آشنایی با فرودگاه پاتایا (U-Taphao)

به گزارش تور تایلند، در سفر به پاتایا احتمالا اولین جایی که خواهید دید، فرودگاه بین المللی پاتایا (U-Taphao) است که البته از ایران هم با پرواز ماهان می‌توانید مستقیم به این شهر سفر کنید، در ادامه در مورد فرودگاه بین المللی پاتایا خواهیم گفت و نحوه دسترسی به آن، با ما همراه باشید.

آشنایی با فرودگاه پاتایا (U-Taphao)

پاتایا شهر ساحلی کوچکی در کرانه شرقی کشور تایلند است که به لحاظ سفر گردشگران خارجی یکی از مهمترین شهرهای توریستی تور تایلند محسوب می‌شود. از این رو، پایانه های حمل و نقل مسافری از جمله فرودگاه دارای اهمیت دوچندانی در جذب گردشگران تور پاتایا هستند.

معرفی فرودگاه بین المللی پاتایا

فرودگاه بین المللی پاتایا که با نام یو-تاپائو (U-Taphao) نیز خوانده می‌شود، فرودگاهی با کاربری دو منظوره -عمومی و نظامی- است. همچنین این فرودگاه یکی از پایگاه‌های اصلی هواپیماهای خطوط هوایی تایلند و جایگزین فرودگاه بانکوک در مواقع ضروری به شمار می‌رود. فرودگاه یو-تاپائو دارای تنها یک پایانه مسافری برای پروازهای داخلی و خارجی و چارتر، یک باند آسفالته به طول 3505 کیلومتر بوده و در ارتفاع 13 متری از سطح دریا قرار دارد.

از آنجایی که دفتر فرماندهی نیروی هوایی سلطنتی تایلند نیز در این فرودگاه مستقر است، تصویربرداری در محل فرودگاه برای کلیه افراد ممنوع است. از جمله سایر امکانات رفاهی فرودگاه می‌توان به فروشگاه سوغات تایلند، رستوران، کافی شاپ، کافی نت، راهنمای هتل و گردشگری و دفتر خدمات پستی اشاره کرد.

پس از تکمیل پروژه احداث دو فرودگاه بین المللی در شهر بانکوک، دولت تایلند تصمیم دارد تا این فرودگاه را به سومین فرودگاه اصلی کشور تبدیل کند. از ان رو، پایانه شماره 2 این فرودگاه با گنجایش 800،000 تا 3 میلیون مسافر در سال در حال اجرا بوده و در پایان سال 2016 به بهره‌برداری خواهد رسید. طبق اعلام مقام‌های مسئول فرودگاه، این گنجایش در فاز دوم پروژه تا سقف 5 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی

فرودگاه بین المللی پاتایا در حد فاصل 40 کیلومتری از حومه دو شهر پاتایا و رایونگ و 140 کیلومتری جنوب شرق بانکوک قرار دارد و در عرض 45 دقیقه با خودرو یا تاکسی می‌توان مسافت فرودگاه تا پاتایا را پیمود. همچنین ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و کرایه خودرو در پایانه فرودگاه آماده انتقال مسافران به نقاط مختلف از جمله بانکوک، پاتایا و ... هستند.

پروازها و خطوط هوایی

تعداد پروازهای فرودگاه پاتایا اعم از داخلی و خارجی محدود بوده و روزانه در حدود 3 یا 4 پرواز به این فرودگاه انجام می‌شود. اغلب این پروازهای داخلی پوکت، اودون تانی، هادیای، چیانگ‌مای و سامویی و پروازهای خارجی از شانگهای، ماکائو، نانچانگ و نان‌نینگ از چین، کوالالامپور مالزی و سنگاپور انجام می‌شود. البته از ایران نیز پروازهایی به سمت پاتایا وجود دارد که اغلب آن‌ها از طریق توقف در کشور یا شهر ثالث مانند امارات، عمان، بانکوک و ... توسط شرکت‌های هوایی نظیر ایران ایر، امارات، قطر، عمان ایر و ایرآسیا انجام می‌شود. البته در میان خطوط هوایی ایرانی شرکت ماهان تنها خط هوایی است که دارای پروازهای مستقیم از ایران به سمت شهرهای مختلف کشور تایلند است.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 382

به "آشنایی با فرودگاه پاتایا (U-Taphao)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه پاتایا (U-Taphao)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید