با این روش عمر طولانی تری داشته باشید

به گزارش تور تایلند، خواب به فرآیندهای شناختی مانند تفکر، تمرکز و پردازش اطلاعات یاری می نماید و خواب کافی بهبود حافظه و مهارت های حل مسئله را به همراه دارد. علاوه بر این، نقش مهمی در تنظیم خلق وخوی ایفا می نماید. خواب ناکافی می تواند منجر به نوسانات خلقی و حتی اختلالات سلامت روان مانند افسردگی گردد.

با این روش عمر طولانی تری داشته باشید

نتایج تحقیقات تازه نشان می دهد که یک برنامه خواب ثابت می تواند به ما یاری کند با کند کردن روند پیری در سطح سلولی، زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشیم.

خواب اغلب با انتخاب یا ضرورت، قربانی زندگی های سریع امروزی می گردد. شواهد فزاینده نشان می دهد که خواب با کیفیت کلید زندگی سالم است. وقتی می خوابیم، بدن خودش را بهبود می بخشد. 7 تا 8 ساعت خوابیدن در شب به بهبود سلامت سلولی و بافتی، عملکرد شناختی، ایمنی، سطح انرژی و متابولیسم یاری می نماید. در همین حال، کمبود خواب می تواند باعث مسائل سلامتی مختلفی ازجمله فشار خون بالا، افسردگی، چاقی، سکته، دیابت و بیماری های قلبی گردد.

محققان الگوهای خواب بیش از 6000 شرکت کننده با میانگین سنی 50 سال را تجزیه وتحلیل کردند. شرکت کنندگان به مدت چهار تا هفت روز از ردیاب های خواب استفاده می کردند که داده های ارزشمندی در خصوص مدت زمان خواب، تغییرپذیری و منظم بودن بعلاوه اطلاعاتی در خصوص خواب ارائه می داد.

محققان به وسیله آنالیز دقیق نمونه خون شرکت کنندگان، سن بیولوژیکی آنان را تخمین زدند. این نمونه ها نشانه هایی از عوامل مختلف سلامتی، ازجمله بیماری های کبدی و کلیوی، دیابت، فشار خون بالا و سطح کلسترول را نشان می دهند. شرکت کنندگان بعلاوه به سوالات مربوط به سبک زندگی خود ازجمله سلامت، وزن، مصرف الکل، عادات سیگار کشیدن و فعالیت بدنی پاسخ دادند.

نتایج این تحقیق نشان داد که حدود 65 درصد از شرکت کنندگان 7 تا 9 ساعت در شب می خوابیدند. علاوه بر این، 16 درصد کمتر از 7 ساعت خواب داشتند، در حالی که 19 درصد بیش از 9 ساعت می خوابیدند. به طور میانه، زمان خواب شرکت کنندگان هر شب 60 دقیقه تغییر می کرد، در حالی که آنان 78 دقیقه خواب بیشتر در آخر هفته ها ثبت کردند.

محققان دریافتند که تغییر در ساعت داخلی بدن ما احتمالاً مکانیسم های اصلی حاکم بر پیری بیولوژیکی را مختل می نماید. داده ها حاکی از آن است که برنامه های خواب نامنظم ممکن است پیری سلولی را تسریع کند و حساسیت ما را به بیماری های مرتبط با افزایش سن و حتی مرگ زودتر افزایش دهد.

با این حال، این تحقیق در مراحل اولیه خود است و مطالعات بیشتری برای آنالیز رابطه بین خواب و ساعت درونی بدن مورد احتیاج است اما می تواند درک ما را از چگونگی تأثیر خواب بر سرعت پیری بیولوژیکی بهبود بخشد.

از آنجایی که انحراف روزانه در خواب یک عامل رفتاری قابل تغییر است، یافته های ما نشان می دهد که مداخله با هدف افزایش نظم در الگوهای خواب ممکن است یک رویکرد تازه برای افزایش طول عمر سالم باشد.

محققان اظهار کردند که انحرافات روزانه در پارامترهای خواب به طور مستقل با پیری بیولوژیکی در جمعیت عمومی ایالات متحده مرتبط است.از آنجایی که انحراف روزانه در خواب یک عامل رفتاری قابل تغییر است، یافته های ما نشان می دهد که مداخله با هدف افزایش نظم در الگوهای خواب ممکن است یک رویکرد تازه برای افزایش طول عمر سالم باشد.

خواب نقش مهمی در سلامت و تندرستی کلی ما دارد. در طول خواب، بدن برای ترمیم قلب و عروق خونی، ترمیم بافت های آسیب دیده و افزایش توده عضلانی فعالیت دارد.

به دست آوردن کمیت و کیفیت خواب سالم کلید سلامت روان و جسمی مطلوب است و شواهد به نقش کم خوابی و اختلالات خواب به عنوان عاملی در آغاز زودهنگام بیماری و کوتاه شدن بقا اشاره می نماید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2324

به "با این روش عمر طولانی تری داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش عمر طولانی تری داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید