سپر فولادی ارتش ترکیه در شمال غرب سوریه

به گزارش تور تایلند، نظامیان ترکیه با ایجاد ده ها نقطه و پایگاه نظامی و استقرار هزاران شبه نظامی و صدها خودروی نظامی در طول نقاط برخورد میان گروه های مخالف سوری و نیروهای دولت دمشق از حومه غربی حلب تا شمال شرق شهر لاذقیه یک خط دفاعی-نظامی را ایجاد کردند که سپر فولادی نام داشته و هدف از آن ممانعت از پیشروی نیروهای دولت دمشق به سمت مناطق تحت کنترل مخالفان سوری است.

سپر فولادی ارتش ترکیه در شمال غرب سوریه

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، مسؤول یگان نظارت و پیگیری در گروه های مخالف سوری اظهار کرد: نیروهای ارتش ترکیه یک خط دفاعی موسوم به سپر فولادی را در طول نقاط تماس گروه های مخالف سوری و نیروهای دولت دمشق برای دفاع از استان ادلب و سایر مناطق تحت کنترل مخالفان سوری در حومه های غربی حماه و حلب تا منطقه جبل الاکراد در شمال غرب لاذقیه ایجاد کردند. آنها برای ایجاد این خط دفاعی حدود 6000 سرباز و حدود 7500 خودروی نظامی از جمله توپخانه سنگین، راکت اندازها، رادارها و دستگاه های شنود و بیش از 200 تانک و خودروی زرهی و نفربر را در بیش از 70 نقطه و پایگاه نظامی استراتژیک مستقر کردند.

این مسؤول گروه های مخالف سوری در ادامه گفت: تنها در کوه الزاویه واقع در جنوب ادلب 20 نقطه و پایگاه نظامی ترکیه ایجاد شده اند که مهم ترین آنها در تل ایوب واقع است و یک پایگاه استراتژیک محسوب می شود چرا که به دلیل ارتفاعش بر مساحت گسترده ای از کوه الزاویه و دشت الغاب در غرب حماه، دو پایگاه نظامی در شهرک شنان و دو پایگاه دیگر در شهرک سرجه، 11 پایگاه نظامی ترکیه در شهرک ها و روستاهای احسم، الباره، الرویح، بلیون، دیر سنبل، فرکیا، تل معراتا، قوقفین، ترعان، معرزاف و نحله در کوه (جبل) الزاویه در فاصله حدود 30 کیلومتری مرکز شهر ادلب اشراف دارد. همزمان با ایجاد این نقاط و پایگاه های نظامی از سوی ارتش ترکیه، نقاط دیگری در جنوب ادلب در راستا حلب-لاذقیه ایجاد شدند که مهمترین آنها در مناطقی در معترم، القیاسات و مدرسه بسنقول و محمبل هستند.

صهیب الادلبی، فعال رسانه ای اظهار کرد: نیروهای ارتش ترکیه کار ساخت پایگاه های نظامی را در نزدیکی راستا حلب-لاذقیه از روستای الترنبه در نزدیکی شهر سراقب تحت کنترل نیروهای دمشق و نیروهای روسیه گرفته تا روستاهای النیرب، مناطق واقع در جنوب شهر جسر الشغور در غرب ادلب و در نهایت یک پایگاه نظامی در شهرک قسطون در سهل الغاب واقع در غرب حماه آغاز کرده اند.

الادلبی در ادامه گفت: نیروهای ترکیه به تازگی کار ساخت چندین نگهبانی و پاسگاه با بتن در طول آزادراه از ابتدای روستای الترنبه را آغاز کردند. برای اجرای این طرح نیاز است نگهبانی ها و پاسگاه های نیروهای ترکیه در طول این راستا تا منطقه عین حور از توابع استان لاذقیه در شمال غرب سوریه احدث شوند و در ادامه راستا آزادراه برای عبور و مرور کاروان های تجاری میان شهر حلب و ساحل سوریه تحت نظارت نیروهای ترکیه و نیروهای اپوزیسیون سوریه وابسته به آنکارا اصلاح و تعمیر شود.

مؤید الحسین، فعال حومه غربی حلب نیز گفت: نیروهای ارتش ترکیه در چند روز گذشته با تعداد بیشتری نیرو و خودروهای زرهی از جمله راکت اندازها و تانک ها، حضور خود را در پایگاه های نظامی موجود در مناطق التوامه، داره عزه و کفر عقیل در غرب حلب تقویت کردند.

الحسین افزود: پایگاه های موجود در حومه غربی حلب با نقاط و پایگاه های نظامی ترکیه در طول خط برخورد میان نیروهای اپوزیسیون و نیروهای دمشق در حومه جنوبی ادلب و دورترین نقاط حومه غربی حماه و کوه الاکراد در شمال غرب لاذقیه در ارتباط هستند، به این ترتیب می توان گفت ترکیه یک سپر نظامی و مسلح به تمامی انواع سلاح ها و نیروها را برای دفع نیروهای دمشق و شبه نظامیان خارجی حامی آنها و نیز ممانعت از هرگونه عملیات نظامی ایجاد کرده و به طبع روسیه نیز دیگر نمی تواند با آغاز عملیات های نظامی برای پیشروی در منطق تحت کنترل نیروهای مخالف دست به ماجراجویی بزند زیرا قطعا با نیروهای ترکیه روبرو خواهد شد.

در مقابل بکار الحمیدی، از فعالان حومه غربی حماه اظهار کرد: با وجود استقرار تعداد زیادی از نیروهای ارتش ترکیه و احداث ده ها منطقه نظامی برای این نیروها، نیروهای وابسته به دمشق به بمباران و حملات خود به مناطق مسکونی تحت کنترل مخالفان ادامه می دهند به طوری که در دو روز گذشته روستاهای افس، النیرب، الباره و احسم در جنوب ادلب را با بیش از 50 خمپاره و راکت هدف قرار داده اند در مقابل گروه های مخالف سوری نیز دست به حملات توپخانه ای زده و پایگاه های نظامی دمشق را هدف قرار دادند که به کشته شدن پنج تن از نیروهای دولت دمشق در شهر سراقب منجر شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1493

به "سپر فولادی ارتش ترکیه در شمال غرب سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپر فولادی ارتش ترکیه در شمال غرب سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید