افشای جزئیات بی سابقه از آزار و تبعیض جنسی در گوگل

به گزارش تور تایلند، تعدادی از کارکنان گوگل جزئیات بی سابقه و تکان دهنده ای از آزار جنسی و تبعیض جنسیتی را در شرکت گوگل افشا نموده اند که نشان دهنده سابقه طولانی این رفتارهاست.

افشای جزئیات بی سابقه از آزار و تبعیض جنسی در گوگل

پیش از این تعدادی از مدیران حوزه هوش مصنوعی گوگل در ماه دسامبر به علت اخراج تیمنیت گبرو مهندس رایانه از این شرکت که در حال نگارش مقاله ای در خصوص خطرات وجود رویه های تبعیض آمیز در زمینه استفاده از هوش مصنوعی بود، مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

در آن موقع تصور می شد پدیده آزار جنسی و تبعیض جنسیتی در گوگل سابقه چندانی ندارد، اما آنالیز های جدید بلومبرگ نشان می دهد که درگیری بر سر این موضوع در گوگل از مدت ها قبل شروع شده است.

در سال 2018 و بعد از گذشت مدت کوتاهی از ورود خانم گبرو به گوگل، وی به رئیس خود اطلاع داد که یکی از همکارانش در بخش دیگری به آزار جنسی متهم شده است. این فرد کاترین هلر نام داشت و یکی از محققان گوگل بود. گوگل تحقیقاتی را در این زمینه شروع کرد، اما در عمل برخورد جدی با این موضوع نشد.

در همان ایام اندی روبین طراح اصلی سیستم عامل اندروید علیرغم آنکه بارها به رفتارهای نامناسب جنسی در گوگل متهم شده بود، در زمان اخراج از گوگل 90 میلیون دلار پاداش دریافت کرد که این امر به اعتراض های گسترده در گوگل منجر شد و 20 هزار کارمند این شرکت نسبت به این موضوع به طور علنی و با برگزاری تظاهرات اعتراض کردند.

به دنبال این تحولات گبرو و مارگارت میشل همکار گبرو در حوزه امور اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی به سراغ رئیس بخش هوش مصنوعی گوگل یعنی جف دین رفتند و نگرانی های خود را به وی منتقل کردند. آنها در خصوص بعضی آزارهای جنسی دیگر در گوگل نیز گزارش دادند و اضافه نمودند که الگوهای مشخصی از تبعیض جنسیتی بر علیه زنان در این شرکت وجود دارد که موجب می گردد بانوان خلاق و مستعد از گروه های تحقیقاتی گوگل حذف شوند. در مواردی نیز زنانی که توانایی و صلاحیت بیشتری از مردان دارند، در عمل پست های سطح پایین تری دریافت می نمایند. میشل نیز توضیح داد شانس ترفیع را به علت شکایت مبهم بخش منابع انسانی در خصوص ویژگی های شخصیتی خود از دست داده است.

جف دین در پاسخ گفت در این مورد تحقیق می نماید، ولی اضافه نمود که در خصوص این ادعاها بدبین است و وجود الگوی تبعیض جنسیتی بر علیه زنان در گوگل را رد کرد. در نهایت فرد متجاوز در گوگل مسئول انجام یک طرح تحقیقاتی جدید شد ولی این مرد 9 ماه بعد به علت آنچه موضوعات مرتبط با رهبری وی اعلام شد، از گوگل اخراج شد. وی به سو رفتار در گوگل متهم شد و تحقیقات در خصوص عملکرد وی هنوز ادامه دارد و به نتیجه نرسیده است.

بعد از اخراج این فرد، وی گوگل را به پیگرد قضائی متهم کرد و از امکان اقدام وکلای خود بر علیه زنان معترض اطلاع داد. در عین حال گوگل کوشش جدی برای حمایت قضائی از کارکنان زن آزاردیده خود نکرد. جالب آنکه خانم گبرو و همکاران زن وی در ماه های بعد نیز کماکان با رفتارهای نامناسب جنسی و قلدری بعضی همکاران مرد خود روبرو بودند. گوگل در واکنش به این افشاگری ها از آنالیز مجدد موضوع اطلاع داده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1698

به "افشای جزئیات بی سابقه از آزار و تبعیض جنسی در گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای جزئیات بی سابقه از آزار و تبعیض جنسی در گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید