افتتاحجشنواره فیلم مِنا هلند با اشعاری از بیدل دهلوی و قتیل لاهوری

به گزارش تور تایلند، تهران (پانا) - چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم لاهه (مِنا)ی هلند با کنسرتی از اشعار بیدل دهلوی و قتیل لاهوری و با اجرای گروه موسیقی ساتیاکام با هنرنمایی هنرمندانی از کشورهای هلند، هند و افغانستان افتتاح شد.

افتتاحجشنواره فیلم مِنا هلند با اشعاری از بیدل دهلوی و قتیل لاهوری

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم لاهه (مِنا) MENA با دبیری محمد أمین Mohammad Amin شاعر عراقى مقیم هلند، با کنسرتی از اشعار بیدل دهلوی و قتیل لاهوری و آهنگ ها و قطعاتی از فولکلور شبه قاره هند و با اجرای گروه موسیقی ساتیاکام Satykam با هنرنمایی هنرمندانی از کشورهای هلند، هند و افغانستان، از جمله؛ ایلیاس نجفی Ilyas Najafi خواننده، ساتیاکام موهکامسینگ Satyakam Mohkamsing نوازنده ویلون و همچنین ترانگ پودار Trang Poddar نوازنده تبلا، در ساعت 6 بعدازظهر دیروز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه جاری (20 می 2021) به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین افتتاح شد و تا روز شنبه یکم خرداد ماه سال جاری (22 می 2021) با نمایش فیلم هایی از کارگردانان ایرانی و دیگر کشورهای مختلف دنیا ادامه خواهد داشت.

برگزارکنندگان این رویداد سینمایی گفتند که هدف از این کنسرت، برقرارى ارتباط با میراث موسیقی در شبه قاره هند و با غزل پارسی است که همچنان نقش ارزنده خود را در فضاى فرهنگى مردم این منطقه جغرافیایی حفظ نموده است.

فیلم هایی از کشورهای ایرانی، آرژانتین، عراق، فرانسه، برزیل، شیلی، تونس، مراکش و اسپانیا برای دریافت جوایز این دوره از جشنواره با همدیگر به رقابت می پردازند.

چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم لاهه (مِنا) با ارائه دیدگاه های معاصر تصویری در خصوص اوضاع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا؛ با حمایت شهرداری شهر لاهه در کشور هلند برگزار می گردد.

جشنواره بین المللی فیلم مِنا هلند، با هدف حمایت از فیلمسازان جوان و سینمای مستقل در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه و ارائه دیدگاه های معاصر تصویری این مناطق، برگزار می گردد و این همان سینمایی است که توانایی خود را در ایجاد مخاطبان گسترده، به وسیله موفقیت در اهداف بشردوستانه و یاری به حفظ صلح در دنیا اثبات می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1725

به "افتتاحجشنواره فیلم مِنا هلند با اشعاری از بیدل دهلوی و قتیل لاهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاحجشنواره فیلم مِنا هلند با اشعاری از بیدل دهلوی و قتیل لاهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید