زیاده خواهی پاریس درباره برجام؛ باید مذاکره موشکی و منطقه ای داشته باشیم

به گزارش تور تایلند، وزیر امور خارجه فرانسه طی اظهاراتی مداخله جویانه، با کافی ندانستن احیای برجام، خواهان انجام مذاکراتی درخصوص فعالیت های موشکی و منطقه ای ایران شد.

زیاده خواهی پاریس درباره برجام؛ باید مذاکره موشکی و منطقه ای داشته باشیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه بامداد یکشنبه به تکرار زیاده خواهی ها و ایفای نقش پلیس بد در تعامل اروپا با ایران درخصوص توافق هسته ای پرداخت.

به نوشته وبگاه شبکه اسکای نیوز، لودریان طی اظهاراتی با اشاره به گام های هسته ای اخیر ایران گفت: ایران در حال کار برای تقویت توانمندی های هسته ای خود است.

وی درباره لزوم بازگشت همه طرف ها به اجرای کامل برجام گفت: ضروری است که ترتیباتی برای بازگشت ایران و ایالات متحده به توافق هسته ای انجام گردد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه فرانسه سپس مدعی شد: احیای توافق هسته ای کافی نیست. ضروری است گفت وگوهای سختی درباره فعالیت های منطقه ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم.

شامگاه شنبه بود که سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس از اعلام ایران درباره آمادگی برای فراوری اورانیوم فلزی به عنوان سوخت راکتور تحقیقاتی تهران عمیقاً ابراز نگرانی کردند و از تهران خواستند به تعهدات برجامی خود بازگردد.

آنها در بیانیه ای مشترک مدعی شدند: ایران هیچ استفاده غیرنظامی موثقی از اورانیوم فلزی ندارد. فراوری اورانیوم فلزی به صورت بالقوه دلالت های نظامی جدی دارد. تحت برجام ایران متعهد شد که به مدت 15 سال در زمینه فراوری اورانیوم فلزی یا انجام تحقیق و توسعه درباره متالورژی (فلزشناسی) اورانیوم فعالیت نکند.

پیش از این نیز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از غنی سازی 20 درصدی اورانیوم توسط ایران، اما گفت که از دیپلماسی برای تسهیل بازگشت آمریکا و ایران به اجرای کامل توافق هسته ای حمایت می نماید.

در تاریخ 15 دی ماه امسال و پس از آنکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی مجلس تصویب و به دولت ابلاغ و رئیس جمهور نیز دستور اجرای قانون مزبور را صادر کرد، سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای این قانون فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد را شروع کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1420

به "زیاده خواهی پاریس درباره برجام؛ باید مذاکره موشکی و منطقه ای داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیاده خواهی پاریس درباره برجام؛ باید مذاکره موشکی و منطقه ای داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید