راه چاره پیروزی ایران برابر تیم ملی عراق، تمجید و توصیه به اسکوچیچ

به گزارش تور تایلند، جلال چراغپور در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت رقابت های گروه C انتخابی مقدماتی جام جهانی 2022 صحبت کرد. مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران به تحلیل بردهای این تیم مقابل هنگ کنگ و بحرین پرداخت و آن را نشانه ای از تفکرات صحیح دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی دانست.

راه چاره پیروزی ایران برابر تیم ملی عراق، تمجید و توصیه به اسکوچیچ

گام به گام برای مقصد نهایی

چراغپور درباره پیروزی های تیم ملی ایران با درگان اسکوچیچ که به ترتیب مقابل هنگ کنگ و بحرین رقم خورد، گفت: گام به گام جلو رفتیم. رفتار حرفه ای اسکوچیچ بسیار خوب بود. او قدم به قدم برای تیم ملی ایران پیشروی فنی داشت. می دانست مقابل هنگ کنگ احتیاجی نیست ترکیب و استراتژی اش را لو بدهد. همین کار را هم کرد تا بحرین را از لحاظ فنی گیج کند.

کارشناس فوتبال ایران اضافه نمود: از پست های پنهان در بازی با هنگ کنگ استفاده شد که نشان از هوش بالای مربیان تیم ملی ایران داشت.

بحرین اسیر بهترین های ایران شد

وی درباره کسب نخستین پیروزی مقابل بحرین در خاک منامه تاکید نمود: ما در پست های حیاتی، بازیکنان فوق العاده را داریم. در پنجاه سال گذشته خط حمله در سطح دنیای نداشتیم. اکنون چهار بازیکن فوق العاده در سطح اول دنیا داریم که توپ را وقتی لمس می نمایند بوی گل می آید. به جمع آنها مهدی قایدی را نیز که بسیار با هوش و صاحب سبک شده است باید اضافه کنیم تا ترس بر اندام حریفان تیم ملی بیفتد.

چراغپور تاکید نمود: بحرین چاره ای جز باختن نداشت. تیم ملی ایران توانست با بهترین بازیکنان خود در یک دهه اخیر نتیجه لازم بگیرد.

تصویری از ملاقات تیم های ملی فوتبال ایران و بحرین

طارمی رویایی در قلب اروپا بازی می نماید

وی درباره تأثیرگذاری مهدی طارمی مقابل بحرین صحبت کرد و گفت: پیشرفت روانی و همچنین هوش تحلیلی را در کلاس بازی مهدی طارمی می بینیم. من واقعاً فکر می کنم تصمیم لحظه ای طارمی در پاس گل دادن و سپس گل زدن همین بازیکن در بحرین نشان از پیشرفت او در قلب اروپا است.

انتخاب 11 بازیکن راحت نیست

چراغپور درباره ارنج تیم ملی توسط اسکوچیچ نیز گفت: هرگز یادم نمی آید در خط حمله اینقدر صاحب بهترین های آسیا باشیم. اتفاقی که در چارچوب دروازه نیز برای مان افتاده است. در هر پست حداقل دو بازیکن ایده آل داریم که کار را برای انتخاب ترکیب تیم سخت می نماید.

مربی پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: تصمیم حرفه ای اسکوچیچ در انتخاب بازیکنان اصلی به خصوص در خط دفاع، عالی بود. او سراغ اسم ها نمی رود چون خیلی خوب فهمیده است اکنون تیمی پرستاره دارد که احتیاج به اتحاد دارند.

تصویر شادی تیم ملی ایران

راند دوم با آغاز آسان و انتها سخت!

وی درباره دو ملاقات پیش روی تیم ملی ایران مقابل کامبوج و عراق تاکید نمود: من فکر می کنم نیمه دوم بازی های تیم ملی آغاز شده است.

چراغپور اضافه نمود: در رسانه ها می خوانم از الان باید به عراق فکر کنیم. قبول دارم کامبوج تیم ضعیفی است اما نباید فراموش کرد که همین ملاقات می تواند ما را آماده بازی مهم با عراق می نماید. برخی افراد می گویند باید مقابل کامبوج به تیم اصلی استراحت داد اما من فکر می کنم اگر سرمربی بخواهد همه نیمکت نشینان را در ترکیب اصلی قرار دهد بازیکنان اصلی بار دیگر دچار عدم هماهنگی می شوند.

تنظیم دقیق

کارشناس فوتبال ایران درباره توجه به حفظ اتحاد تیمی صحبت کرد و گفت: تیم ملی ایران در جهت تنظیم دقیق است. به همین خاطر فکر می کنم شاکله اصلی تیم باید مقابل کامبوج هم حفظ گردد.

فینال با عراق

چراغپور درباره اهمیت بازی با عراق تاکید نمود: قبول دارم حساس ترین بازی را با عراق داریم. آنها فوتبالی شبیه به فوتبال ایران دارند. اگر دقت کنید بازیکنان عراقی در تیم های باشگاهی ایران نیز درخشش داشتند. دلیلش شباهت بازیکنانی نظیر بشار رسن، هوار ملأ محمد، عماد رضا و کرار جاسم با فوتبال فارسی بوده است. فیزیکی بازی می نمایند و خلاق هم هستند.

راه چاره برد در فینال به میزبانی بحرین

کارشناس فوتبال ایران درباره احتمال پیروزی در مقابل عراق تاکید نمود: اگر در بازی با عراق عقب نشینی کنیم و به آنها اجازه فرصت حمله بدهیم استراتژی از نقطه غلط را آغاز نموده ایم. من فکر می کنم باید دفاع منطقه ای را هنگام حملات عراق از نیمه خودش آغاز کنیم. نباید در بازی با عراق مسافت طولانی دوندگی داشته باشیم.

چراغپور توضیح داد: برای اینکه کمتر بازی کنیم باید حمله کنیم و هنگامی که توپ را از دست می دهیم باید دفاع منطقه ای انجام دهیم. هر کس در تیم ملی کافی است منطقه بازی خودش را در اختیار داشته باشد. این کار می تواند عراقی ها را ناچار به عقب نشینی در بازی سازی کند.

تمرکز و روحیه فاکتور اصلی است

چراغپور در انتها اعلام نمود: تیم ملی احتیاج به استراحت های کوتاه مدت در فاصله بین هر بازی دارد. آوازهای برد بحرین دیگر کافی است و حالا باید فکر بازی با کامبوج باشند و سپس برای بازی فینال گونه با عراق آماده شوند. شرایط روحی تیم ملی ایران در شرایط فعلی بسیار اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1730

به "راه چاره پیروزی ایران برابر تیم ملی عراق، تمجید و توصیه به اسکوچیچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره پیروزی ایران برابر تیم ملی عراق، تمجید و توصیه به اسکوچیچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید