کشف 2 خمره دوره ساسانی در استان مرکزی

به گزارش تور تایلند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: دو خمره تاریخی متعلق به دوره ساسانی در یکی از شهرستان های استان مرکزی کشف شد.

کشف 2 خمره دوره ساسانی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز پنجشنبه 28 تیر با اعلام این خبر گفت: این دو خمره حین حفاری در یکی از روستاهای استان مرکزی کشف شد، که بلافاصله کارشناسان باستان شناسی اداره کل به محل اعزام و توسط متخصصان محل مورد نظر حفاری و این دو خمره کشف شد.

حسینی اضافه کرد: محلی که این خمره ها در آن یافت شده اند تا به حال به عنوان یک منطقه و یا محوطه باستانی شناسایی نشده بود. البته در گذشته با فاصله چندین کیلومتری از این محل آثار دیگری نیز به دست آمده بود از این رو با دقت نظر بیشتری نسبت به این محوطه مطالعاتی را انجام خواهیم داد؛ زیرا این امکان وجود دارد که این محوطه دارای جنبه های تاریخی قابل توجهی باشد و به دوره های کاوش باستان شناسی احتیاج داشته باشد.

او در ادامه گفت: این آثار در محل انجام یک پروژه عمرانی و توسط حاضرین رؤیت شده و در اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان کارشناسان این اداره در اسرع وقت در محل حاضر شدند و کشفیات را به یکی از موزه های استان منتقل کردند تا مرمت و کارشناسی های مورد احتیاج شروع گردد. البته طی اظهار نظرات اولیه کارشناسان این دو خمره متعلق به دوره ساسانی هستند که پس از مرمت های مورد احتیاج در موزه های استان به نمایش گذاشته خواهند شد.

حسینی گفت: با کاوش های بیشتری که در منطقه انجام شد به شواهد تاریخی از جمله تکه هایی متعدد از خمره های ذخیره ای درشت اندام و ظروف آشپزخانه ای خردشده، در فازی دیگر خمره ای بزرگ و دهان باز به طور سالم کشف شد که این خمره ها براساس شواهد موجود نمونه ای از خمره های دوره ساسانی هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 777

به "کشف 2 خمره دوره ساسانی در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 2 خمره دوره ساسانی در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید