بهترین سوغاتی چیانگ مای در تور تایلند

به گزارش تور تایلند، برای خرید در چیانگ مای بهترین منطقه بازارهای شبانه هستند این بازارچه ها همه روزه با غروب آفتاب تا حدود نیمه شب باز هستند و حتی در شرایط نامساعد جوی هم شاهد حضور برخی فروشندگان سخت گوش خواهید بود که در حال برپایی غرفه شان هستند. اگر نمیدانید در سفر به تایلند چه سوغاتی بخرید در بازارهای شبانه همیشه ایده خوبی خواهید گرفت ما نیز در ادامه پیشنهادهایی را خواهیم داشت. 

بهترین سوغاتی چیانگ مای در تور تایلند

خرید کاسه مدیتیشن در تور چیانگ مای

کاسه آوازه خوان (singing bowl) در اصل متعلق به تبت است و در بازارهای شبانه چیانگ مای شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. خریداران این کاسه‌ها اغلب با اشیای مختلفی به این کاسه‌ها ضربه زده و صدایی تولید می‌کنند که به انجام مدیتیشن کمک می‌کند. کاسه‌هایی که در معابد مورد استفاده قرار می‌گیرد خیلی بزرگ هستند اما انچه در بازارهای شبانه به عنوان سوغاتی تایلند به فروش می‌رسد، قطری معادل 5 تا 15 سانتی متر دارند. کاسه‌هایی که برای اعمال مذهبی بودایی‌ها ساخته می‌شوند دارای ترکیبی خاصی از فلزاتی هستند که به عقیده بودایی‌ها در سرنوشت بسیار تاثیرگذار هستند. طیف صوتی که با ضربه زدن به این کاسه‌ها تولید می‌شود بسیار وسیع و گسترده است و بستگی به محل ضربه زدن، شدت ضربه و نوع وسیله‌ای که با آن ضربه می‌زنید دارد.

لباس‌های شمالی تایلند

بازارهای شبانه به فروش لباس‌های قاچاق یا کپی لباس‌های برندهای معروف به قیمت ارزان مشهور هستند. اما اگر خواهان کالایی با کیفیت بهتر هستید، به دنبال فروشندگانی بگردید که لباس‌های سنتی و محلی شمالی تایلندی دارند. اگر به دنبال لباس سنتی تایلند هستید می‌توانید تاپ مشهور تایلندی به نام moh hom را بپوشید، این لباس مشهور برای مردان شبیه به یک تیشرت آستین کوتاه و برای زنان شبیه به یک بلوز آستین بلند است. معمولا همراه با آن یک شلوار نیز پوشیده می‌شود که بلندی آن به بالای قوزک پا می‌رسد. زنان نیز همراه با این بلوز سنتی می‌توانند دامن بلند سنتی به نام pha zin را خریداری کنند. اگر می‌خواهید در تور تایلند این لباس‌های سنتی را با سبک مدرن تلفیق کنید، می‌توانید سارونگ (sarong) را خریداری کنید.

کوسن‌های مثلثی

در تمامی نقاشی‌ها و نگاره‌های دیواری قدیمی که در شمال تایلند یافت شده‌اند بالشت‌های مثلث شکلی مشاهده می‌گردد که حداقل در اویل 1850 درست شده‌اند. چنین به نظر می‌رسد که از این بالشت‌ها بسیار در معابد استفاده می‌شده است زیرا در نقاشی‌ها حتی خدایان نیز به این کوسن‌ها تکیه زده‌اند. این بالشت‌های جالب از نوارهای مثلث شکلی درست شده‌اند که به شکل یک هرم روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و معمولا با یک تشک سنتی برای خواب یا استراحت همراه هستند و یکی از سوغات جالب تور تایلند به حساب می‌آیند. کوسن‌هایی که در بازارهای تور چیانگ مای مشاهده می‌کنید همه توسط افراد بومی و به صورت دستی تهیه شده‌اند زیرا هیچ کارخانه یا کارگاهی در منطقه به تولید انبوه آن‌ها اختصاص ندارد. معمولا کشاورزان تایلندی در طول فصل زمستان که فعالیت‌های کشاورزی از رونق می‌افتند، تولید می‌شوند.

روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی مایعات بسیار غلیظی هستند که از استخراج عطر و بو یا عناصر مفید و سالم گیاهان به دست می‌آیند. در تور چیانگ مای می‌توانید روغن و عصاره گیاهانی همچون لوندر (اسطوخدوس)، نعناع و بادرنجبویه (لیمون بالم) را هرجایی پیدا کنید اما اگر به دنبال یک محصول منطقه‌ای خاص می‌گردید، حتما باید روغن نارگیل محلی را انتخاب کنید. از موارد استفاده از روغن نارگیل می‌توان به زیباسازی پوست و مورد استفاده آشپزی و خوراکی اشاره کرد و اگر قصد دارید این روغن را برای آشپزی استفاده کنید حتما مراقب باشید که نوع مناسب آن را خریداری کنید. اما انچه باید در تور چیانگ مای به آن توجه کنید این است که حتما این روغن‌ها را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید زیرا محصولات تقلبی به وفور در بازار وجود دارد.

جعبه‌های برنج

همانطور که از نام این محصول نیز برمی‌آید، جعبه برنج در قدیم برای ذخیره و نگهداری برنج استفاده میشده است. اما تنوع طرح‌ها و رنگ‌های به کار رفته در ساخت این جعبه‌ها باعث محبوبیت آن‌ها نزد گردشگران تور تایلند به عنوان سوغاتی تور چیانگ مای شده است و از آن‌ها برای نگهداری هر چیزی استفاده می‌کنند یا به عنوان یک وسیله دکوری از آن‌ها استفاده می‌کنند. جعبه‌های برنج از چوب بامبو و با دست ساخته می‌شوند. فقط به خاطر داشته باشید که اگر واقعا به قصد نگهداری برنج این جعبه‌ها را خریداری می‌کنید، فقط برنج خشک و خام را می‌توان در آن‍ها نگهداری کرد. ریختن مواد داغ درون این جعبه‌ها باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود.

فانوس‌های مخصوص تور چیانگ مای

فانوس‌های تایلند چیزی شبیه به بالن‌های هوای گرم کوچک و ساده‌ای هستند که در سراسر آسیا بسیار متداول هستند. نوع تایلندی این فانوس‌ها که به نام khom loi شناخته می‌شوند از کاغذ برنج سبک وزن و بامبو ساخته شده و شمع کوچکی درون آن قرار می‌گیرد که حتی در وزش باد هم روشن می‌ماند. مسلما هوا فرستادن این فانوس‌ها ممکن است باعث آتش سوزی شود بنابراین در برخی مناطق قوانین اجازه هوا فرستادن این فانوس‌ها وجود ندارد به جز در فستیوال‌ها و مراسم خاص. اگر به عنوان سوغاتی یا یادگاری تور تایلند یکی از این فانوس‌ها را خریداری می‌کنید بهتر است استفاده از آن‌ها را به زمانی که به خانه برمی‌گردید موکول کنید.

ابریشم تایلندی

در کشور تایلند نوعی کرم ابریشم خاص و منحصر به فرد وجود دارد که کشاورزان آن‌ها را با برگ‌های توت‌فرنگی تغذیه کرده و پرورش می‌دهند. ابریشم تولید شده توسط این کرم‌ها تولید می‌شود، به رنگ سبز روشن است. ابریشم تایلندی معمولا بسیار گران قیمت است زیرا قطر تارهای این ابریشم بسیار نازک است و برای بافت پارچه‌ای با کیفیت باید چند تار ابریشم را در کنار یکدیگر قرار داد. برای تشخیص ابریشم اصل محلی در تور تایلند باید پارچه را بالا و رو به نور شدید بگیرید و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. باید رنگ ابریشم در دید شما تغییر کند. علاوه بر این ابریشم طبیعی را می‌توان به راحتی از میان حلقه انگشتان دست عبور داد.

چترهای تایلندی

چترهای تایلندی دارای طراحی منحصر به فرد و رنگارنگی هستند که به سرعت آن‌ها را قابل تشخیص می‌کند. معمولا در ساخت این چترها از مخلوطی از کاغذ توت سفید، بامبو و کتان (پنبه) و حتی در برخی از ابریسم استفاده می‌شود. چترهایی که کلا از چوب بامبو ساخته می‌شوند برای زیر باران مناسب هستند اما آن‌هایی که از کاغذ توت سفید درست می‌شوند، جنبه تزئینی دارند و نباید در معرض آب قرار بگیرند و این نکته‌ای است که در هنگام خرید این کالا در تور تایلند باید در نظر داشته باشید.

خرید مجسمه‌ها و کاسه‌های سرامیکی در تور تایلند

تایلند به داشتن مجسمه‌ها و کاسه‌های سرامیکی شگفت انگیز و زیبایی که در ساخت آن‌ها از کاریکاتور انسان و حیوانات استفاده شده، معروف می‌باشد و این محصولات از سوغاتی‌های خاص تور تایلند به حساب می‌آیند. معمولا می‌توانید این مجسمه‌ها را درقسمتی از بازارهای چیانگ مای که به فروش محصولات باغبانی اختصاص دارد، پیدا کنید.

خرید صابون‌های حکاکی شده در تور چیانگ مای

صابون‌های حکاکی شده در تمامی تایلند وجود دارند اما شمال این کشور به دلیل داشتن طرح‌های متنوع و زیبای این صابون‌ها معروف است. بازارهای شبانه چیانگ مای یکی از مراکز فروش این صابون‌های زیبا و هنرمندانه به حساب می‌آید. طرح گل این صابون‌ها از بقیه پرطرفدارتر و پرفروش‌تر است. معمولا هنرمند تایلندی ابتدا صابون معمولی را به شکل گل طراحی می‌کند و سپس با استفاده از آبرنگ به رنگ‌آمیزی آن می‌پردازد. این صابون‌های زیبا یکی از هدایای زیبا و خاص تور تایلند هستند که می‌توانید در سبد سوغاتی‌های خود قرار دهید.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 267

به "بهترین سوغاتی چیانگ مای در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سوغاتی چیانگ مای در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید