چه موانعی بر سر لاغریتان وجود دارد؟

به گزارش تور تایلند، می ترسید غذا هدر رود، پس تا آخرش را می خورید. اگر این طور است لطفاً غذای کمتری در بشقاب بریزید، می توانید بعداً کمی دوباره غذا بکشید. اما فایده اش این است که شاید حس کنید با همان بشقاب کم اولی سیر شده اید. نگران

چه موانعی بر سر لاغریتان وجود دارد؟

نویسنده: سمیه بیات

1 ـ اصرار دارید که بشقاب تا آخر تمیز گردد؟

می ترسید غذا هدر رود، پس تا آخرش را می خورید. اگر این طور است لطفاً غذای کمتری در بشقاب بریزید، می توانید بعداً کمی دوباره غذا بکشید. اما فایده اش این است که شاید حس کنید با همان بشقاب کم اولی سیر شده اید. نگران نباشید به جامانده اش را می توان برای ناهار فردا گذاشت.

2 ـ خودتان را زیاد محدود می کنید؟

در یک مطالعه روی 30 زن با وزن معمولی، نیمی از آنها دسترسی نامحدود به شکلات داشتند و نیمی دیگر شکلات برایشان ممنوع بود. 24 ساعت بعد، گروه دوم اجازه داشت هر چقدر می خواهد شکلات بخورد و واضح است که آنها بیشتر از گروه اول که از اول مجاز بودند، شکلات مصرف کردند. پس خود را محروم نکنید از چیزهایی که دوست دارید و چیزی را که می خورید خوب بچشید و لذت ببرید خواهید دید که مصرف شما از آن کمتر خواهد شد.

3ـ می خواهید هر چه بقیه می خورند را بخورید؟

اینکه دوست شما یک همبرگر بزرگ برای ناهار می خورد و همچنان لاغر می ماند، علت نمی گردد که شما هم می توانید.

عادلانه یا غیرعادلانه، برخی از مردم ذاتاً متابولیسم سریعتری دارند. عوامل ژنتیکی و برخی داروها همچون ورزشی که انجام می دهید روی سوخت و ساز تأثیر می گذارند. سعی کنید بفهمید چه روشی شما را لاغر می نماید و به همان ادامه دهید. غذایتان را با دیگران بخورید و در کنار آنها حس می کنید غذای کم هم برای شما کافیست.

4 ـ حوصله پخت و پز یک نفره را ندارید؟

امشب برای شام تنها هستید و به نظرتان سخت است که برای یک نفر شام آماده کنید. پس به خود می گویید فقط کمی پنیر و کلوچه می خورم، سپس شیرینی هم می خورید و بعد یه کم چیپس و پفک تا جایی که معده شما پر می گردد اما هنوز یک وعده درست حسابی نخورده اید ! برای چنین شبهایی از قبل وعده های غذایی پخته شده در فریزر نگه دارید یا صبح که سرحالید قبل از بیرون رفتن، موادی را برای شب کنار بگذارید تا شب یک شام گرم و خوشمزه را به سرعت آماده کنید.

5 ـ وزنتان زیاد است و کسی به شما توجه نمی نماید؟

شاید به سختی باور کنید اما قسمتی از شما می خواهد که وزن را حفظ کند. از خود بپرسید که این وزن به چه کار می آید؟ غیر از اینکه جذابیت و سلامتی شما می کاهد؟ اگر علت آن را نمی فهمید، بهتر است با یک پزشک در این باره مشورت کنید.

6 ـ به صورت اتوماتیک می خورید؟

از شلوغی و ترافیک و یا شاید مسائل خانوادگی ناراحتید پس چه می توانید بکنید غیر از خوردن شیرینی ها!؟ وقتی عصبی هستید، به جای خوردن کار دیگری بکنید، مثلاً قدم بزنید و نفس عمیق بکشید. شما گرسنه نیستید پس این میل اضافی است. در این صورت هم آرام می شوید هم لاغر!

7 ـ فکر می کنید سرنوشت شما چاقی است!

به این علت است که در رژیم گرفتن شکست خورده اید و فکر می کنید در آینده هم شکست خواهید خورد. علتش این است که مهارتهای درست را فرا نگرفته اید. هر طور هست راهی بیابید که همیشه به برنامه رژیم خود وفادار بمانید.

8 ـ وقتی می خورید حس بهتری دارید

وقتی اولین لقمه را گاز می زنید، مغز مقداری سروتونین و احساس شاید آنی در بدن پخش می نماید. به یاد بیاورید که غذا ذاتاً شادی آور نیست و آنچه که از نظر روانی مانند محبت و ابراز علاقه انسان را شاد می نماید، در غذا نیست! به هشت نکته ذکر شده عمل کنید و نتیجه را به ما اعلام نمایید.

منبع: نشریه بانو، شماره 115.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1861

به "چه موانعی بر سر لاغریتان وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه موانعی بر سر لاغریتان وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید