محمدتقوی: بازیکنی که از خط قرمزها عبور کند، باید برود

به گزارش تور تایلند، با بردی که تراکتور مقابل سپیدرود به دست آورد محمد تقوی به ادامه کار در این تیم امیدوار تر شد. او حالا چشم به بازی های آتی دوخته است.

محمدتقوی: بازیکنی که از خط قرمزها عبور کند، باید برود

به گزارش خبرنگاران ، حمیدرضا عرب، تراکتورسازی به هر زحمت و مشقتی بود بازی با سپیدرود را برد و به وضعیت امتیازی اش در جدول رده بندی سروسامان داد. بدون شک اگر تراکتورسازی امتیاز بازی خانگی مقابل سپیدرود را هم از دست می داد عرصه برای ادامه محمد تقوی با تراکتوربه عنوان سرمربی تنگ می شد. این برداما تقوی را تا حدودی احیاءکرد تا او با 2 پیروزی و یک شکست در وضعیت نسبتا مناسبی در حوزه فنی این تیم قرار بگیرد و به آینده کاری اش در این باشگاه امیدوارباشد. اگر تقوی در هفته های آتی به کسب نتایج مطلوب ادامه دهد پروژه زنوزی که فرصت دادن به تقوی تا انتها فصل است محقق خواهد شد و تراکتوربا این مربی جوان ادامه خواهد داد.

بازی با سپیدرود سختی های زیادی برای شما داشت و حتی تا آستانه از دست دادن امتیاز کامل این بازی هم پیش رفتید.

تقابل با این تیم ها سخت است. ما در دقایق انتهای با همه وجود مان بازی کردیم تا امتیاز این بازی را بگیریم. این جور تیم ها با چنگ و دندان بازی می نمایند و بردن شان کار راحتی نیست. قبل از بازی شاید خیلی ها فکر می کردند تراکتورسازی راحت 3 امتیاز می گیرد اما این طور نبود. خیلی از موقعیت های ما گل نشد. بازی گره خورده بود وحتی فرصت هایی داشتیم که به تیر خورد. ما تا مرز سکته هم رفتیم!

سپیدرود تیم غافلگیر نماینده ای بود.

کریمی تیم خوبی ساخته و جایش این جای جدول نیست. شاید باورتان نگردد اما من 2 بار درطول این بازی به علی کریمی تبریک گفتم.

چرا؟

چون تیمش فوتبال بازی کرد. کریمی تیمی ساخته که بازیکنانش برایش از جان و دل مایه می گذارند. یکی از دلایلی که به کریمی تبریک گفتم این بود. یک مربی باید خیلی خوش شانس باشد که بتواند چنین اتمسفری درتیمش به وجود آورد. دومین تبریکم به علی کریمی هم به خاطر ساختاری بود که درتیمش ایجاد کرد. آن ها تیمی بودند که دروازه ما را باز کردند و درتبریز فوتبال شجاعانه ای به نمایش گذاشتند. درواقع دلیل دیگری که باعث شد به کریمی تبریک بگویم فوتبال شجاعانه تیمش بود. ما این 3 امتیاز را از دهان شیر بیرون کشیدیم و از این پیروزی خوشحالم. -

درنهایت اما شما برنده این بازی بودید. آیا عدالت رعایت شد؟

بله، عدالت رعایت شد. حق ما بود که بازی را ببریم اما خیلی مشقت کشیدیم تا به این برد رسیدیم. اگر تراکتورسازی نمی برد عدالت رعایت نمی شد. فرصت های گلزنی ما مشهود بود.

شما در لحظاتی از بازی به شدت عصبانی بودید. دلیلش چه بود؟

نمی خواهم موضوع را باز کنم. می خواهم همه چیز سربسته باقی بماند واز طریق خود باشگاه اطلاع رسانی گردد. فقط در همین حد به شما بگویم که هر بازیکنی از خط قرمز هایی که من معین می کنم عبور کند بدون شک جایی در میان ما نخواهد داشت. پای اصولم ایستادم. با کسی هم تعارف ندارم. بازیکنی که بخواهد این اصول را زیر پا بگذارد قطعا جایی در تیم من ندارد. این جا یک باشگاه بزرگ و مردمی است و نباید منافع شخصی را درنظر بگیریم. منافع تیم اهمیت دارد و همه باید به آن پایبند باشیم.

آن بازیکن که بود؟

اجازه بدهید من چیزی دراین باره نگویم. باشگاه دراین باره تصمیم گیری خواهد نمود. بگذریم...

بعد از اینکه سرمربی تراکتورسازی شدید گفتید باید توازن را میان خط دفاع و خط حمله برقرار کنیم. به این هدف رسیدید؟

هنوز نه. تیم من یک تیم هجومی است. تیم هایی که فوتبال رو به جلو بازی می نمایند معمولا این مشکل برای شان ایجاد می گردد. باید بخشی از این اتفاقات را حاصل بازی هجومی تراکتورسازی دانست. اما درتلاشیم تا جای ممکن این توازن به حداکثر برسد. باید در این مسیر قدم برداریم و خط دفاع مان را بهتر کنیم. تیم من در فاز هجومی ایرادی ندارد که این خیلی خوب است اما باید در خط دفاع هم مثل خط حمله بی نقص شویم.

دربازی با صنعت نفت تیم شما باخت و از لحاظ امتیازی نسبت به سایر رقبا عقب افتاد. افسوس آن باخت را نمی خورید؟

من هیچ ناراحتی از باخت مقابل صنعت نفت ندارم. البته نه اینکه از باختن تیمم خوشحال باشم. نه، این طور نیست. دلیل اینکه ناراحت نیستم این است که تیمم فوتبال بازی کرد. ما آن اصولی که مد نظرمان بود را در میدان پیاده کردیم. موقعیت های زیادی از دست دادیم. خب، این روزها هر تیمی مقابل تراکتورسازی بازی می نماید با انگیزه است و این کار ما را چند برابر سخت می نماید. ما باید یاد بگیریم که در مقابل همه تیم ها با نهایت انرژی بازی کنیم. تیم ما، تیم پرمهره ای است وبردنش برای دیگر تیم ها لذت بخش است. برای همین همه سعی می نمایند جلوی ما فوتبال متفاوتی بازی نمایند. با این وجود من از نمایش تیمم در روزی که باخت اصلا ناراضی نیستم.

2 برد و یک شکست نتیجه مربیگری شما در تراکتورسازی بوده. تا چه زمانی با این تیم ادامه می دهید؟

روزی که مسئولیت را به من دادند گفتم تا هر زمانی که مد نظر باشم با همه وجودم کار می کنم. تازه اول راه هستم و اگر فرصت مربیگری در هفته های آینده هم برای من فراهم باشد قطعا سعی می کنم با همت بازیکنان بهترین نتایج را رقم بزنیم.

11-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 449

به "محمدتقوی: بازیکنی که از خط قرمزها عبور کند، باید برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدتقوی: بازیکنی که از خط قرمزها عبور کند، باید برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید