اعزام همه نیروها برای اجرای اقدامات حفاظتی آثار تاریخی ایلام

به گزارش تور تایلند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ایلام گفت: این دستگاه اجرایی به عنوان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام به محض اطلاع از شرایط جوی استان نشستی را با مسئولان امربرپا کرد و تمام نیروها برای اجرای اقداماتی حفاظتی از آثار تاریخی به این مناطق اعزام شدند.

اعزام همه نیروها برای اجرای اقدامات حفاظتی آثار تاریخی ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان امروز 17 فروردین 98 با اعلام این خبر گفت: در نشست اضطراری که با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد، تدابیر لازم اندیشیده شد و دستورات لازم به مدیران شهرستانی اداره میراث فرهنگی ، نوروزگاه ها و مسول حراست و مسئول حفاظت از میراث فرهنگی ابلاغ شد.

او ادامه داد: در این دستورالعمل از مسئولان نوروزگاه ها خواسته شد که برنامه های خود را با شرایط جوی هماهنگ نموده تا مسئله ای برای گردشگران پدید نیاید.

این مسئول افزود: همچنین بعضی از برنامه نوروزگاه ها در حین بارش های سیل آسا به صورت موقت تعطیل شد و با گسیل ماموران حفاظت از میراث فرهنگی به مناطق مستعد سیل کار مراقبت از آثار تاریخی مورد تاکید نهاده شد.

شنبه زاده توضیح داد: همچنین از مدیران ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها خواسته شد به نحو مقتضی کار مراقبت از آثار تاریخی را در برابر سیل های احتمالی انجام دهند و هر منطقه بر اساس احتیاج خود اقدامات را طرحی و تدوین و اجرایی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ایلام گفت: در حین سیل نیز تمام برنامه های نوروزگاه ها به طور موقت تعطیل شد و از مسئولان امر خواسته شد که از ورود گردشگران به مناطق حاشیه سدها و رودخانه ها و مناطق جاذب گردشگر که احتمال بروز سیل وجود دارد ممانعت به عمل آید.

اوادامه داد: تمام برنامه و اطلاعیه ها این دستگاه به وسیله روابط عمومی به صورت شبانه روزی تهیه و با همکاری صمیمانه رسانه در سطح گسترده ای انتشار یافت تا مردم و گردشگران در جریان امور قرار گیرند.

این مسئول افزود: پس از سیل نیزبا صدور اطلاعیه تسلیت به هموطنان دو روز برنامه های نوروزگاه تعطیل شد و هزینه های پیش بینی شده صرف تامین بخشی از خسارتهای وارده به هموطنانمان و تامین کالای مورد احتیاج آنان شد.

شنبه زاده توضیح داد: در این راستا نیز بازدیدهای میدانی به مناطق مختلف استان در دستور کار مسئولان اداره کل میراث فرهنگی نهاده شد تا مسئله ای برای گردشگران و میهمانان نوروزی پدید نیاید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ایلام گفت: همچنین کارشناسان امر در میراث فرهنگی به مناطق بروز سیل اعزام شدند تا خسارتهای احتمالی به آثار تاریخی را برآورد نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 655

به "اعزام همه نیروها برای اجرای اقدامات حفاظتی آثار تاریخی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام همه نیروها برای اجرای اقدامات حفاظتی آثار تاریخی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید