وزارت خارجه روسیه به دولت بایدن هشدار داد

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای هشدار داد که کوشش دیپلمات های آمریکایی برای تشویق جریان های افراطی روسیه، محکوم به شکست است و در نهایت تاثیری مخرب بر رابطه مسکو-واشنگتن خواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه به دولت بایدن هشدار داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این وزارتخانه در ادامه اضافه کرد: آمریکا باید به مسائل داخلی خودش رسیدگی کند از جمله شکاف عمیقی که در نتیجه بی عدالتی اجتماعی در جامعه این کشور ایجاد شده است.

همچنین این وزارتخانه از تصمیم برای احضار دیپلمات های ارشد سفارت آمریکا در مسکو اطلاع داد.

هیئت دیپلماتیک آمریکا متهم به ترویج خشونت در میان معترضان و حتی ترغیب افراد کم سن و سال به حضور در اعتراضات غیرقانونی است.

پیشتر نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود که سفارت آمریکا باید جوابگوی این باشند که چرا نقشه مسیرهای منتهی به محل تجمع معترضان در شهرهای مختلف روسیه را منتشر نموده است.

این اعتراضات در واکنش به بازداشت آلکسی ناوالنی از چهره های مخالف دولت مسکو تدارک دیده شده و از سوی آمریکا دامن زده می گردد.

شب گذشته نیز ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خواهان آزادی آلکسی ناوالنی از چهره های مخالف دولت مسکو شد.

او با توجه به اعتراضات هواداران ناوالنی در شهرهای مختلف روسیه، مدعی شد که دولت مسکو همیشه با استفاده از تاکتیک های خشن به دنبال سرکوب آزادی بیان و جامعه مدنی بوده است.

این تنش های دیپلماتیک در حالی است که طبق بعضی گزارش ها، قبل از مراسم تحلیف، جو بایدن از جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو که از سوی ترامپ منصوب شده بود؛ درخواست کرد که فعلاً از مقام خود استعفا ندهد- پیشنهادی که به تنهایی گویای این است که او در تدارک اقدامات خصمانه علیه روسیه بوده است.

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه شرمتیوو مسکو بازداشت شد. وی از دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات آزادی مشروط، تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه بوده است.

پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود واکنش کشورهای غربی به خبر بازداشت ناوالنی، بیشتر از بابت انحراف افکار عمومی از بحرانی است که لیبرالیسم با آن دست و پنجه نرم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1507

به "وزارت خارجه روسیه به دولت بایدن هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه روسیه به دولت بایدن هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید