بازیگر مشهور هندی درگذشت

به گزارش تور تایلند، دیلیپ کومار بازیگر سرشناس بالیوود در 98 سالگی در بیمارستانی در بمبئی از جهان رفت.

بازیگر مشهور هندی درگذشت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از فرست پست، دیلیپ کومار که ماه پیش در بیمارستانی در بمبئی بستری شده بود به علت کهولت و مسائل تنفسی درگذشت.

وی که در آی سی یو تحت معالجه بود دیروز از جهان رفت. این خبر به وسیله خانواده و دوستان وی در توییتر تایید شده است.

این بازیگر که از نماد های بالیوود محسوب می شد اواخر ژوئن و در پی وقفه هایی که در تنفس برایش پیش می آمد به بیمارستانی غیرکوییدی منتقل شده بود. وی آن موقع پس از خارج کردن مایعات اضافی در ریه ها از بیمارستان مرخص شده بود.

کومار در طول پنج دهه حضور در بالیوود در فیلم های مهمی بازی کرد و آخرین بار در فیلم قلعه در سال 1998 جلوی دوربین رفت.

اولین فیلم وی با اسم جوار باتا سال 1944 یعنی زمانی که 22 سال داشت اکران شد و در نهایت با فیلم جاگنو در سال 1947 به معروفیت رسید. وی 2 سال بعد در کنار همشهری اش راج کاپور در فیلم ملودرام انداز با حضور نرگس بازی کرد که موفقیت مادی فیلم کومار را به یک ستاره بدل کرد.

دیوداس (1955)، آزاد (1955)، مغول اعظم (1960)، قانون (1982)، کارما (1986) از دیگر فیلم های کومار هستند که در میان پرفروش ترین فیلم های صنعت سینمای هند جای دارند.

آمیتاب باچان بلافاصله با انتشار این خبر عکس مشترکی منتشر کرد و درگذشت اسطوره بازیگری را تسلیت گفت. وی نوشت: اگر زمانی تاریخ سینمای هند نوشته گردد به 2 دوره پیش از دیلیپ کومار و پس از آن تقسیم می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1757

به "بازیگر مشهور هندی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر مشهور هندی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید