بالی یا مالدیو؟ به کدام جزیره سفر کنیم؟

به گزارش تور تایلند، بالی یا مالدیو؟ شاید این سوال بسکمک از شما باشد. اگر قصد دارید مقصد سفرتان را جایی انتخاب کنید که تفریحات آبی متنوع، هتل های لوکس و طبیعت زیبا نیز انتظار شما را بکشد، دو جزیره بالی و مالدیو از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. این دو مقصد گردشگری شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند ولی وقتی بخواهید به عنوان انتخاب نهایی به آن ها نگاه کنید و برای رفتن به آن ها برنامه ریزی کنید، تفاوت هایی نیز دارند که هر کدام از آن ها را برای گردشگران خاص می کند. اگر سر دو راهی برای انتخاب بالی یا مالدیو هستید، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا به شما کمک کنیم انتخاب آسانتری داشته باشید.

بالی یا مالدیو؟ به کدام جزیره سفر کنیم؟

خرید بلیط هواپیما مالدیو

مقایسه کامل بالی با مالدیو

برای بسیاری از مسافران در هنگام تصمیم گیری درباره مقصد سفر، این سوال پیش می آید که بالی بهتر است یا مالدیو و برای سفر با مشخصاتی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم باید کدام مورد را به عنوان مقصد انتخاب کرد؟

این که بگوییم بالی نسبت به مالدیو مقصد بهتری است یا برعکس، در کل جمله درستی نخواهد بود، چرا که عوامل زیادی در این نتیجه گیری دخیل هستند و اولویت و علاقه افراد مختلف با یکدیگر فرق دارد و نمی توان به صورت کلی درباره این موضوع نظر داد.

بنابراین در این متن قصد داریم این دو مقصد را از جنبه های مختلف با هم مقایسه کنیم تا در پایان شما بتوانید با در کنار هم قرار دادن این اطلاعات و در نظر گرفتن سلایق و علاقه هایتان، بهترین گزینه را از بین بالی یا مالدیو برای سفر انتخاب کنید.

تفاوت بین بالی و مالدیو

بالی و مالدیو هر دو جزایری استوایی هستند و اگر تنها بخواهید با مشاهده چند تصویر درباره آن ها نظر بدهید، نمی توانید تفاوت چندانی را بین آن ها برشمرید و آن ها را شبیه به یکدیگر در نظر خواهید گرفت. اما در حقیقت تفاوت هایی بین این دو وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

ارزانترین بلیط هواپیما بالی

تفریحات آبی مالدیو در مقایسه با بالی

اگر به قصد لذت بردن از تفریحات آبی و تجربه هیجانی بالا، قصد دارید به بالی یا مالدیو سفر کنید، باید بگوییم بالی برای دوستداران تفریحات و ورزش های آبی به نوعی بهشت است و متنوع ترین آن ها را می توانید در این جزیره پیدا کنید مانند امکاناتی که در پارک آبی واتربوم بالی و بالی ویک پارک قرار گرفته است و همینطور مرکز آموزش موج سواری که در دسترس همه قرار خواهد داشت.

تفریحات آبی مالدیو به گستردگی بالی نیستند، بیشتر برای کسانی مناسب است که می خواهند از آرامش ساحل لذت ببرند و به استراحت بپردازند. پس باید بگوییم در این مورد، بالی نسبت به مالدیو مقصد بهتری به شمار می آید.

جاذبه های طبیعی مالدیو یا بالی؟

بالی یکی از بهترین مقاصد برای دوستداران طبیعت گردی است و راه ها و مسیرهای بسیاری برای این منظور در دسترس گردشگران قرار گرفته است. از جمله جاذبه های دیگری که در بالی وجود دارد می توان به سواحل فراوان و معروف آن اشاره کرد همچنین می توان از بنای تانالات، قلعه الوواتا، نوزا لمبونگن و شالیزارهای تگالالنگ اشاره کرد. این طبیعت زیبا در مالدیو هم وجود دارد و تورهای گردشگردی در جزیره نیز در آن فعال هستند ولی اگر قرار به مقایسه باشد، باید بگوییم بالی در این زمینه گزینه مناسب تری خواهد بود.

هتل های بالی یا مالدیو؟

اگر بخواهیم میزان لوکس بودن این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم، قطعا هتل های مالدیو در جایگاه بالاتری قرار می گیرند. این مجموعه جزایر به نحوی مدیریت می شوند که شما از ابتدای ورودتان به مالدیو شاهد اقامتی لوکس باشید و این لوکس بودن را تقریبا در تمامی جنبه های اقامتیتان حس کنید.

چند مورد از هتل های لوکس مالدیو هتل لوکس سونواگیلی، هتل ساحلی لیلی، هتل لوکس نالادو، هتل لوکس جزیره ولیگاندو و هتل لوکس جزیره میریهی هستند. اقامت لوکس را در جزیره بالی نیز می توانید تجربه کنید ولی اگر پای مقایسه میان باشد، قطعا مالدیو برنده این قیاس خواهد بود.

بالی زیباتر است یا مالدیو؟

هم بالی و هم جزایر مالدیو استوایی بوده و یکی از ویژگی های شاخص این منطقه ها، زیبایی خیره کننده آن ها است. اگر بخواهید برای استراحت و دوری از تنش و هیجان به یکی از این جزایر سفر کنید، قطعا سفر به مالدیو گزینه بهتری خواهد بود؛ چرا که در کل جزایر آرام تری هستند ولی اگر علاقه دارید که به کشف و گشت و گذار در طبیعت بپردازید بالی گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

هیچ یک از این جزیره ها در زمینه زیبایی های طبیعی کم و کاستی ندارند و این شما هستید که باید قبل از تصمیم گرفتن، با دیدن تصاویر هر یک از آن ها، دیدی کلی نسبت به طبیعت این جزیره ها پیدا کرده و سپس برای سفر برنامه ریزی کنید.

هزینه سفر به بالی در مقایسه با مالدیو

شاید یکی از مهم ترین نکاتی که بتواند در تصمیم گیری شما تاثیر بگذارد، هزینه این سفر باشد. اگر در پی سفری ارزان تر باشید، پیشنهاد ما به شما بالی خواهد بود. هزینه سفر به بالی ارزانتر از مالدیو برایتان تمام می شود. البته گرانتر بودن هزینه سفر به مالدیو بی علت نیست، چرا که با پرداخت هزینه بیشتر، اقامت و تفریحات لوکس تری انتظار شما را خواهند کشید و تجربه شما از سفر، متفاوت تر خواهد بود.

در مالدیو، هتل ها هزینه بالاتری دارند، رفت و آمد در این مجموعه جزایر هزینه بیشتری دارد، تهیه مواد خوراکی به علت فواصل زیاد سخت تر است در نتیجه قیمت بالاتری دارند و هزینه بلیط هواپیما مالدیو به علت فاصله بیشتر نسبت به ایران، بالاتر است.

رفت و آمد در بالی و مالدیو

در بالی می توانید برای رفت و آمد از تاکسی یا دوچرخه استفاده کنید با توضیح این نکته که به علت بزرگ بودن این جزیره، استفاده از دوچرخه در برخی از مسیرها و مسافت ها مناسب نخواهد بود. در مالدیو اما قضیه کمی فرق دارد.

مالدیو از مجموع چند جزیره تشکیل شده است و مانند بالی یکپارچه نیست، بنابراین برای رفت و آمد بین این جزایر باید از قایق، قایق های تندرو و هواپیماهای کوچک استفاده کرد که به خودی خود نوعی تفریح هم به حساب می آیند و این نکته هم در انتخاب مقصد بین بالی و مالدیو بی تاثیر نخواهد بود. البته به طور معمول گردشگران به علت فاصله زیاد جزایر از یکدیگر، از هتل محل اقامت خود در مالدیو خارج نمی شوند.

آب و هوا بالی و مالدیو

آب و هوا نکته مهم دیگری است که قبل از انتخاب بالی یا مالدیو به عنوان مقصد سفرتان، باید به آن توجه کنید. مالدیو و بالی از نظر دمایی، بسیار شبیه به یکدیگر هستند ولی زمان سرما و گرمای هوا و همچنین روزهای بارانی و خشک در این دو کشور با هم فرق دارد.

بهترین زمان سفر به بالی از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهرماه است و بهترین زمانی که می توانید به کشور مالدیو سفر کنید، از اواسط آذرماه تا اواسط اسفندماه خواهد بود.

مالدیو بهتر است یا بالی؟

تا به اینجای مطلب به صورت موردی و با جزئیات درباره این موضوع که مالدیو مجذوب کننده تر است یا بالی صحبت کردیم و این موضوع را نیز گفتیم که نتیجه گیری کلی در این مورد کار ساده ای نیست. پس از اطلاع از این موارد، بر عهده شما خواهد بود که با توجه به سلایقی که دارید، زمانی که دوست دارید سفر خود را برای آن برنامه ریزی کنید و بودجه ای که به آن اختصاص خواهید داد، نسبت به انتخاب مقصد اقدام کنید.

شما کدام جزیره را برای سفر انتخاب می کنید؛ بالی یا مالدیو؟

پاسخ به سوالات متداول

سفر به بالی ارزان تر است یا مالدیو؟

در حالت کلی سفر به بالی ارزان تر است ولی در نهایت بستگی به شرایط اقامت شما دارد.

اقامت در مالدیو لوکس تر است یا اقامت در بالی؟

سفر به مالدیو با توجه به هتل های لوکس و خدمات و امکانات آنها، لوکس تر است.

تفریحات آبی بالی بهتر است یا مالدیو؟

بالی از نظر تفریحات آبی متنوع تر است و مجذوب کنندهیت بیشتری دارد.

آب و هوای بالی بهتر است یا مالدیو؟

دمای هوا هر دو شبیه به هم است تنها زمان سرما و گرما در آن ها فرق دارد.

peyman dehghan

منبع: فلای تودی
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2194

به "بالی یا مالدیو؟ به کدام جزیره سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالی یا مالدیو؟ به کدام جزیره سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید