقا می گذرانند و سپس هنگام بهار به بلغارستان باز می گردند.

پلیکان پا خاکستری

این پرنده تنها در بخش هایی از اروپا یافت می گردد و در بخش هاش شمالی بلغارستان هم می توان آن را مشاهده کرد. بخش ها و منطقه ها حفاظت شده ای در بلغارستان وجود دارد که اگر به تماشا حیوانات از نزدیک و در دل حیات وحش علاقه دارید می توانید به این منطقه ها حفاظت شده سری بزنید و یک روز خود را در آنجا سپری کنید. پلیکان های پا خاکستری در برخی از این منطقه ها یافت می شوند.

فاخته

فاخته پرنده ای است که در بهار نقش مهمی برای افراد محلی ایفا می نماید. قدیمی ها بر این باور بوده اند که در زمانی که برای اولین صدای فاخته را در فصل بهار می شنوید، کیف پول خود را چک کنید. اگر پر از پول بود یعنی کل سال برای شما سال خوش یمنی خواهد بود. در غیر این صورت سال چندان خوبی پیش رو نخواهد بود. فاخته ها را اغلب در فصل بهار می توان در بلغارستان یافت.

جوجه تیغی

جوجه تیغی را می توان در شهرها و روستاهای بلغارستان هم یافت! بسیاری از افراد در جلوی خانه های خود برای جوجه تیغی ها غذا می گذارند تا مطمئن شوند که این جانوران همین اطراف باقی می مانند و این محل را ترک نمی نمایند. جوجه تیغی ها مارها را می خورند و آن ها را از بین می برند و به همین علت افراد محلی به وجود آن ها احتیاج دارند.

نظر شما در خصوص حیوانات و پرندگانی که در بلغارستان یافت می شوند چیست؟ آیا مایل به سفر به این کشور و تماشا آن ها از نزدیک هستید؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2027

به "تور بلغارستان: حیات وحش در بلغارستان؛ بهترین حیوانات این کشور را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: حیات وحش در بلغارستان؛ بهترین حیوانات این کشور را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید