مبارزه با زباله های پلاستیکی با باکتری جدید

به گزارش تور تایلند، دانشمندان قصد دارند آنزیمی فراوری نمایند که پلیمر ها را از بین ببرد برای همین آنزیمی را که نوعی بید ترشح می نماید را تجزیه و تحلیل می نمایند. این گونه از بید توانایی جذب پلاستیک به عنوان غذا را دارد.

مبارزه با زباله های پلاستیکی با باکتری جدید

دانشمندان روسی قصد دارند نوع خاصی از بید را پروش دهند که می تواند پلاستیک را تخریب کند. سرگئی شاخماتوف، مدیر اجرایی روسیه سبز و معاون شورای شهر کراسنویارسک گفت که چگونه اجرای این ایده به حل مشکل زباله های پلاستیکی یاری می نماید.

دانشمندان قصد دارند آنزیمی فراوری نمایند که پلیمر ها را از بین ببرد برای همین آنزیمی را که نوعی بید ترشح می نماید را تجزیه و تحلیل می نمایند. این گونه از بید توانایی جذب پلاستیک به عنوان غذا را دارد.

شاخماتوف گفت: در حال حاضر در سراسر دنیا کوشش می گردد تا ارگانیسم های بیولوژیکی که پلاستیک می خورند را ایجاد نمایند. من دقیقا می دانم که چندین دانشمند سیبری می خواهند باکتری ایجاد نمایند که انواع خاصی از پلیمر ها را از بین می برد.

وی اضافه نمود: البته داشتن یک سلاح بیولوژیکی در برابر زباله های پلیمری خوب است. اما باز هم ضروری است که بر بازیافت حداکثری این زباله ها تمرکز گردد. مسئله مربوط به بازیافت پلیمر ها اول از همه برای مبارزه با آلودگی میکروپلاستیک بسیار مهم است.

این میکروپلاستیک ها هستند که امروز تهدید اصلی مرگ برای موجودات دریایی و همچنین انسان ها هستند، زیرا ما هنگامی که ماهی و غذا های دریایی می خوریم آن ها حاوی پلاستیک های ریز هستند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1329

به "مبارزه با زباله های پلاستیکی با باکتری جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با زباله های پلاستیکی با باکتری جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید