آشنایی با موزه بیزانس و مسیحیت در آتن (تور یونان)

به گزارش تور تایلند، موزه بیزانس و مسیحیت در آتن

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره موزه بیزانس و مسیحیت در شهر آتن کشور یونان سخن خواهیم گفت .

آشنایی با موزه بیزانس و مسیحیت در آتن (تور یونان)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است، این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و در شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان محدود است. یونان نام فارسی این کشور است.

یونان در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و وارث میراث یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار قرن سلطه ترکان عثمانی است.

این کشور به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی های المپیک، علوم سیاسی، نمایشنامه نویسی (شامل هردو نوع کمدی و تراژدی) قابل توجه است.

یونان دارای تاریخی ویژه و پرحادثه است و دارای میراث فرهنگی است که به طور قابل توجهی دارای نفوذ در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز به عنوان غرب خوانده می گردد به شمار میرود.

امروز یونان کشوری پیشرفته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا (از 1981 میلادی)، عضو اتحادیه مالی و پولی اتحادیه اروپا (از 2001 میلادی)، ناتو (از 1951 میلادی)، منطقه همکاری و بهره برداری مالی یا OECD (از 1960 میلادی)، آژانس فضایی اروپا یا ESA (از 2001 میلادی) است.

آتن مرکز و سالونیک، پاتراس و هراکلیون از شهرهای بزرگ آن به شمار می فرایند

یونان مقصد ایده آلی برای یک سفر به یادماندنی است؛ نه تنها به خاطر سواحل زیبا و نفس گیر، معماری منحصر به فرد و غذاهای لذیذ محلی بلکه به این علت که هزینه ها در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است و سفر به این کشور زیبا، بسیار ارزان خواهد بود. یونان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در فصل تابستان است. گردشگران از سراسر دنیا برای لذت بردن از سواحل آفتابی و سفری به گذشته در شهرهای قدیمی، به یونان سفر می نمایند؛ کشوری زیبا، با محیطی گرم و مردمی میهمان نواز.

موزه بیزانس و مسیحیت

موزه بیزانس و مسیحیت در مرکز کشور یونان، یعنی آتن واقع شده و قدرت امپراتوری روم شرقی و آثار به جا مانده از دوران بیزانس تا بعد از آن را به نمایش می گذارد.

موزه بیزانس و مسیحیت (Byzantine and Christian Museum) در آتن، یکی از مهم ترین موزه های مربوط به هنر بیزانسی در دنیا است. این موزه حدود 25,000 آثار متنوع از نقاشی، جواهرات، سفال و سرامیک گرفته تا مجسمه، منسوجات متعلق به روحانیون کلیسا و موارد مربوط به معماری را دربرمی گیرد. این موزه در اوایل قرن 20 میلادی تأسیس شد تا آثار دوران امپراتوری بیزانس و پست بیزانس را جمع آوری و از آن ها به خوبی محافظت کند و برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ملت ها نیز این فرصت را به وجود بیاورد تا بتوانند از نزدیک به این مجموعه بی نظیر دسترسی داشته باشند. مجموعه های موزه بیزانس و مسیحیت از زمان تأسیس خود، به مرور زمان پیشرفته و در نهایت در سال 2010، توانستند آثار آن را طبق همان چیزی که در نظر داشتند، تکمیل نمایند.

آثار گسترده این موزه، از قرن 3 تا 21 میلادی را پوشش می دهد که از منطقه ها مختلفی همانند تسالونیکی، صربستان، بلغارستان، جزیره کرت (Crete) و میستراس (Mystras) جمع آوری شده اند که زمانی جزو محدوده امپراتوری بیزانس یا همان روم شرقی به حساب می آمدند. ساختمان این موزه، با نام ویلای ایلیسیا (Villa Ilissia) شناخته می گردد به ویلاهای منطقه توسکانی در ایتالیا شباهت دارد. ساخت این بنا در سال 1848 به انتها رسید و مدت ها، محل اقامت دوشس سوفی (Sophie de Marbois-Lebrun) بود و بعد از مرگ او، در اختیار دولت نهاده شد. در واقع این بنا در سال 1948 و به سبک رنسانس توسکانی ساخته شده و در حیاطی زیبا و به دور از هیاهوی شهر واقع شده است و معماری آن، یکی از موارد کمیاب در آتن به شمار می رود.

مجموعه این موزه، قدرت و نفوذ امپراتوری بیزانس یا همان روم شرقی را به وسیله آثار به جا مانده از آن دوران به نمایش می گذارد. یکی از آثار نایاب مربوط به اولین نشانه های مسیحیت، موزاییک مریم مقدس است که به قرن 13 میلادی و قسطنطنیه تعلق دارد و در مجموع، فقط 40 مورد از آن در کل دنیا موجود می باشد. اما به طور کل می توان آثار این موزه را به 2 گروه دوران بیزانس و از بیزانس تا امروز تقسیم کرد. با بازدید از بخش اول، در زمان به عقب برگردانده می شوید و به چشم می بینید که چطور ساختار سیاسی، مذهبی، مالی و اجتماعی دوران باستان، از اواخر قرن دوم بعد از مسیح، آغاز به تغییر کرد و وارد دوران بیزانس شد. یکی از اتفاقات مهم در این دوره به وسیله امپراتور کنستانتین بزرگ (Constantine the Great)، در سال 313 رخ داد که مسیحیت را مذهب رسمی روم اعلام نمود و در کنار آن به مذاهب دیگر آزادی داد. از حوادث مهم دیگر، انتقال مرکز از شهر رم به قسطنطنیه در سال 330 بعد از مسیح بود که که تأثیر آن بر کشور را در این موزه می توانید دنبال کنید. بخش دوم موزه، کارهای هنری قرن 15 تا 20 میلادی را شامل می گردد و نشان می دهد که چگونه قلمروی امپراتوری روم شرقی به مرور کاهش پیدا کرد.

اگر در پی مکانی زیبا برای فرار از شلوغی و ریلکس کردن می گشت، این منطقه و کافه نزدیک به موزه را مد نظر داشته باشید. باغ های موزه بیزانس و مسیحیت، با گیاهان معطر و فواره ها احاطه شده و 3 نمایشگاه کوچک را دربرمی گیرد. چاه سیسترن (Well-Cistern)، به نحوه آبرسانی به آتن از دوران باستان تا به امروز اختصاص داده شده و بهشت (Paradise)، برداشت مرسوم دوران بیزانس از بهشت و زندگی بعد از مرگ را به نمایش می گذارد. بخش رودخانه ایلیسوس (River Ilissos) نیز به چگونگی توسعه چشم انداز اطراف این رودخانه از قدیم تا عهد تازه اختصاص دارد.باغ ملی، موزه های جنگ و منطقه باستان شناسی لوکیوم (Lyceum) یا همان لیسیون ارسطو هم در نزدیکی این منطقه واقع شده اند که موزه بیزانس و مسیحیت، مدیریت مورد آخر را برعهده دارد.

https://goo.gl/maps/u68n55Sdhr82

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2163

به "آشنایی با موزه بیزانس و مسیحیت در آتن (تور یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه بیزانس و مسیحیت در آتن (تور یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید