سازمان جهانی بهداشت: از اقدام رئیس جمهور آمریکا متاسفیم

به گزارش تور تایلند، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری بار دیگر از اقدام دونالد ترامپ مبنی بر قطع بودجه این نهاد بین المللی ابراز تاسف کرد.

سازمان جهانی بهداشت: از اقدام رئیس جمهور آمریکا متاسفیم

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش ، تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع بودجه این نهاد بین المللی ابراز تاسف کرد.

آدهانوم در این نشست خبری گفت: برای تصمیم آمریکا در خصوص توقف یاری های اقتصادی خود به سازمان جهانی بهداشت متاسفیم.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید نمود: ما به انجام وظیفه خود ادامه می دهیم، اما این تصمیم واشنگتن بر فعالیت ما تاثیر می گذارد

او ضمن بیان این مطلب که همکاری بین المللی، اصلی مهم برای شکست ویروس کروناست، اضافه نمود: اکنون زمان آن رسیده تا در کوشش های مربوط به مبارزه با ویروس کرونا متحد شویم.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه به اقدامات صورت گرفته در مبارزه با ویروس کرونا اشاره نموده و گفت: تا این لحظه 3 واکسن برای کرونا وارد مرحله آزمایش های بالینی شده و بر روی 70 واکسن همچنان کار می گردد.

او تاکید نمود: پیامد های توقف یاری های اقتصادی آمریکا را آنالیز می کنیم و برای پرکردن خلا پیش آمده ناشی از آن کوشش خواهیم کرد.

آدهانوم پیش از این نیز در واکنش به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو بودجه سازمان جهانی بهداشت گفته بود: فرصتی برای از دست دادن نداریم ؛ تنها دغدغه سازمان جهانی بهداشت، نجات جان انسانهاست.

دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید های خود علیه سازمان جهانی بهداشت را عملی کرد و یاری اقتصادی کشورش در یاری به این سازمان را به حال تعلیق درآورد.

او در توجیه این اقدام خود گفته است که سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایفش در قبال همه گیری کرونا پیروز نبوده و باید جوابگو باشد.

رئیس جمهور آمریکا این نهاد بین المللی را متهم کرد که درباره شیوع کووید 19 پنهان کاری نموده است. او پیش از این نیز سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین متهم نموده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 975

به "سازمان جهانی بهداشت: از اقدام رئیس جمهور آمریکا متاسفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: از اقدام رئیس جمهور آمریکا متاسفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید