بزرگسالان هر ماه یک قرص 50 هزار واحدی ویتامین دی مصرف کنند

به گزارش تور تایلند، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر مصرف ماهیانه یک قرص 50 هزار واحدی ویتامین D در افراد بالای 18 سال تأکید کرد.

بزرگسالان هر ماه یک قرص 50 هزار واحدی ویتامین دی مصرف کنند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خانم زهرا عبداللهی در نامه ای به معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل 50 هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان 18 سال تأکید کرد.

وی در این نامه نوشت: همه گیری کووید 19 و اثرات ویرانگر آن در کنار شرایط داخلی کشور (تورم و شوک های اقتصادی) خطر افزایش ناامنی غذایی و بروز مسائل تغذیه ای از جمله اشکال مختلف سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی ها که با تضعیف سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا و شدت بیماری کووید 19 را بیشتر می کند.

خانم عبداللهی خطاب به معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی گفت گفت: ارتباط بین مکمل ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کووید 19 متاسفانه اطلاعاتی بر خلاف بخشنامه معاون وزیر بهداشت در شبکه های رسمی صد و سیما و شبکه های مجازی ارائه و سبب سردرگمی مردم شده است، با توجه به سوالات مکرر کارشناسان تغذیه، دستور فرمایید به نحو مقتضی اطلاع رسانی شده و همه برنامه های مکمل یاری همچنان براساس دستور العمل کشوری اجرا شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تأکید کرد: در آموزش های مجازی به کارکنان بهداشتی درمانی و مصاحبه های علمی از طریق صدا و سیما و شبکه های مجازی نیز بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل 50 هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان 18 سال به بالا تاکید می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1358

به "بزرگسالان هر ماه یک قرص 50 هزار واحدی ویتامین دی مصرف کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگسالان هر ماه یک قرص 50 هزار واحدی ویتامین دی مصرف کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید