آغاز مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب کرمان

به گزارش تور تایلند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب این استان خبر داد.

آغاز مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز دوشنبه 25 تیر 97 اضافه نمود: کارگاه های مرمت و احیای بناهای تاریخی شهرستانهای جیرفت، فاریاب و منوجان از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

او از مرمت و احیای مدارس قدیمی دولت آباد و فردوس در حوزه اسفندقه شهرستان جیرفت خبر داد و اظهار کرد: این طرح مرمتی از محل اعتبارات ملی آغاز شده و امیدواریم با ساماندهی کامل این بناها شاهد راه اندازی چندین موزه کوچک روستایی باشیم.

فرخی با بیان اینکه از محل اعتبارات فوق نیز اثار معماری حاصل از کاوشهای باستان شناسی شهر قدیم و کنارصندل ساماندهی خواهد شد، شرح داد: در حال حاضر سایت های یاد شده پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.

او در خاتمه گفت: قلعه گلاشگرد در شهرستان فاریاب نیز از بناهای تاریخی مهم استان کرمان است که مرمت آن پیشرفت فیزیکی چشمگیری داشته و امیدواریم این بنا از محل اعتبارات ملی به طور کامل مرمت و احیا شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 654

به "آغاز مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید