عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار گلستان

به گزارش تور تایلند، خبرنگاران/گلستان آئین متمرکز شروع عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار گلستان امروز با حضور استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استان در مجتمع کشت و صنعت دکتر بسکی در شهرستان مینودشت برگزار گردید.

عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار گلستان

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان در این مراسم، تثبیت خاک و نفوذپذیری آب را دو وظیفه حاکمیتی این سازمان خواند و گفت: اجرای طرح اراضی شیبدار در 27 هزار هکتار از اراضی استان، شدت تخریب خاک در این مناطق را به 10 درصد کاهش داده است.

مختار مهاجر اعلام کرد: در چند سال گذشته با یاری تکنولوژی توانستیم ارقام مقاوم به سرما را شناسایی کنیم و به وسیله کشت بافت و تکثیر سریع، نهال هایی به دست آمد که توانستیم مشکل سرمازدگی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز غرس نهال در 4000 هکتار از اراضی شیبدار را شروع می کنیم، اضافه کرد: امیدواریم کوشش های ما در راستای حفظ منابع خدادادی و افزایش فراوری و اشتغال به ثمر بنشیند.

در ادامه استاندار گلستان نیز گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید، 3 میلیون و 200 تن محصولات کشاورزی در استان فراوری می شد اما امروز این میزان به 5 میلیون تن رسیده است.

هادی حق شناس با اشاره به اینکه در فراوری 15 محصول کشاورزی در کشور رتبه یک رقمی داریم، توضیح داد: در گلستان با توجه به دارا بودن اقلیم متفاوت، بیش از 90 محصول کشاورزی کشت می گردد.

وی گفت: در 17 سال گذشته به طور میانگین سالانه 1600 هکتار از اراضی شیبدار درختکاری شدند اما سال جاری 4000 هکتار از این اراضی درختکاری و به باغات مثمر تبدیل می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1365

به "عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید