122 نفر در بوشهر به کرونا مبتلا شدند

به گزارش تور تایلند، رئیس دانشگاه علوم پزشکى بوشهر گفت: از ابتداى شیوع کرونا در استان بوشهر تا امروز، 16 فروردین 122 نفر به این ویروس مبتلا شدند.

122 نفر در بوشهر به کرونا مبتلا شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزارى دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکى بوشهر، سعید کشمیرى، رئیس دانشگاه علوم پزشکى بوشهر گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا امروز، 16 فروردین 122 نفر شامل 68 مرد و 54 زن است. از 17 بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن ها مثبت اعلام شده است، 12 بیمار از شهرستان دشتستان، دو بیمار ساکن شهرستان بوشهر، دو بیمار ساکن شهرستان گناوه و یک بیمار ساکن شهرستان دیلم هستند.

کشمیرى اضافه کرد: بیماران جدید ساکن شهرستان بوشهر زن و شوهر 30 ساله و 34 ساله هستند و با بستگانی که نمونه آزمایش آنان قبلاً مثبت اعلام شده بود در ارتباط بوده اند و در حال حاضر با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکى بوشهر اظهار کرد: 12 مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان دشتستان هستند که 8 نفر از آنان با بیماری که قبلاً نمونه آزمایش وی مثبت شده بود نسبت فامیلی دارند و همه این 8 نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند.

وی ادامه داد: حال عمومی دو بیمار دیگر دشتستانی نیز که دو زن 31 ساله و 64 ساله هستند و با اقوامی که نمونه آزمایش آنان قبلاً مثبت اعلام شده بود در ارتباط بوده اند نیز خوب گزارش شده و پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: از دو مورد باقیمانده در آمار امروز مبتلایان به کرونا در دشتستان نیز یکی خانمی 37 ساله و ساکن شهرستان دشتستان است که نمونه آزمایش مادر وی در روز های گذشته مثبت اعلام شد و فرد دیگر نیز آقایی 71 ساله، راننده آژانس و ساکن استان فارس است هر دو بیمار در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

وى گفت: دو مورد جدید دیگر نیز پدر و پسر یک خانواده و ساکن شهرستان گناوه هستند که در روز های گذشته مادر این خانواده نمونه آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده بود.

کشمیری اضافه کرد: آخرین مورد مثبت اعلام شده نیز خانمی 28 ساله ساکن و شهرستان دیلم است که نمونه آزمایش همسرش نیز در چند روز گذشته مثبت اعلام شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تا امروز 54 نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان (122 نفر) تا به امروز 102 نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و 13 نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

وى با اشاره به اینکه مهم ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام نمود: در تجمع نگرانی هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله ور شدن کرونا شده و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 942

به "122 نفر در بوشهر به کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "122 نفر در بوشهر به کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید