ایتالیا سفرهای سال نو را منع کرد

به گزارش تور تایلند، در آستانه سال جدید میلادی و احتمال موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا نگرانی ها درباره افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر در این قاره افزایش یافته است و بعضی از کشورها همچون ایتالیا را وادار نموده مسافرت های ایام کریسمس را منع نمایند.

ایتالیا سفرهای سال نو را منع کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

تارنمای یورو نیوزدر گزارش روز شنبه خود در این زمینه نوشت: ایتالیا سفرهای سال نو و گردهمایی های شبانه در ایام کریسمس را به دلیل افزایش آمار مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در این کشور منع نموده است.

بر اساس مقررات جدید در ایتالیا بین 21 دسامبر تا 6 ژانویه (6-1 دی) ایتالیایی ها فقط اجازه دارند به دلایل کاری، پزشکی و اقدامات اضطراری بین مناطق مختلف این کشور رفت و آمد نمایند. این بدان معناست که آنها نمی توانند در روز کریسمس، روز باکسینگ (روز بعد از کریسمس که بعضی کشورهای اروپایی جشن می گیرند) و حتی روز سال جدید میلادی سفر نمایند.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه از مردم این کشور خواست از دعوت کردن افراد به منازل خود در ایام تعطیلات و جشن ها خودداری نمایند.

بیش از 58 هزار نفر ایتالیایی از زمان شروع شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. روز پنجشنبه با فوت هزار نفر رکورد شمار جان باختگان در 24 ساعت گذشته در این کشور شکسته شد.

این در حالیست که در بریتانیا تا روز پنجشنبه شمار مرگ ناشی از کرونا با درگذشت 414 نفر دیگر از 60 هزار نفر گذشت.

در بریتانیا این آمار در حالی ثبت شده که این کشور خود را آماده کاهش محدودیت ها به مناسبت ایام کریسمس می نماید تا اجازه دهد بعضی از خانوارها با یکدیگر ملاقات نمایند.

با گذشته چند هفته از قرنطینه ملی در فرانسه امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور گفته است که محدودیت ها از 28 نوامبر (8 آذر) کاهش می یابند. اما بیشتر اقدامات مربوط به محدودیت ها تا شروع جشن های سال نو در 15 دسامبر به قوت خود باقی خواهند بود.

در فرانسه به مناسبت کریسمس مغازه ها، سالن های تئاتر و سینماها دوباره باز می شوند و مردم می توانند با اعضای فامیل خود ملاقات نمایند.

فرانسه از اواخر اکتبر دومین قرنطینه سراسری را اعمال کرد که با محدودیت از ساعت 9 شب تا 7 صبح جایگزین خواهد شد این محدودیت شامل شب کریسمس و شب سال جدید میلادی نخواهد شد.

نخست وزیر فرانسه اعلام نموده که واکسیناسیون کووید-19 برای همه کسانی که در بخش خدمات بیمه اجتماعی هستند رایگان است و 1.5 میلیارد یورو در بودجه سال آینده این بخش برای تامین هزینه آن در نظر گرفته است.

بعد از یک میلیون نفری که ابتدا در ماه ژانویه واکسینه خواهند شد 14 میلیون نفر دیگری که در معرض خطر بالا قرار دارند از ابتدای ماه فوریه در این طرح اضافه خواهند شد.

مقامات فرانسه گفته اند شیوع ویروس در این کشور به آرامی کاهش می یابد و به زیر آستانه 10 هزار ابتلای جدید در روز خواهد رسید. در اوج موج دوم بیماری در نوامبر گذشته بیش از 80 هزار ابتلای جدید در این کشور ثبت شد.

گفته می گردد دولت اسپانیا فقط اجازه می دهد در جشن های کریسمس، گردهمایی ها فقط به 6 نفر محدود شوند.

حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از دستگاه تصفیه در اماکن سرپوشیده و برگزاری جشن ها در اماکن سر باز و فضای بیرونی رستوران ها در طرح مهار کرونا در این کشور لحاظ شده است.

در مادرید، مقام های بهداشتی از دولت خواسته اند برنامه آزمایشات جمعی را در روزهای باقی مانده تا کریسمس اجرا کند تا ملاقاتهای بی خطر مردم در دوران جشن ها امکان پذیر گردد.

در آلمان، محدودیت ها در آستانه دوران جشن های سال نو تشدید شده است و قویا از مردم خواسته شده از سفر پرهیز نمایند. در اول دسامبر محدودیت گردهمایی های اجتماعی به یکی دو خانواده و تجمع دستکم 5 نفر کاهش خواهد یافت.

بیشتر خریدهای کریسمس در این کشور لغو شده و مراکز واکسیناسیون در سراسر این کشور ایجاد شده و امید می رود که واکسن ها تا قبل از سال نو مجوز استفاده در این کشور را کسب نمایند.

با وجود خوشبینی ها نسبت به استفاده از واکسن کرونا در بعضی کشورهای اروپا سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که استفاده از واکسن به معنای صفر شدن کووید نیست. تدروس آدهانوم مدیر کل این سازمان جهانی روز آدینه گفت سازمان متبوعش نگران این است که پیشرفت ها درباره واکسن باعث این تصور گردد که همه گیری به انتها خود رسیده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1347

به "ایتالیا سفرهای سال نو را منع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا سفرهای سال نو را منع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید