اخذ مجوز احداث دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر

به گزارش تور تایلند، رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر از کسب مجوز احداث دومین اسکله گردشگری استان مازندران در این شهرستان اطلاع داد.

اخذ مجوز احداث دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر

پس از افتتاح نخستین اسکله گردشکری استان مازندران در ساحل لیدو واقع در شهرستان رامسر، مجوزهای لازم برای ساخت دومین اسکله گردشگری استان مازندران در ساحل ونوش شهرستان نوشهر اخذ شده است و این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

محمد ولی پور، رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر با اشاره به شروع عملیات اجرایی ساحل ونوش در روزهای آینده، اذعان داشت:

پرونده ساخت این اسکله پس از دریافت موافقت اولیه از سازمان بنادر و دریانوردی و موافقت اصولی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منطقه نوشهر تکمیل شده است و سرمایه گذار هم پیروز به انعقاد قرارداد اجاره با منابع طبیعی و ارائه آن به بنادر و دریانوردی شده است تا بتواند کلنگ ساخت مجموعه را به زمین بزند.

ولی پور با اشاره به درنظرگیری سرمایه ای 100 میلیارد ریالی برای احداث این اسکله، از ایجاد مجموعه ای از امکانات رفاهی و تفریحی را برای علاقه مندان به گردشگری اطلاع داد. وی با اشاره به جانمایی 12 اسکله گردشگری در محدوده این شهرستان، اظهار کرد:

یک سرمایه گذار دیگر هم در حال طی مراحل اداری و قانونی دریافت مجوز سرمایه گذاری است و پرونده اش هم اکنون در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر در جریان است که به محض موافقت این اداره کل و انعقاد قرارداد اجاره عرصه، کار ساخت شروع می گردد.

از ساحل سی سنگان، توسکاتک، خیرودکنار، کپورچال، مزگا و چلک به عنوان بعضی از مکان های مشخص شده در نوشهر برای ساخت اسکله گردشگری یاد می گردد.

لازم به ذکر است که اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، اسکله ساحلی لیدوی رامسر به طول 100 متر و عرض سه متر با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث و بهره برداری شد. این اسکله گردشگری با احداث در زمینی به مساحت حدود 6 هزار مترمربع، از رستوران کلاسیک، سفره خانه سنتی، محل عرضه غذاهای فست فودی، فضاهای ورزشی آبی و مکان های پهلوگیری قایق برخوردار است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2062

به "اخذ مجوز احداث دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مجوز احداث دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید