نگاهی به تلفات نظامیان خارجی در آستانه خروج از افغانستان

به گزارش تور تایلند، درحالی که تنها 18 روز تا مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان باقی مانده است، آمارهای رسمی حاکی از کشته شدن نزدیک به 3600 نظامی خارجی بر اثر درگیری های دو دهه گذشته در افغانستان است.

نگاهی به تلفات نظامیان خارجی در آستانه خروج از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، براساس آمارهای رسمی منتشر شده از تلفات جنگی نظامیان خارجی در افغانستان، از سال 2001 تا سال 2020 میلادی 3 هزار و 596 نظامی خارجی بر اثر درگیری ها در افغانستان کشته شدند.

از این میان آمریکا با 2 هزار و 452 و انگلیس با 455 نتظامی کشته شده بیشترین تعداد تلفات جنگی را بین نیروهای خارجی در افغانستان دارند.

براساس آمارهای رسمی، از زمان حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به افغانستان تا به امروز 530 نظامی آمریکایی نیز بر اثر رویدادهایی که مربوط به درگیری نبود کشته شدند و مجموع زخمی های نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز 20 هزار و 663 اعلام شده است.

لازم به ذکر است که بعضی ناظران شمار تلفات نیروهای خارجی را بیشتر از آمارهای رسمی منتشر شده می دانند.

بر اساس توافقنامه طالبان و آمریکا که در 10 اسفند 1398 به امضا رسید، همه نیروهای خارجی باید تا 11 اردیبهشت امسال افغانستان را ترک نمایند اما هنوز جو بایدن تصمیم خود را درباره خروج نیرو اعلام ننموده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حدود دو ماه قبل در نخستین دیدارش از وزارت دفاع این کشور به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا گفت که ممکن است مهلت خروج نیروها از افغانستان در ماه می امسال میلادی را کنار بگذارد.

از سوی دیگر، طالبان بارها تاکید نموده است که خروج آمریکا در زمان معین شده گام اساسی برای حل مسائل افغانستان است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان پیش از این بارها ضمن هشدار برای احتمال از سرگیری حملات علیه نیروهای خارجی اعلام نموده است که اگر آمریکا به توافقنامه متعهد بماند ما نیز متعهد می مانیم، وگرنه آماده هرگونه قربانی برای استقلال خود هستیم.

کارشناسان با نزدیک شدن به زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان و نشست صلح استانبول هشدار می دهد که گروه های قومی در این کشور در حال آماده شدن برای جنگ داخلی هستند که پس از تغییرات احتمالی جدید امکانپذیر می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1627

به "نگاهی به تلفات نظامیان خارجی در آستانه خروج از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به تلفات نظامیان خارجی در آستانه خروج از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید