آشنایی با معبد سفید تایلند

به گزارش تور تایلند، معبد سفید تایلند از آن جاذبه های گردشگری عجیب و غریب است نمیدانی با چه چیزی روبرو هستی و حسابی قرار از غافل گیر شوی همه چیز هم مدرن است هم تاریخ تایلند را در خودش دارد، در ادامه با این معبد بیشتر آشنا میشویم.

آشنایی با معبد سفید تایلند

در این پست در مورد مبعدی به نام Wat Rong Khun صحبت می کنیم که بیشتر با عنوان معبد سفید تایلند شناخته می گردد. معمار این معبد شخصی به نام چالرمچای کوسیتپیپات است. او در نظر داشت که زیباترین معبد دنیا را بسازد و باید بگوییم که تا حد زیادی هم در این کار موفق گردیده است. دست کم معبد او شبیه هیچ عمارت دیگری در دنیا نیست.

در هنگام ورود به معبد، نخست شما با توده بزرگی از دست ها روبرو می شوید که استعاره ای هستند از حرص و طمع آز آدمی در بوداییسم. بعد از آن شما از پلی عبور می کنید. این پل شما را از دوزخ، رهسپار بهشت می نماید. در آستانه بهشت، شما با نگهبانان و فرشتگان بهشت روبرو می شوید.

جالب است که در روی پل شما حق برگشتن به سمت عقب را ندارید و نمی توانید به صورت معکوس از بهشت به دوزخ بروید و اگر هم قصد این کار را بگیرید، نگهبانانی هستند که به شما هشدار می دهند و از این کار ممانعت به عمل می آورند.

گذر از پل در واقع نمادی است از راه بوداییسم که می خواهد انسان را به سمت تعالی سوق دهد.

در داخل معبد و در جای جای آن مجسمه ها و نوع معماری، نشان از فرهنگ محلی یکپارچه و در هم تنیده با بوداییسم دارند.

معمار این معبد تقریبا یک میلیون دلار برای ساخت آن صرف کرد و البته اهدای مردمی را هم قبول می کرد. منتها برای اینکه کسی نتواند با یک اهدای مالی بزرگ، هنر او را تحت تأثیر قرار بدهد و در کارها دخالت کند، سقف اهدا را روی ده هزار دلار قرار داد.

این بنا یک بار هم در جریان زلزله سال 2014 آسیب هایی دید که خوشبختانه جدی نبودند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 401

به "آشنایی با معبد سفید تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معبد سفید تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید