برج پلم در پرتغال، دژی در وسط رودخانه

به گزارش تور تایلند، برج بلم پرتغال | Torre de Belem

در دهانه رودخانه تاگوس در کشور پرتغال و در روبروی اسکله، برجی به نام برج بلم واقع شده است که به عنوان یکی از نمادهای شهر لیسبون است. این برج امروزه به عنوان فانوس دریایی شناخته می گردد و به عنوان یک قلعه دفاعی و به دستور پادشاه مانوئل اول ساخته شده بوده است. در این برج می توان نشانه هایی از سبک معماری مراکشی ها را دید، این قلعه در لبه رودخانه واقع شده است و در نتیجه بازدید کننده های از آن می توانند در حین قدم زدن از جادوی این قلعه بهره ببرند. اگر علاقه دارید تا اطلاعات بیشتری از برج بلم پرتغال این جاذبه مهم گردشگری در لیسبون پرتغال به دست بیاورید، با خبرنگاران همراه شوید.

برج پلم در پرتغال، دژی در وسط رودخانه

برج بلم یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی شهر لیسبون مرکز پرتغال و به نوعی نمادی از این شهر است. در این سازه به راحتی می توان تاثیر معماری مراکشی و شمال آفریقا و تا حدی معماری ایتالیایی را دید. اولین بار که این برج در سال 1521 تاسیس شد، بسیار دورتر از آنچه که الان هست، به ساحل بود با این حال زلزله ای که در سال 1755 رخ داد، باعث شد تا رودخانه تا حدی جابه جا گردد. این برج در سال 1983 به عنوان یکی از میراث های فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و امروزه هم که اهمیت آن در لیسبون بر کسی پوشیده نیست.

در واقع در آن دوران برج بلم به عنوان بخشی از برنامه های دفاعی لیسبون برای محافظت از این شهر در برابر دشمنان ساخته شد و از آنجا که قرار بود تا از بندر محافظت کند، در وسط آب ریو تجو در رودخانه تاگوس ساخته شد. این برج در سال 1521 تکمیل شد و از همان زمان، به عنوان آیکون سمبلیکی از لیسبون معرفی و شناخته شد و با این که این برج امروزه به عنوان بلم شناخته می گردد ولی نام اصلی آن، Torre de Sao Vicente است.

نمای بیرونی برج بلم

یکی از تماشای ترین جاذبه های شهر لیسبون با آن استایل معماری مانوئلینش، برج بلم است. این برج به شکل شش ضلعی ساخته شده است، 4 طبقه آن به شکل کمان یک کشتی است که در آب فرو رفته باشد. تماشای ترین نمای این برج رو به دریا است، این برج از سنگ آهک های سفید رنگ ساخته شده است و بدون شک زیباترین بخش بلم، نمای بیرونی آن است. یکی از جالب ترین بخش های برج بلم؛ گنبد پیازی شکل و به سبک مراکشی آن است که بر بالای آن خود نمایی می نماید. اما مطمئنا یکی از تماشای ترین بخش های آن، ایوان سرپوشیده رنسانسی آن است که در جنوب این بنا قرار گرفته است و به همین دلیل از ساحل که نگاه می کنید، قابل تماشا نیست.

تراس برج بلم

اگر به داخل برج بروید و به قسمت بالایی آن بروید می توانید چشم اندازی فوق العاده به رودخانه تاگوس داشته باشید و برترین جا برای این کار قسمت تراس برج بلم است. در شرق آن می توان Padrão dos Descobrimentos و بعلاوه پل معلق Ponte 25 de Abril را دید. در قسمت شمالی، خیابان برج بلم و Ermida de São Jerónimos به چشم می خورند که همه این ها از جاذبه های توریستی دیگر لیسبون هستند.

داخل برج بلم

وقتی که به داخل این برج قدم می گذارید در طبقه همکف آن می توانید 16 پنجره با چندین جنگ افزار توپ دید. این برج چهار طبقه دارد که هر طبقه با طبقه دیگر با پله های باریک و حلزونی شکل وصل شده اند و اگر در روزی شلوغ بخواهید از این برج تماشا کنید باید برای رفتن به طبقه بالاتر روی این پله ها منتظر بمانید تا جمعیت رد گردد. جالب است بدانید که ترتیب این طبقه ها از پایین به بالا است به این صورت که اول تالار فرمانروا، بعد تالار پادشاه، بعد تالار حضار و بعد از آن کلیسایی کوچک و در آخر هم تراس است.

قبل از سفر به پرتغال و بازدید از برج بلم بدانید

  • بیشتر شکوه بلم را می توان در نمای بیرونی و ظاهر این برج دید اما با این حال داخل آن هم به میزان خود تماشای است و نباید آن را از دست داد.
  • تقریبا 45 دقیقه زمان ضروری است تا بتوان داخل برج را کامل دید.
  • ساعت بازدید از بلم: ماه های اکتبر تا آوریل بین ساعت های 10 صبح تا 5 بعدازظهر و ماه های می تا سپتامبر بین ساعت های 10 صبح تا 6.30 بعدازظهر. یادتان باشد که این بنا روزهای دوشنبه، روز 1 ژانویه و 1 می و 25 دسامبر بسته است.
  • هزینه ورودی برای افراد بالغ 6 یورو است که برای افراد بالای 65 سال، 50 درصد تخفیف هست و 3 یورو می گردد و علاوه بر این برای بچه ها زیر 12 سال هم ورودی ای دریافت نمی گردد و به صورت رایگان است.

چطور به برج بلم در لیسبون برویم؟

این بنا در منطقه ای در شهر لیسبون به نام بلم قرار گرفته است که تقریبا در 6 کیلومتری غرب شهر می گردد. راحت ترین راه رفتن به آن به وسیله تراموا است، کافی است در مرکز شهر سوار بر تراوای خط 15 Praca da Figueira شوید و در ایستگاه Mosteiro dos Jeronimos پیاده شوید که یک ایستگاه مانده به بلم است و از آن جا هم به میزان یک پیاده روی کوتاه فاصله است و از همان فاصله می توانید برج را ببینید.

اگر چه برج بلم در تمام سال باز است ولی در فصول پر توریست سال واقعا شلوغ می گردد و به همین دلیل باید این موضوع را در سفر در نظر بگیرید. اگر دوست دارید عکس های بی نظیری از این بنا بگیرید باید موقع طلوع و یا غروب خورشید از آن تماشا کنید.

آدرس برج بلم: کشور پرتغال، شهر لیسبون، ساحل بلم، برج بلم در 6 کیلومتری غرب لیسبون.

منبع: lisbon-portugal-guide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2008

به "برج پلم در پرتغال، دژی در وسط رودخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج پلم در پرتغال، دژی در وسط رودخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید