مسکو: وعده آمریکا درباره دخالت در درگیری اوکراین و روسیه اقدامی تحریک آمیز است

به گزارش تور تایلند، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، وعده پنتاگون درباره حمایت از کی یف در صورت درگیری نظامی با مسکو، را به دوستی خاله خرسه تشبیه کرد و سناتور روس هم به دولت اوکراین توصیه کرد: بیش از حد به وعده های آمریکا اعتماد نکند.

مسکو: وعده آمریکا درباره دخالت در درگیری اوکراین و روسیه اقدامی تحریک آمیز است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی اظهار داشت، یاریی که پنتاگون وعده آن را به مقامات کی یف در صورت درگیری نظامی با روسیه داده، بیشتر شبیه دوستی خاله خرسه است و منفعتی برای اوکراین ندارد.

زاخارووا در این باره گفت: چنین اظهاراتی چیزی جز ابراز دوستی خاله خرسه نیست و فایده ای برای او کراین نخواهد داشت. برای حل و فصل اوضاع، همه باید برای رسیدن به یک هدف مشترک کوشش نمایند و آن دستیابی به صلح پایدار در مناطق شرق اوکراین است.

این دیپلمات روس یادآور شد که ایالات متحده با ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی و همچنین سخنان تهاجمی و تحریک آمیز، تنها مقامات اوکراین را به نادیده دریافت و ادامه عدم رعایت توافقات مینسک تشویق می نماید. به عقیده وی، چنین رفتاری از جانب مقامات واشنگتن مغایر با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل درباره حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین است.

روز آدینه وزارت دفاع اوکراین پس از مذاکرات آندری تاران وزیر دفاع این کشور با لوید آستین رئیس پنتاگون، اظهار داشت که واشنگتن آماده حمایت از کی یف در صورت درگیری نظامی با روسیه است.

پس از این مذاکرات، وزیر دفاع آمریکا بیانیه ای صادر کرد و یادآور شد که ایالات متحده از سال 2014 به اینطرف، به عنوان بخشی از یاری های خود در راستای تأمین امنیت اوکراین، بیش از 2 میلیارد دلار به این کشور اختصاص داده است. طرف آمریکایی همچنین اهداف خود برای تقویت هر چه بیشتر توان بالقوه نیروهای مسلح اوکراین را اظهار داشت.

در همین رابطه، آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه ابراز عقیده نموده است که اوکراین در صورت درگیری با روسیه، نباید به وعده یاری آمریکا اعتماد کند.

پوشکوف در صفحه تلگرام خود در این باره نوشت: مقامات کی یف نباید به وعده طرف آمریکایی در صورت آغاز عملیات نظامی اوکراین علیه دونباس بیش از حد اعتماد نمایند.

به گفته این سناتور روس، تضمین های لوید آستین می تواند معنای دیگری داشته باشد: از تحریم های جدید ضد روسی گرفته تا ارسال تسلیحات نظامی. با این حال، مداخله مستقیم نظامی ایالات متحده در درگیری احتمالی بین اوکراین و روسیه، جنون محض است.

روز پنج شنبه گزارش شده بود که ناتو روسیه را به تشدید درگیری ها در منطقه دونباس اوکراین متهم نموده است. سخنگوی ناتو گفته بود که این سازمان دلیل عدم موفقیت در کوشش برای تنش زدایی در دونباس در چارچوب توافقات مینسک را اقدامات بی ثبات نماینده روسیه می داند.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز پنج شنبه از افزایش تعداد نیروهای نظامی روسی در مرز اوکراین ابراز نگرانی نموده و مدعی شد که این اقدام نقض رژیم آتش بس در منطقه دونباس است.

در این رابطه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اظهار داشت که روسیه حق دارد که به صلاحدید خود نیروهای نظامی را در هر منطقه از خاک این کشور که مایل است، مستقر کند و این مسئله تهدیدی برای سایر کشورها نبوده و نباید موجب نگرانی کشورهای غربی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1604

به "مسکو: وعده آمریکا درباره دخالت در درگیری اوکراین و روسیه اقدامی تحریک آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: وعده آمریکا درباره دخالت در درگیری اوکراین و روسیه اقدامی تحریک آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید