احمدی: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه ای نیست

به گزارش تور تایلند، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه ای نیست و قابلیت تسری به همه رشته ها را دارد.

احمدی: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه ای نیست

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، چهل و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور صبح امروز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه 1400 در سالن جلسات وزارت ورزش و جوانان با حضور عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان و مهرعلی باران چشمه، سرپرست فدراسیون و دیگر اعضا برگزار گردید.

در این نشست، برنامه ها و روز شمار هفته فرهنگ پهلوانی توسط باران چشمه اعلام و اعضای جلسه که از مسئولین ورزش نهادهای مختلف در این کمیسیون بودند، نظرات خود را ارائه و در رابطه با هر چه باشکوه تر برگزار گردیدن این هفته ملی در سراسر کشور به گفت وگو پرداختند.

عبدالحمید احمدی در سخنانی با اشاره به در پیش بودن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، یکی از مهم ترین مسئولیت ها و وظایف بخش های مختلف ورزش کشور را ترویج فرهنگ پهلوانی دانست و گفت: در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی این مهم، اهمیت دارد که بتوانیم با تأسی از ائمه اطهار از جمله مولا علی علیه السلام که به عنوان مظهر پهلوانی و جوانمردی است، خصلت های پسندیده و نیکو را هر چه بیشتر در عرصه ورزش ساری و جاری کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: قهرمانان ما باید به فضیلت پهلوانی آراسته باشند و جلوه های این فرهنگ ارزشمند را باید هر چه بیشتر در ورزش کشور ببینیم چرا که نقطه تعالی ورزش کشور همان فرهنگ پهلوانی است و همه بردها، باخت ها، قهرمانی ها، مدال ها و سکوها همه زود گذر است و در گذر زمان فراموش می گردد.

احمدی ادامه داد: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه ای نیست و این فرهنگ قابلیت تسری به همه رشته ها را دارد و انتظار این است که قهرمانان ما به خصلت های پهلوانی آراسته باشند و در جهت یاری به مردم و وظایف اجتماعی خود حرکت نمایند.

وی اهمیت برگزاری برنامه های هفته فرهنگ پهلوانی را که از 17 شوال شروع می گردد گفت و گفت: برنامه های ترویج فرهنگ پهلوانی نه فقط مخصوص یک روز و یک هفته بلکه متعلق به تمام ایّام سال بوده و شایسته است که در موقعیت ها و زمان های مختلف این فرهنگ را ترویج دهیم.

احمدی نظام نامه فرهنگی ورزش کشور و آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی را دو سند بالادستی برای ترویج فرهنگ پهلوانی دانست و گفت: در قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان هم به ترویج فضائل اخلاقی در ورزش تاکید شده است و در طی سال های گذشته هم به همین دلیل اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی گفت: رزمایش یاری مومنانه، نذر خون، نذر رهایی و حرکت های جهادی از جمله اقداماتی بود که جامعه ورزش برای همراهی و یاری به هموطنان در موقعیت های مختلف انجام داد و قطعا استمرار خواهد داشت.

در سرانجام این نشست، برنامه های پیشنهادی ارائه شده توسط فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی مورد تصویب نهاده شد و مقرر شد در بخشنامه ای جهت اجرا در هفته فرهنگ پهلوانی به استان های سراسر کشور ابلاغ گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1699

به "احمدی: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه ای نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی: فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه ای نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید