وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی: بازسازی آرامکو ممکن است 1 سال طول بکشد

به گزارش تور تایلند، یک مقام سعودی: کار بازسازی واقعا آن طور که به نظر می رسد، عالی پیش نمی رود.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی: بازسازی آرامکو ممکن است 1 سال طول بکشد

ممکن است کار بازسازی تاسیسات نفتی آسیب دیده شرکت نفت دولتی عربستان (آرامکو) 1 سال طول بکشد.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از مقامات سعودی و پیمانکاران نفتی آگاه خبر داده که ممکن است بازسازی تاسیسات نفتی آسیب دیده آرامکو عربستان که از حملات هفته گذشته به شدت آسیب دیده، نه در عرض چند هفته بلکه چند ماه و حتی 1 سال طول بکشد.

این روزنامه آمریکایی نوشته است:

بر اساس اعلام مقامات سعودی و پیمانکاران نفتی، شرکت نفت عربستان سعودی در حال مذاکره اضطراری با سازندگان تجهیزات و ارائه دهندگان خدمات است و حاضر است بهایی بیش از حد معمول برای قطعات و کار تعمیر پرداخت کند تا هر چه سریع تر کار بازسازی تاسیسات نفتی انتها یابد.

بر اساس اعلام مقامات و پیمانکاران نفتی اما کار بازسازی ممکن است به جای 10 هفته - که وعده اولیه مدیران شرکت آرامکو بوده است- چند ماه و حتی 1 سال طول بکشد.

در پی حمله ویران نماینده شنبه هفته گذشته به بزرگترین تأسیسات فرآوری نفت عربستان سعودی، این شرکت نفتی سعودی از پیمانکاران خواسته که قیمت قطعات و سرویس های لازم برای بازسازی را هر چه سریع تر اعلام نمایند.

عملیات بازسازی تاسیسات نفتی آسیب دیده سعودی/عکس: فرانس پرس

به گفته مقامات سعودی و تأمین نمایندگان خدمات نفتی در سعودی در روزهای اخیر، مدیران شرکت آرامکو با تماس ها، فاکس ها و ای میل های خود پیمانکاران نفتی غربی طرف معامله خود از جمله شرکتبیکر هیوز را بمباران نموده اند و از آنها خواسته اند به صورت اضطراری و فوری کار بازسازی را تمام نمایند.

یکی از مقامات سعودی گفته هزینه های بازسازی می تواند صدها میلیون دلار باشد. این هزینه جدای از هزینه کاهش قیمت سهام آرامکو و درآمد نفتی سعودی در پی کاهش بیش از 5 میلیون بشکه ای ظرفیت صادرات روزانه نفت سعودی بوده است.

مشاوران و مقامات دولت سعودی درباره تاثیرات سوء حمله به تاسیسات نفتی بر اقتصاد کشور هشدار داده اند.

مقامات سعودی و مدیران آرامکو پس از این حملات با هدف اطمینان دادن به بازارهای نفتی گفته اند کار بازسازی را هر چه سریع تر تمام می نمایند و به تعهدات سابق خود به مشتریان خود عمل خواهند کرد.

شنبه گذشته امین ناصر ، رئیس اجرایی شرکت آرامکو توضیح داد که فراوری نفت این شرکت تا انتها ماه (جاری میلادی) به سطح پیش بینی خود باز خواهد گشت. او گفت: ارسال هیچ محموله نفتی به مشتریان ما به خاطر حملات اخیر لغو نشده است. شرکت آرامکو در نظر دارد تا انتها ماه نوامبر امسال (آبان ماه) به حداکثر ظرفیت خروجی خود بازگردد.

فهاد آل عبدالکریم، مدیرکل عملیات جنوبی شرکت آرامکو گفته است: آرامکو انتقال تجهیزات مورد احتیاج عملیات بازسازی را از ایالات متحده و اروپا شروع نموده است.

با این وجود مقامات سعودی می گویند، در بالاترین سطوح شرکت و دولت سعودی احساس اطمینانی از بازسازی سریع وجود ندارد. مقامات سعودی و پیمانکاران نفتی گفتند که ساختن و تحویل و نصب بعضی قطعات و تجهیزات مورد احتیاج از سوی بعضی پیمانکاران ممکن است تا 1 سال طول بکشد.

یکی از مقامات سعودی گفت: ما هنوز ناامیدانه در جستجوی تامین بعضی قطعات مورد احتیاج هستیم... کار بازسازی واقعا آن طور که به نظر می رسد، عالی پیش نمی رود.

حملات اخیر باعث کاهش 5.7 میلیون بشکه ای از ظرفیت فراوری روزانه نفت سعودی شده است. این میزان 6 درصد از عرضه جهانی نفت خام است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 767

به "وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی: بازسازی آرامکو ممکن است 1 سال طول بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی: بازسازی آرامکو ممکن است 1 سال طول بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید