آمریکا همیشه از کشتی در حال غرق می گریزد و متحدان را ترک می نماید

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرتیپ امین حطیط کارشناس و تحلیلگر نظامی لبنانی به تشریح اهداف سفر دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان پرداخت.

آمریکا همیشه از کشتی در حال غرق می گریزد و متحدان را ترک می نماید

وی اضافه نمود: آمریکا در سیاست های خود همیشه بر گریختن از کشتی در حال غرق شدن، تکیه دارد و اجازه می دهد که آنکه با وی در این کشتی قرار داشته است غرق گردد بدون اینکه سرنوشت متحدانش برایش اهمیتی داشته باشد.

حطیط تاکید نمود: دیوید هیل به لبنان آمد در حالی که حامل طرح معین در زمان مشخص شده بود تا نواف سلام را به نخست وزیری لبنان تحمیل کند و جریان ملی آزاد و حزب الله را از دولت دور کند.

این تحلیلگر لبنانی اضافه نمود: اما طرح آمریکا با یک مانور هوشمندانه ای که جریان ملی آزاد لبنان به ریاست رئیس جمهور لبنان و حزب الله و جنبش امل انجام دادند، مغلوب شد. این طرح هوشمندانه به شکست نامزد مورد نظر آمریکا یعنی نواف سلام و مطرح شدن نامزدی که مورد نظر آمریکایی ها نبود، یعنی حسان دیاب منجر شد. از همین رو جدول برنامه های هیل پس از این تغییر کرد زیرا آمریکا به دیاب به عنوان معاون رئیس دانشگاه آمریکایی و شخصیت آکادمیک و تکنوکرات می نگرد و از همین رو ردا از نواف سلام برگرفت و در حد وسط ایستاد و خاطرنشان کرد که برایش مهم نیست که چه کسی دولت تشکیل می دهد بلکه انجام اصلاحات مهم است.

لازم به ذکر است که حسان دیاب پنجشنبه شب به عنوان نخست وزیر منتخب لبنان، مأمور تشکیل کابینه و دولت جدید این کشور شد. وی متولد سال 1959 میلادی در بیروت است و متأهل و سه فرزند (یک دختر و 2 پسر) دارد. او مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی رایانه (کامپیوتر) از یکی از دانشگاه های انگلیس گرفته است.

دیاب پس از فارغ التحصیلی عضو هیأت علمی دانشگاه آمریکایی بیروت شد و از سال 2006 تا به امروز نایب رئیس برنامه های منطقه ای این دانشگاه و نیز استاد مهندسی کامپیوتر در دانشکده مهندسی مارون سمعان در لبنان است.

نخست وزیر منتخب لبنان 150 مقاله در مجله های گوناگون منتشر و به نشست های علمی بین المللی ارائه نموده است. دیاب از شخصیت های اهل سنت و جماعت لبنان و عضو هیأت مؤسس دانشکده مهندسی دانشگاه ظفار در کشور عمان است. وی در ژوئن سال 2011 میلادی به عنوان وزیر آموزش عالی در دولت نجیب میقاتی نخست وزیر پیشین لبنان، انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 123

به "آمریکا همیشه از کشتی در حال غرق می گریزد و متحدان را ترک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا همیشه از کشتی در حال غرق می گریزد و متحدان را ترک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید