خبرنگاران همکاری مشترکان برق مانع از خاموشی درقم شده است

به گزارش تور تایلند، قم- خبرنگاران- مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: همکاری خوب مشترکان صنعتی، کشاورزی و اداری مانع از خاموشی های اجباری در این استان شده است.

خبرنگاران همکاری مشترکان برق مانع از خاموشی درقم شده است

سید محمد ارجمندزاده روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: اوج مصرف برق در یک هفته گذشته که دمای قم به 42 درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده بود، صورت گرفت.

وی با بیان این که 30 تیرماه بیشترین مصرف برق در قم ثبت شده، اضافه نمود: با تمهیداتی که از قبل اجرا شده بود و با همکاری مشترکان صنایع، کشاورزی و اداری که از ساعت 12 تا 17 در مصرف برق صرفه جویی می نمایند، خاموشی در استان رخ نداد.

به گفته وی، در حال حاضر استان قم با رعایت سقف تعیین شده در مصرف برق، در ناحیه سبز واقع شده است و مصرف برق از ابتدای سال تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش نیافته است.

ارجمندزاده گفت: با توجه به این که شرایط گرمایی قم تا یک هفته آینده نیز پایدار خواهد ماند، امیدواریم با همکاری متقابل بین شرکت توزیع برق و مشترکان بتوانیم تابستان بدون خاموشی را در سطح استان داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس روشی که وزارت نیرو در پیش گرفته، شرکت هایی که حد مجاز تعیین شده را رعایت می نمایند، در صورت کاهش فراوری، خاموشی به آن ها تحمیل نمی گردد و شرکت هایی که سقف پیک را رعایت نکرده اند، در اولویت خاموشی قرار می گیرند.

وی توضیح داد: اگر بتوانیم با همکاری مشترکان سقف مصرف را رعایت کنیم، مشمول خاموشی تحمیلی نخواهیم شد؛ در غیر این صورت وزارت نیرو برای خاموشی مناطق مختلف تصمیم گیری خواهد نمود.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با توجه به این که میزان فراوری و مصرف برای برقراری شبکه باید مساوی باشد و تمام تجهیزات از جمله خطوط انتقال و برق داخل استان، ظرفیت های تعیین و محدود دارند، چنانچه مصرف از حد تعیین عبور کند، در صورت عدم قطع برق و یا کاهش مصرف، باعث آسیب دیدگی تجهیزات از جمله سوختن کابل، ترانس و سیم می گردد.

وی اضافه نمود: بر همین اساس، اگر مصرف افزایش یابد، باید برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات باید خاموشی اجباری رخ دهد؛ درصورتی که می توانیم با کاهش مصرف برق از خسارت به شبکه برق و خاموشی های احتمالی پیشگیری نماییم.

وی با تاکید بر کاهش مصرف در زمان اوج مصرف، گفت: مشترکان باید از ساعت 13 تا 17 وسایل پرمصرف از جمله جاروبرقی و اتو را خاموش نمایند و کولرهای گازی را در دمای 25 درجه سانتی گراد بالای صفر و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم نمایند.

در حال حاضر بیش از 570 هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ 13 درصد برق قم در بخش کشاورزی، 28.4 درصد در بخش صنعت، 36.55 درصد در بخش خانگی، 10.4 درصد در بخش عمومی، 9.78 درصد سایر مصارف و 1.83 در بخش روشنایی معابر مصرف می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1161

به "خبرنگاران همکاری مشترکان برق مانع از خاموشی درقم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری مشترکان برق مانع از خاموشی درقم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید