کرونا بر اقتصاد روسیه 2 درصد ضربه می زند، افزایش نرخ بیکاری

به گزارش تور تایلند، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت: سناریوی اصلی بانک مرکزی بر این اساس است که تاثیر یک ماه قرنطینه، برای اقتصاد روسیه می تواند حدود 1.5 تا 2 درصد از فراوری ناخالص داخلی در سال 2020 باشد.

کرونا بر اقتصاد روسیه 2 درصد ضربه می زند، افزایش نرخ بیکاری

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران به نقل از دیدبان روسیه، الویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه دیروز آدینه در یک کنفرانس مطبوعاتی آن-لاین شرح داد که برقراری رژیم روزهای غیرکاری چه تاثیری بر شرایط اقتصادی کشور خواهد گذاشت.

وی گفت: سناریوی اصلی بانک مرکزی بر این اساس است که تاثیر برقراری یک ماه قرنطینه در کشور برای اقتصاد روسیه می تواند حدود 1.5 تا 2 درصد از فراوری ناخالص داخلی در سال 2020 باشد. انتظار می رود که تنها در نیمه دوم امسال اقتصاد روسیه ثبات یافته و بازگشت به عملکرد عادی خود را شروع کند.

نابیولینا افزود: به عقیده ما ، در حال حاضر ، اتخاذ تدابیر مضاعف برای اطمینان یافتن از ثبات اقتصادی مورد احتیاج نیست ، ولی ما آماده هستیم تا در صورت لزوم از اقدامات اضافی در این راستا استفاده کنیم.

رئیس بانک مرکزی همچنین گفت، در واقع ، تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تعدادی از شرکت های تجاری ممکن است منجر به افزایش بیکاری در کشور گردد.

نبیولینا یادآور شد: در ابتدای امسال نرخ بیکاری در روسیه در یک سطح تاریخی قرار داشته و به پایین ترین میزان خود طی چندین سال گذشته رسید. ما می دانیم که اقدامات محدود نماینده تا حد زیادی توسط نهادهای تصمیم گیرنده در کشور معین خواهد شد، بنابراین در حال حاضر ارزیابی شرایط سخت است.

در اوایل 30 مارس ، بانک مرکزی روسیه اظهار داشت که نرخ بیکاری به پایین ترین سطح در تاریخ روسیه امروزی و در ماه ژانویه به 4.4 درصد رسیده است.

لازم به یادآوری است که روز پنج شنبه ، پولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ، حکم مربوط به افزایش روزهای غیرکاری تا 30 آوریل (11 اردیبهشت) را امضاء کرد. البته مسئولان مناطق نیز به نوبه خود این اجازه را دریافتند تا بسته به شرایط اپیدمیک بیماری کرونا ، رژیم روزهای غیرکاری را به طور مستقل تنظیم نمایند.

کاخ کرملین نیز پیش از این یادآور شد که میزان روزهای معین شده برای خودانزوایی (قرنطینه خانگی) ممکن است کاهش یابد و این مسئله بستگی به این دارد که میزان گسترش عفونت ویروس کرونا در کشور به چه صورت باشد.

انتهای پیغام/4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 943

به "کرونا بر اقتصاد روسیه 2 درصد ضربه می زند، افزایش نرخ بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بر اقتصاد روسیه 2 درصد ضربه می زند، افزایش نرخ بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید