کامل ترین راهنمای سفر به آنکارا ، هزینه

به گزارش تور تایلند، وقتی صحبت از سفر به ترکیه به میان می آید، خیلی از ما ناخودآگاه یاد استانبول می افتیم. هر چند که استانبول زیباترین شهر ترکیه است، اما این مسئله نباید باعث گردد که از سایر شهرهای آن غافل شویم. آنکارا مرکز ترکیه یکی از شهرهای توریستی این کشور نیز محسوب می گردد که شاید خیلی از گردشگران ساده از کنار آن می گذرند. با راهنمای سفر به آنکارا در مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا بدانید چرا باید این شهر را در لیست سفر بعدی خود قرار دهید.

کامل ترین راهنمای سفر به آنکارا ، هزینه

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

معرفی شهر آنکارا | مرکز کشور ترکیه

آب و هوای آنکارا

برترین زمان سفر به آنکارا

هزینه سفر به آنکارا چقدر است؟

روش های سفر به آنکارا

اقامت در آنکارا

هزینه حمل و نقل عمومی در آنکارا

هزینه بازدید از جاهای دیدنی آنکارا

خرید در آنکارا

غذا در آنکارا

معرفی شهر آنکارا | مرکز کشور ترکیه

آنکارا مرکز ترکیه و از لحاظ سیاسی، مالی و فرهنگی، دومین شهر مهم ترکیه محسوب می گردد. در این شهر خبری از اماکن قدیمی و مشهور عثمانی نیست، با این وجود در چند سال اخیر مردم این شهر سعی نموده اند صنعت گردشگری این شهر را رونق دهند، از این رو، سفر به آنکارا مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. در حال حاضر شهر آنکارا به دو بخش قدیم و نو تقسیم می گردد؛ بخشی قدیمی اولوس و بخش نو ینی شهیر نام دارد.

قسمت قدیمی شهر آنکارا شامل ساختمان های قدیمی، کوچه های باریک و پر پیچ و خم است و قسمت نو شهر که بیشتر اطراف کیزیلای متمرکز می گردد، امکانات شهرهای مدرن را دارد. تمامی سفارتخانه های خارجی و بسیاری از نمایندگی های شرکت های بین المللی در آنکارا در بخش نو آن قرار دارند. بعلاوه، قرار گرفتن آنکارا در مرکز فلات آناتولی باعث شده، این شهر از لحاظ تجاری و صنعتی اهمیت بیشتری پیدا کند. در ادامه، درباره امکانات گردشگری و سفر به آنکارا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

خرید بلیط هواپیما تهران آنکارا

آب و هوای آنکارا

آنکارا آب و هوای قاره ای دارد؛ در فصل زمستان به علت ارتفاع از سطح دریا، سرد و برفی و در فصل تابستان گرم و خشک می گردد. در فصل تابستان آب و هوای آنکارا به علت خشکی هوا، از دیگر شهرهای ساحلی ترکیه خنک تر و مطبوع تر است و میانگین دمای آن به 33 درجه سانتی گراد می رسد. معمولا در فصول بهار و پاییز هوا ملایم تر است و نزدیک به اواخر پاییز سردتر می گردد. باران نیز در این فصل ها بیشتر می بارد، اما معمولا چندان شدید نیست. در صورتی که چندان از سرما خوشتان نمی آید، از سفر به آنکارا در فصل زمستان خودداری کنید.

برترین زمان سفر به آنکارا

به طور کلی، تابستان برترین و البته داغ ترین فصل برای سفر به آنکارا است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در این فصل گردشگران زیادی به آنکارا سفر می نمایند و در نتیجه، هزینه سفر در تابستان بالاتر از سایر فصل ها خواهد بود. در صورتی که تمایل دارید جاهای دیدنی آنکارا را در زیباترین حالت آن ببینید، فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید؛ هر چند شاید مجبور شوید چند دست لباس گرم هم با خودتان ببرید، اما هوای دلپذیر در کنار طبیعت خیره نماینده آنکارا در بهار، ارزش تحمل اندکی سرما را دارد.

اگر دوست دارید سفری مقرون به صرفه و مالی را به آنکارا تجربه کنید، پاییز و زمستان برترین فصل سفر است. هر چند پاییز و زمستان آنکارا سرد است، اما هزینه های اقامت و بلیط هواپیما در این فصل تا حد چشمگیری کاهش پیدا می نمایند. علاوه بر این، اگر اهل ورزش های زمستانی باشید، سفر به آنکارا در فصل زمستان حسابی برایتان لذت بخش خواهد بود.

هزینه سفر به آنکارا چقدر است؟

هزینه سفر به آنکارا را سلیقه و انتخاب های شما هنگام سفر معین می نماید. اگر هوادار سفرهای لوکس هستید و هتل های 5 ستاره و لوکس را برای اقامت ترجیح می دهید، طبیعتا هزینه های سفرتان در مقایسه با زمانی که پرواز و هتل های مالی را انتخاب می کنید، بیشتر خواهد بود. اما آنکارا به طور کلی شهر گرانی نیست و برای سفر به آن مجبور به صرف هزینه های گزاف نخواهید بود. در واقع، هزینه ها در آنکارا 15.82 درصد کمتر از تهران است.

علاوه بر بلیط هواپیما و هزینه رزرو هتل آنکارا، باید هزینه هایی مثل خورد و خوراک، بازدید از جاذبه های گردشگری و استفاده از حمل ونقل عمومی را هم مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، هزینه صرف غذا در یک رستوران مقرون به صرفه و میان رده به ترتیب 70 و 140 لیر است. بعلاوه، یک بطری کوچک آب نیز در آنکارا تقریبا 5 لیر هزینه دارد. از این رو، توصیه می کنیم هنگام گشت وگذار در آنکارا یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا مجبور نشوید برای آب هزینه کنید.

بعلاوه، تجربه مسافرانی که قبلا به آنکارا سفر نموده اند، نشان می دهد که بازدید از دیدنی های آنکارا و سرگرمی در این شهر روزانه تقریبا 180 لیر است. علاوه بر این، استفاده از حمل ونقل عمومی این شهر نیز تقریبا 85 لیر است. توجه داشته باشید که کرایه تاکسی در آنکارا نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی فرق دارد و اگر فقط از تاکسی استفاده کنید، ممکن است بیش از 85 لیر در روز برای استفاده از حمل ونقل عمومی صرف کنید.

روش های سفر به آنکارا

برای سفر به آنکارا دو راه پیش روی شما قرار گرفته است:

سفر هوایی به آنکارا

هواپیما سریع ترین و راحت ترین گزینه برای سفر به آنکارا است. هزینه خرید بلیط هواپیما آنکارا به عوامل مختلفی مثل نوع ایرلاین، تاریخ پرواز، کلاس پروازی و… بستگی دارد. قیمت بلیط هواپیما آنکارا از 4-2 میلیون شروع می گردد و برای پروازهای لوکس و ایرلاین های گران قیمت به 30 میلیون تومان می رسد. توجه داشته باشید که قیمت ها در مهر 1401 برآورد شده اند و ممکن است در تاریخ سفرتان این اعداد کمی بالا و پایین شوند. حتما چند روز پیش از تاریخ سفرتان قیمت های دقیق تر را از سایت خبرنگاران آنالیز کنید.

سفر زمینی به آنکارا

هر چند سفر زمینی به آنکارا هزینه های سفرتان را به یک سوم سفر هوایی می رساند، اما با توجه به ترافیک و شلوغی جاده ها باید 35-30 ساعت را در راه باشید. در صورتی که مسئله ای با این مسافت طولانی ندارید، می توانید با اتوبوس به آنکارا بروید و هم زمان از زیبایی های راستا نیز استفاده کنید. گفتنی است که اگر بخواهید از شهر استانبول به آنکارا بروید، چیزی حدود 7 ساعت در راه خواهید بود.

اقامت در آنکارا

یکی از مهم ترین دغدغه های هر مسافری، انتخاب هتل مناسب در مقصد است. در واقع، هتلی که برای اقامت در مقصد انتخاب می کنید، تاثیر مستقیمی بر تجربه سفرتان دارد. خوشبختانه هتل های آنکارا تنوع بسیار بالایی دارند و با توجه به سلیقه و بودجه تان، قطعا گزینه مناسبی را برای اقامت پیدا خواهید کرد.

رزرو آنلاین هتل آنکارا

رزرو برترین هتل های آنکارا

در صورتی که اهل سفرهای لوکس هستید و دوست دارید اقامتی بی دغدغه و بی نقص در آنکارا را تجربه کنید، توصیه می کنیم سراغ هتل های 5 ستاره آنکارا و حتی 4 ستاره ها بروید. هتل هایی که در ادامه معرفی شده اند، تنها بخشی از برترین هتل های 4 و 5 ستاره آنکارا به انتخاب مسافران هستند:

  • هتل هلیتون اس آی آنکارا
  • هتل بست وسترن آنکارا
  • هتل شرایتون آنکارا
  • هتل دیوان آنکارا
  • هتل گرند آنکارا
  • هتل دیوان چوکورهان آنکارا
  • هتل موون پیک آنکارا
  • هتل بیزنس پارک آنکارا

در صورتی که قصد ندارید بودجه زیادی را برای اقامت در آنکارا صرف کنید، می توانید هتل های 3 و 2 ستاره این شهر را رزرو کنید. این هتل ها در عین حال که قیمت مناسبی دارند، امکانات رفاهی خوبی را در هم اختیار مسافران قرار می دهند. از میان برترین برترین هتل های 2 و 3 ستاره آنکارا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گراند هتل دومان آنکارا
  • هتل تک آنکار
  • اسپور هتل آنکارا
  • هتل بولدوم آنکارا
  • هتل لیون سیتی آنکارا
  • هتل کوکاتپه آنکارا
  • هتل مال تپه آنکارا
  • هتل کرونوس آنکارا
  • هتل آنکارا گولد آنکارا

هزینه حمل و نقل عمومی در آنکارا

کشور ترکیه، از نظر حمل ونقل عمومی شرایط بسیار مطلوبی دارد و تردد در شهرهای آن با استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار راحت است. اگر شما هم ترجیح می دهید از وسایل حمل و نقل عمومی آنکارا استفاده کنید تا هزینه های سفرتان را کاهش دهید، گزینه های زیر پیش روی شما قرار گرفته است:

تاکسی در آنکارا

تاکسی های این شهر تماما به رنگ زرد هستند و محاسبه نرخ کرایه آنها با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد. این تاکسی ها فقط به صورت دربستی مسافر سوار می نمایند.

اتوبوس های آنکارا

اگرچه اتوبوس های آنکارا در ساعاتی از روز بسیار شلوغ هستند، اما قیمت مناسب تری دارند و گزینه خیلی خوبی برای تردد در سطح محسوب می شوند. در کل دو نوع اتوبوس در کل شهر آنکارا سرویس می دهند. یکی از آنها به وسیله شهرداری اداره می گردد که به آنها بلدیه اتوبوسی گفته می گردد و به رنگ قرمز یا آبی با نوارهای سرمه ای هستند.

برای سفر با این اتوبوس ها باید حتما بلیط الکترونیکی تهیه کنید. دسته دوم، اتوبوس های متعلق به شرکت خصوصی هالک هستند که به رنگ های سبز یا آبی در خیابان های آنکارا تردد می نمایند. در این اتوبوس ها بلیط گرفته نمی گردد و پرداخت به صورت نقدی است.

مترو در آنکارا

این شهر در حال حاضر دو خط مترو به نام آنکارا و آنکارای و یک سیستم خط ریلی برون شهری دارد. ساعات کار مترو آنکارا نیز از 6 صبح تا 12 نیمه شب است.

دولموش

دولموش از سری سرویس های ویژه ای است که فقط در ترکیه وجود دارد. دولموش ها در واقع ون های خطی هستند. مسافر دولموش بر اساس مسافتی که طی می نماید، کرایه پرداخت می نماید و در هر ایستگاه و مکانی که بخواهد می تواند پیاده گردد. قیمت ها نیز به وسیله شهرداری تنظیم می گردد و کرایه ها نسبتا مناسب تر هستند. دولموش ها معمولا تابلویی پایین یا بالای پنجره راست خود دارند که راستا آن ها روی آن تعیین می گردد. قیمت ها نیز در جایی معرض دید مسافران قرار داده می گردد.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی آنکارا

مرکز ترکیه با وجود بناهای دیدنی تاریخی و مدرن، انواع موزه و گالری، فروشگاه های متنوع، رستوران های عالی و جشنواره ها و فستیوال های مجذوب کننده، مقصدی بسیار هیجان انگیز برای مسافرت است. هر چند که آنکارا به مقدار استانبول جاذبه تاریخی ندارد، اما همچنان بناهایی دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. در ادامه، تعدادی از برترین و معروف ترین جاذبه های دیدنی آنکارا معرفی شده است:

مسجد قوجاتپه آنکارا

ایده طراحی و ساخت مسجد قوجاتپه آنکارا از سال 1967 شروع شد و در سال 1987 به سرانجام رسید. از نتیجه این کوشش 20 ساله، بنایی به دنیا آمد که تصویری مبتکرانه، مدرن و باورنکردی از معماری اسلامی را در معرض دید قرار می دهد و از نظر زیبایی و شکوه با بسیاری از کلیساهای جامع در سراسر جهان برابری می نماید. اگر به آنکارا سفر کردید، بازدید از این شاهکار معماری را از دست ندهید.

آرامگاه آتاتورک - آنیت کبیر

این بنا، مهم ترین بنای دیدنی آنکارا است و نباید مرکز ترکیه را بدون بازدید از آن ترک کنید. علاوه بر اینکه خود بنا هم از نظر تاریخی بسیار ارزشمند است، آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک نیز در این مکان قرار گرفته است. بعلاوه، در آنیت کبیر مقبره ای هم برای بزرگداشت آتاتورک که اولین رئیس جمهور ترکیه و رهبر مبارزات این کشور برای استقلال بوده، ساخته شده است.

میدان کیزیلای آنکارا

این میدان در گذشته (سال 1960) محل یک کودتای نافرجام بود اما امروزه یکی از پرجنب وجوش ترین نقاط آنکارا است و بسیاری از مراکز تجاری و خرید این شهر نیز در میدان کیزیلای قرار گرفته است.

قلعه آنکارا

قلعه آنکارا یکی از تاریخی ترین بناهای دیدنی این شهر است و قدمت آن به دوران امپراتوری های روم، بیزانس و سلجوقی می رسد. از فراز این قلعه پرچم قرمز رنگ ترکیه را می توان مشاهده کرد و افرادی که به بالای این قلعه بروند، چشم انداز ای بسیار خیره نماینده و زیبا از شهر را زیر پای خود دیدن خواهند کرد.

از دیگر جاذبه های دیدنی معروف آنکارا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تئاتر رومی آنکارا
  • معبد آگوستوس و روم آنکارا
  • موزه فرهنگ آنکارا
  • موزه تمدن آناتولی آنکارا
  • موزه هنرهای مدرن آنکارا
  • برج آتاکوله آنکارا
  • محله تاریخی هامامونو آنکارا
  • مسجد حاجی بایرام آنکارا

خرید در آنکارا

از هر چه بگذریم، سخن خرید خوش تر است؛ به ویژه برای کسانی که به یکی از شهرهای ترکیه سفر می نمایند. آنکارا از آن شهرهایی است که اگر به قصد خرید به آن سفر کنید، هرگز دست خالی بازنخواهید گشت. علاوه بر انواع مراکز خریدی که در نقاط مختلف شهر وجود دارند، از معروف ترین خیابان های خرید در آنکارا (از جمله تونالی، چیکریکچیلار و کاواکیلدره) درست مثل خیابان ولیعصر تهران، پر از مغازه های رنگارنگ و زیبا هستند که اجناس گوناگون با قیمت مناسب در آن ها به فروش می رسند. از میان برترین مراکز خرید آنکارا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برترین مراکز خرید آنکارا

  • مرکز خرید گالریا
  • مرکز خرید آنکا
  • مرکز خرید کیزیلای
  • مرکز خرید آرمادا
  • مرکز خرید فروم
  • مرکز خرید آرکادیوم
  • اوت لت اپتیموم
  • اوت لت مودو
  • اوت لت YKM
  • مرکز خرید آت لت ناتا وگا

غذا در آنکارا

در صورتی که اهل شکم گردی هستید و گردشگری غذا برایتان بسیار مجذوب کننده است، قطعا از سفر به شهرهای ترکیه از جمله آنکارا پشیمان نخواهید شد. غذاهای معروف آنکارا مانند اسکندر کباب، دونر کباب، دولمه و…. در سراسر جهان معروفیت دارند و در بیشتر رستوران های شهر می توانید این غذاها را صرف کنید. در ادامه، تعدادی از برترین رستوران های آنکارا معرفی شده اند:

برترین رستوران های آنکارا

  • رستوران واشینگتن
  • رستوران تریلیه
  • رستوران بویاچیزاده کوناگی
  • رستوران بالیکچیکوی
  • رستوران فرانسوی چنگل خان
  • رستوران لمان کولتور
  • رستوران زنگر پاشا کوناقی
  • رستوران آنکارا یلکان کولوبو
  • رستوران فیگه

در آنکارا، حتی برای کسانی که دوست دارند در رستوران ایرانی غذا بخورند، گزینه هایی وجود دارد. رستوران شب های تهران، برترین رستوران ایرانی آنکارا است و انواع غذاهای ایرانی با کیفیت بالا به مسافران عرضه می گردد. رستوران زعفران نیز از دیگر رستوران های ایرانی در آنکارا به شمار می رود.

سخن سرانجامی

آنکارا مرکز شهر ترکیه و یکی از دیدنی ترین شهرهای این کشور است. با سفر به آنکارا، می توانید در خیابان های زیبای آن قدم بزنید، از جاذبه های دیدنی اش بازدید کنید و در نهایت هم در رستوران های باکیفیت آن غذا بخورید. در واقع، هر چیزی که برای تجربه سفری به یادماندنی به آن احتیاج دارید، در شهر آنکارا وجود دارد. در مطلب حاضر درباره راهنمای سفر به آنکارا با شما صحبت کردیم و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دادیم. شما کدام یک از شهرهای ترکیه را برای سفر ترجیح می دهید؟ اگر تجربه ای از سفر به آنکارا دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اقامت ترکیه- هر آنچه که درباره اقامت ترکیه باید بدانید

غذاهای آنکارا که در سفر به این شهر باید امتحان کنید

محبوب ترین هتل های آنکارا

راهنمای سفر به آنتالیا؛ مروارید مدیترانه

فرودگاه آنتالیا؛ سومین فرودگاه بزرگ ترکیه

سارا صالحی

بسم رب لوح و القلم!

کلمات پناه اند، شکوه اند، شعراند، شوق اند… کلمات اگر نباشند چگونه می توان تاب آورد رنج هستی را؟ من آنم که زاده شده برای زیباترکردن جهان با کلمات. باشد که آیندگان با خواندن نوشتک هایم بگویند: کس چو حافظ نگشاد از رخ اندیشه نقاب، تا سر زلف سخن را به قلم شانه زدند…

منبع: فلای تودی
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2183

به "کامل ترین راهنمای سفر به آنکارا ، هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامل ترین راهنمای سفر به آنکارا ، هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید