کرونا در اروپا، از کسری بودجه بالا در اتریش تا اختلالات در فرایند تحقیقات سرطان در انگلیس

به گزارش تور تایلند، نتایج آنالیز ها نشان می دهد که کرونا کسری بودجه بالایی را برای دولت اتریش ایجاد نموده و همچنین موجب تاخیر دراز مدت در تحقیقات جدید در فرایند مبارزه با سرطان در انگلیس شده است.

کرونا در اروپا، از کسری بودجه بالا در اتریش تا اختلالات در فرایند تحقیقات سرطان در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی مالی آن در اروپا همچنان ادامه داد.

حدود 20 درصد شهروندان آلمانی علیه کرونا واکسینه شده اند

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که بر اساس آمارهای رسمی مقامات بهداشتی در آلمان تا به حال 19.8 درصد شهروندان این کشور علیه کرونا واکسینه شده اند. بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان تا به حال 16.4 میلیون شهروندان اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده و 5.5 میلیون نفر دیگر هم به صورت کامل واکسینه شده اند.

بیش از 11 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای حدود 11437 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 165.3 درصد افزایش پیدا کرد. 92 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

کرونا عامل کسری بودجه شدید دولت اتریش

بحران کرونا کسری بودجه شدیدی را در دولت اتریش ایجاد نموده است. بر اساس اطلاعات وزارت دارایی اتریش، کسری بودجه این کشور 30.7 میلیارد یورو و 8.1 میلیارد بیشتر از آنچه تا به حال تصور می شده است. این از عواقب قرنطینه برای مهار کرونا و احتمالا رشد ضعیف مالی در این کشور است.

هشدار اشتاین مایر درباره شکاف بالا در جامعه آلمان

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در مراسم یادبود قربانیان کرونا از شهروندان خواست در این بحران فراگیر همبستگی خود را تقویت نمایند.

فرانک والتر اشتاین مایر در سخنرانی خود در خانه کنسرت برلین ضمن ادای احترام به قربانیان و دلجویی از بازماندگان گفت، این بیماری همه گیر زخم های عمیقی ایجاد نموده و در جامعه شکاف وحشتناکی به وجود آورده است.

و در مراسم یادبود نه تنها از رنج قربانیان و بازماندگان آنها سخن گفت، بلکه به افرادی نیز اشاره نمود که از نظر روحی و روانی دچار مشکل شده اند یا از تنهایی رنج می برند یا در زمینه مالی زیان های غیرقابل جبرانی دیده اند.

رئیس جمهوری آلمان در ادامه از کادر درمان و بهداشت که بدون چشم داشتی به کمک هم نوعان خود می شتابند و بعضا تا آخرین توان خود در کنار بیماران می مانند قدردانی کرد.

اشتاین مایر خواهان جدی دریافت پیامدهای اجتماعی این بیماری همه گیر شده و گفت: اگر ما امروز لحظه ای مکث کنیم متوجه می شویم که این ویروس جامعه ما را بیش از آنچه در زندگی روزمره به آن اعتراف می کنیم متزلزل و زخمی نموده است. ما متوجه می شویم که این ویروس چه آسیب سختی به همه ما وارد نموده است.

هم زمان با سخنرانی رئیس جمهوری شمار قابل توجهی از فعالان شبکه های اجتماعی به انتقاد از وی و مراسم یادبود پرداختند.

بعضی از کاربران این برنامه را ریاکارانه خواندند و از دولت خواستند، مسئولیت ندانم کاری خود را بپذیرند و به طور جدی به حل مشکل بپردازند.

شماری از کاربران هم نسبت به انتخاب تاریخ مراسم انتقاد داشتند و بر این نکته تاکید نمودند که آلمان هنوز در میانه موج سوم کرونا قرار گرفته است.

بعضی دیگر نیز از موقعیت استفاده نموده و به انتقادهای کلی تر از دولت مرکل پرداختند.

کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان در سخنانی تاکید نمود که با یک قرنطینه سخت و شدید تا اواخر ماه می می توان به کاهش شدید موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میرها دست یافت.

وی اضافه کرد: کاملا واضح است که اگر بیش از 50 درصد شهروندان علیه کرونا واکسینه شوند از تعداد مبتلایان و مرگ و میرها به شدت کاسته خواهد شد. این امر در آلمان در اواخر ماه می محقق می گردد. پس هنوز 6 هفته تا آن زمان زمان مانده است.

این مقام آلمانی تاکید نمود که با یک قرنطینه سخت می توان بیش از 10 هزار نفر که عمدتا در سنین بین 40 تا 60 سال قرار دارند را نجات داد.

آلمان در آستانه تشدید محدودیت های سراسری

سران فراکسیون های دولتی در مجلس آلمان روی تغییر قانون حمایت در برابر پاندمی ها برای اقدامات سراسری به منظور مهار کرونا توافق کردند.

درخواست برای برگزاری کلاس های درس آلمان در فضای باز

با توجه به خطر بسته شدن مدارس در سایه تشدید محدودیت ها در آلمان برای مهار کرونا سیاستمداران بسکمک از فراکسیون ها خواهان برگزاری کلاس های درس در فضای باز شدند.

کاهش چشمگیر مرگ های روزانه کرونایی در انگلیس

انگلیس با ثبت 10 مورد مرگ روزانه در اثر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت پایین ترین میزان مرگ و میر روزانه از ماه سپتامبر را ثبت کرد.

افزایش چشمگیر بیکاری در شهرهای آلمان

نتایج تحقیقات موسسه ایفو نشان می دهد که به ویژه شهرهای آلمان از تاثیرات بحران کرونا آسیب دیده اند. بیکاری در شهرهای آلمان به شدت افزایش پیدا نموده است. بر اساس این ارزیابی بین ژانویه 2020 و آگوست 2020 بیکاری در مناطق شهر نشین آلمان حدود 1.5 درصد افزایش داشته است، در حالی که در مناطق دیگر تنها 0.3 تا 0.8 درصد افزایش داشته است. این تحولات نابرابری های منطقه ای را تشدید نموده است.

طرح آزادی بیشتر برای مسافران واکسینه شده در دستورکار دولت یونان

کشور یونان هم تحت شرایط خاص قرنطینه اجباری برای مسافران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را لغو می نماید. شرط آن این است که حدود دو هفته از زمان واکسینه شدن آن ها گذشته باشد و یا تست منفی کرونا که بیش از 3 روز از آن نگذشته باشد انجام داده باشند. این قاعده همچنین برای مسافران از کشورهای آمریکا، امارات و صربستان هم اعمال می گردد.

دولت یونان از ابتدای امسال میلادی بر این مسئله تاکید دارد که در سراسر اروپا طرح گذرنامه سبز برای افراد واکسینه شده که آزادی های بیشتری را برای این افراد فراهم می نماید اجرایی گردد. به این ترتیب توریسم نجات داده می گردد. حدود یک پنجم اقتصاد یونان وابسته به صنعت توریسم است.

کرونا عامل تاخیر دو ساله در تحقیقات درمان سرطان در انگلیس

محققان انگلیسی تاخیر دو ساله در تحقیقات روش های درمانی جدید سرطان به دلیل بحران کرونا را پیش بینی نموده اند. موسسه تحقیقات سرطان در لندن گفته است: دلیل این مسئله شرایط سختگیرانه برای دسترسی به آزمایشگاه های تحقیقاتی است. در قرنطینه اخیر تعداد دانشمندانی که به آزمایشگاه دسترسی داشتند 30 درصد کاهش یافت.

رئیس موسسه تحقیقات سرطلن در لندن گفته است: پاندمی کرونا بزرگترین تهدید برای تحقیقات سرطان در نسل های مختلف بوده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 29,344 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 140 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1,882 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 10 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 12,694 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 251 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,289,526 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 100,733 نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,387,820 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,270 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,870,131 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 116,927 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,407,283 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 76,981 هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,151,030 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,591 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1637

به "کرونا در اروپا، از کسری بودجه بالا در اتریش تا اختلالات در فرایند تحقیقات سرطان در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از کسری بودجه بالا در اتریش تا اختلالات در فرایند تحقیقات سرطان در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید