برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه

به گزارش تور تایلند، وعده صبحانه در فرهنگ غذایی مردم ترکیه جایگاه ویژه ای دارد و تنوع غذاهایی که برای این وعده روی میز صبحانه می توان مشاهده کرد بسیار زیاد است. اغلب گردشگران هم در زمان سفر به ترکیه از چشیدن طعم های متنوع در وعده صبحانه بسیار راضی هستند و معمولاً رستوران ها و کافه هایی را ترجیح می دهند که برای صبحانه تنوع غذایی بیش تری دارند. فضای مجذوب کننده کافه های استانبول برای صرف صبحانه باعث شده بسیاری از گردشگران به جای خوردن صبحانه در رستوران هتل محل اقامت خود رفتن به این کافه ها را ترجیح دهند.

برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه

زیتون، گوجه فرنگی، خیار، انواع مربا، سوسیس و تخم مرغ، املت، نیمرو، پنیر و کره جز آیتم های ثابت میز صبحانه در کافه های استانبول و در اغلب شهرهای کشور ترکیه است، مردم در ترکیه اغلب برای صبحانه چای داغ می نوشند و کمتر از قهوه استفاده می کنند. در کافه های این شهر به وعده صبحانه به زبان محلی کاهوالتی (Kahvalti) می گویند و شما برای سفارش صبحانه مورد نظر خود باید از این اصطلاح بهره ببرید. اگر قصد سفر به شهر زیبای استانبول را دارید و چشیدن طعم های تازه در این سفر برای شما مجذوب کننده است، حتماً این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران را تا سرانجام دنبال کنید.

11 مورد از برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه

در کافه های استانبول صبحانه یک وعده مهم است که شامل انواع غذاها و نوشیدنی های مختلفی بوده و بسیاری از غذاهای سنتی ترکیه در کافه های استانبول به عنوان یک آیتم مقوی در وعده صبحانه سرو می شود تا مشتریان روز خود را پر انرژی شروع کنند. در معرفی برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه باید به این نکته اشاره کنیم که معمولاً مشتریان با سفارش وعده صبحانه می توانند به تعداد دلخواه چای سفارش دهند، در واقع محدودیتی برای سفارش چای وجود ندارد و هر تعداد چای که بخواهید بدون دریافت هزینه اضافی روی هزینه صبحانه محاسبه شده و برای شما سرو می شود.

مهم ترین و پرطرفدارترین آیتم های موجود در وعده صبحانه کافه های استانبول شامل سیمیت (Simit) یک نوع نان سنتی ترکیه که به شکل حلقه با کنجد تزیین شده و به عنوان یکی از مهم ترین اجزای صبحانه در این کشور شناخته می شود، در رستوران ها و کافه های ترکیه نان سیمیت به عنوان یک آیتم ثابت صبحانه در کنار پنیر سرو می شود. بورک (Börek) یک غذای سبک و خوشمزه که با خمیر مخصوص آماده می شود و داخل خمیر را معمولاً با مواد غذایی خوشمزه ای همانند پنیر، گوشت و اسفناج پر می کنند. منمن (Menemen) در واقع همان املت ایرانی است که در آن علاوه بر تخم مرغ و گوجه فرنگی، فلفل دلمه و سبزیجات مختلف هم می ریزند.

1.صبحانه کافه ثریا (Sureya Kahvalti)

کافه رستوران خانوادگی ثریا یکی از قدیمی ترین و برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه است که در بین مردم محلی معروفیت زیادی دارد ولی گردشگران خیلی با این کافه آشنا نیستند. صبحانه های ترکی در کافه ثریا همیشه با محصولات تازه و فصلی آماده می شود، ارگانیک بودن مواد غذایی مورد استفاده در این کافه باعث شده مشتریان با خیال آسوده یک وعده صبحانه لذیذ را نوش جان کنند. در این کافه وعده صبحانه با حال و هوایی کاملاً سنتی سرو می شود و در منو انواع میوه ها و سبزیجات تازه همانند هندوانه، برش های پرتقال، انگور، جعفری، نعناع، گوجه فرنگی و خیار در کنار زیتون های سیاه و سبز، یک سینی متنوع از پنیرهای محلی و املت به چشم می خورد.

نان زیتون، پیشی و گوزلمه هم از دیگر آیتم های پرطرف دار این کافه است که همگی جز غذاهای سنتی مردم ترکیه برای وعده صبحانه محسوب می شوند. مرباهای هلو، توت فرنگی، انجیر، گیلاس و زردآلو هم جز آیتم های مجذوب کننده منو این کافه است که همراه با نان تازه و کره محلی سرو می شود. ساعت کاری این کافه در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 5 عصر است و علاوه بر وعده صبحانه می توانید برای صرف چای و دسر هم به کافه ثریا بروید.

آدرس: Sureya Kahvaltı, Ergenekon Cad, Bilezikçi Sk. No:21-23, 34375 Şişli/Istanbul.

2.کافه صبحانه آرادا (Arada Cafe)

کافه آرادا یکی از محبوب ترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه است که در محله تاریخی بی اوغلو واقع شده است. در منو صبحانه کافه آردا علاوه بر غذاهای لذیذ و خوشمزه ترکی می توانید آیتم های مجذوب کننده بین المللی همانند حمص و نان زعتر را هم نوش جان کنید. فضای خانوادگی این کافه باعث شده بسیاری از گردشگران وعده صبحانه خود را در این مکان نوش جان کنند و روز خود را برای گردش در منطقه اروپایی استانبول با انرژی زیاد شروع کنند. انواع پنیر، سبزیجات، میوه ها، مرباهای متنوع و غذاهای سنتی همانند پیشی، منمن، گوزلمه، نان زیتون، پوچا و سوسیس و تخم مرغ در منو صبحانه این رستوران موجود است و همراه با چای و قهوه ترکی برای مشتریان سرو می شود. تازه بودن مواد اولیه و سرو غذاها با نان گرم باعث شده این کافه به پاتوق بسیاری از مشتریان تبدیل شود.

آدرس: Kılıçali Paşa, Defterdar Ykş. 52/A, 34425 Beyoğlu/Istanbul.

3.صبحانه وان (Van Kahvaltı)

یکی از مشهورترین صبحانه ها در کشور ترکیه متعلق به شهر وان است، در این شهر تنوع آیتم های موجود در میز صبحانه زیاد بوده و بیش از ده مدل مختلف پنیر برای میهمانان سرو می شود. به همین علت یکی از برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه، کافه صبحانه وان در منطقه دنیاگیر است. این کافه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر فعالیت دارد، در منو صبحانه این کافه علاوه بر صبحانه سنتی وان، غذاهایی که در شهرهای مختلف ترکیه برای وعده صبحانه آماده می شود هم با برترین کیفیت موجود است تا مشتریان بتوانند طعم های سنتی غذای ترکی را براساس ذائقه خود انتخاب نموده و بچشند. وان کاهوالتی یکی از معروف ترین رستوران های استانبول است که صبحانه به سبک وان را ارائه می دهد. بعلاوه یک پنیر ویژه صبحانه ترکیه ای به نام اتللو پنیر یا پنیر سبزیجات هم در منو صبحانه این کافه وجود دارد که مخصوص شهر وان است.

آدرس: Kılıçali Paşa, Defterdar Ykş. 52/A, 34425 Beyoğlu/Istanbul.

4.کافه ییغیت سوفرام (Yiğit Sofram)

اگر در منطقه دنیاگیر در پی یکی از برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه هستید، حتماً به کافه ییغیت سر بزنید. این کافه که در مجاورت خیابان اصلی واقع شده صبحانه های محلی خوشمزه ای همانند گوزلمه را به صورت گرم برای مشتریان سرو می نماید. تنوع آیتم های موجود در منو این کافه باعث شده گردشگران با خوردن یک صبحانه کامل در این رستوران تا ظهر کاملاً سیر باشند! بسیاری از رستوران های صبحانه در استانبول گوزلمه را در منوی خود دارند اما طعم هیچ کدام از آن ها به میزان گوزلمه ای که در کافه ییغیت آماده می شود برای مشتریان دلچسب و به یادماندنی نخواهد بود. گوزلمه در این کافه با ترکیب های مختلفی از جمله پنیر و اسفناج، سیب زمینی و جعفری، گوشت و سبزیجات برای مشتریان سرو می کرد. بعلاوه انواع املت ها با ترکیباتی از پنیر و اسفناج، سوسیس یا قارچ را می توانید برای وعده صبحانه در این کافه سفارش دهید.

آدرس: Kılıçalipaşa Mahallesi Sıraselviler Caddesi, Yeni Yuva Sk. 31 A, 34433 Beyoğlu/Istanbul.

5.کافه کات کات (Kat Kat Cafe)

در منطقه زیبای بالات می توانید یکی از برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه را پیدا کنید، این کافه طبقه طبقه یا در اصطلاح ترکی کات کات نام دارد. در این کافه زیبا که فضایی کاملاً خانوادگی دارد همه مواد غذایی ارگانیک بوده و میهمانان آیتم های مختلفی را می توانند برای وعده صبحانه سفارش دهند. میز صبحانه این کافه شامل طعم لذیذ بیبرلی اکمک یا همان نان فلفلی است، یک نان نازک که در مخلوطی از زعتر و سس فلفل قرمز برای مشتریان سرو می شود. انواع منمن و پنیر را هم می توانید برای وعده صبحانه در این کافه سفارش دهید و با یک فنجان چای خوش عطر نوش جان نمایید.

گوزلمه پنیر و اسفناج این کافه هم معروفیت زیادی در بین گردشگران دارد و بسیاری از دنیاگرد ها فقط برای خوردن گوزلمه به این کافه سر می زنند. طعم مربای زردآلو با کره محلی و نان تازه را هم فقط می توانید در این کافه در شهر استانبول بچشید. این کافه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب فعال بوده و از مشتریان در ساعت های مختلف روز تا پاسی از شب پذیرایی می نماید.

آدرس: Balat, Yıldırım Cd. 61/A, 34087 Fatih/Istanbul

6.کافه رستوران بالات کاپی (Balat Kapı Restaurant)

اگر قصد سفر به شهر شگفت انگیز استانبول را دارید، حتماً برای صرف صبحانه به منطقه بالات بروید. بالات یکی از زیباترین محله های استانبول است که به علت خانه های قدیمی و چشم اندازی که دارد در بین گردشگران معروفیت یافته است. البته در سال های بسیاری محبوب ترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه هم در این منطقه واقع شده اند و به همین علت بالات پاتوق بسیاری از گردشگران برای صرف صبحانه است.

کافه رستوران بالات کاپی یک کافه کوچک با فضایی صمیمی بوده که امکانات متنوعی دارد و گردشگران در ساعت های مختلف روز می توانند برای صرف صبحانه و یا نوشیدن یک فنجان قهوه ترک به این کافه رستوران سر بزنند. کره، عسل، انواع پنیر، گوزلمه، پیشی، خیار و گوجه فرنگی، شیره انگور، زیتون های سبز و سیاه و سیمیت در کنار انواع مرباهای رنگارنگ جز آیتم های صبحانه این کافه است که احتمالاً بسیاری از گردشگران عکس های آن را در صفحه اینستاگرام گردشگران دیده اند.

آدرس: Balat, Yıldırım Cd. 61/A, 34087 Fatih/Istanbul.

7.کافه ارزینجان یلماز (Erzincan Yilmaz Tandir Evi)

کافه ارزینجان یلماز (Erzincan Yilmaz Tandir Evi) کوچه های محله قدیمی فریکوی یک گزینه منحصر به فرد برای وعده صبحانه در استانبول است. این مکان در واقع یک مغازه نانوایی محسوب می شود که علاوه بر فروش نان در بخشی از این مغازه وعده های صبحانه مختصری هم برای مشتریان سرو می نماید. صبحانه ساده اما لذیذ این کافه شامل پنیر تولوم، کره، نیمرو، عسل و خامه، زیتون و سبزیجات است. بعلاوه چای هم در کنار وعده صبحانه برای مشتریان بدون محدودیت سرو می شود. کافه ارزینجان یکی از قدیمی ترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه است که در بین مردم محلی به علت قیمت مناسب و طعم لذیذ نان هایش محبوبیت زیادی دارد. روی گشاده پرسنل این کافه باعث شده بسیاری از گردشگران به مشتریان دائمی این کافه برای صرف صبحانه تبدیل شوند و روز خود را با طعم نان های گرم این کافه شروع کنند.

آدرس: Feriköy, Gediz Sk. No:26, 34377 Şişli/İstanbul.

8.کافه خیابان صبحانه (Breakfast Street)

اگر بودجه شما برای غذا خوردن در سفر به استانبول محدود است، می توانید برای صرف صبحانه با قیمت مناسب به کافه خیابان در محله بشیکتاش بروید. این کافه که در مجاورت خیابان اصلی واقع شده یکی از مقرون به صرفه قیمت ترین و برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه است و در منو آن انواع غذاهای سنتی همانند گوزلمه، پوچا، منمن، سیمیت و موارد دیگر گنجانده شده است. این کافه اغلب پاتوق دانشجوها و مردم محلی در ترکیه است و می توانید با سفارش هر وعده صبحانه به تعداد نامحدود در این کافه چای نوش جان کنید. بورک سیگارا، زیتون سیاه، مرباهای خانگی، عسل و خامه، سوسیس و تخم مرغ و نان تازه از جمله آیتم هایی است که می توانید در این کافه در محدوده خیابان بشیکتاش نوش جان کنید و در عین صرف غذا رفت و آمد رهگذران را هم دیدن نمایید.

آدرس: Sinanpaşa, Çelebi Oğlu Sk. 34353 Beşiktaş/Istanbul

9.نانوایی تاریخی دنیاگیر سیمیت (Tarihi Cihangir Simit Firini)

اگر در زمان سفر به استانبول وقت کافی برای خوردن صبحانه ندارید، برای صرفه جویی در زمان خود به یکی از قدیمی ترین نانوایی های این شهر سربزنید و سیمیت داغ برای صبحانه خود بخرید. نانوایی تاریخی دنیاگیر سیمیت (Tarihi Cihangir Simit Firini) یکی از برترین و قدیمی ترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه محسوب می شود، در واقع این کافه یک نانوایی قدیمی است که همه روزهای هفته از ساعت 6:30 صبح تا حدود ساعت 7 عصر به مشتریان نان تازه می دهد. در مقابل این مغازه نانوایی قدیمی چند میز کوچک هم قرار داده اند تا افرادی که تمایل دارند صبحانه خود را با نان های خوشمزه و تازه در کنار یک فنجان چای نوش جان کنند. عطر و طعم نان های سیمیت و پوچاهای مشهور نانوایی جیهانگیر یکی از مجذوب کننده ترین خاطراتی است که گردشگران در زمان سفر به این شهر می توانند آن را بچشند.

آدرس: Firuzağa, 59/A, Türkgücü Cd., 34425 Beyoğlu/Istanbul.

10.کافه خانه هادیکا (Hadika Kahvaltı Evi)

کافه صبحانه هادیکا تمامی مواد غذایی را که برای وعده صبحانه استفاده می نماید را به صورت مستقیم از شهر آنتاکیا می آورد، در واقع تمامی مواد اولیه مورد استفاده در این کافه کاملاً ارگانیک و محلی است. همین موضوع باعث شده طعم تازگی و خوشمزگی صبحانه های این کافه را نتوان در سایر کافه های استانبول پیدا کرد. در منو صبحانه این کافه انواع پنیر، مرباهای محلی، منمن، خامه و عسل محلی، سبزیجات و میوه های تازه، سوسیس و تخم مرغ و بورک برای مشتریان سرو می شود.

گوزلمه و منمن این کافه جز آیتم های محبوب در بین مشتریان هستند و اغلب افراد برای وعده صبحانه این دو آیتم را سفارش می دهند تا روز خود را پر انرژی شروع کنند. طعم های تازه ای که در این کافه می توان چشید باعث شده نام کافه هادیکا در لیست برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه قرار بگیرد. تسلط پرسنل این کافه به زبان انگلیسی باعث شده گردشگران خارجی این کافه را به عنوان پاتوق خود در استانبول برای صرف وعده صبحانه در نظر بگیرند.

آدرس: Meşrutiyet, Ebe Kızı Sokağı No: 16/40, 34363 Şişli/İstanbul

11.کافه رستوران آدا کاهوالتی (Ada Kahvalti)

اگر در پی برترین رستوران برای صبحانه ترکی در جزیره پرنسس یا بیوک استانبول هستید، کافه رستوران Ada Kahvaltı یک گزینه منحصر به فرد است که می توانید در آنجا یک وعده صبحانه لذیذ در فضایی زیبا و خانوادگی نوش جان کنید. این رستوران در یک عمارت عثمانی با قدمتی بیش از دو قرن واقع شده و یک باغ کوچک پر از گل دارد. منوی صبحانه شامل مواردی همانند سه نوع پنیر محلی، مرباهای خانگی، زیتون، کره محلی، خامه، عسل، زیتون، زعتر، گوجه فرنگی تازه، و خیار سالادی است که به همراه نان سیمیت و چای برای مشتریان سرو می شود. از منو این کافه می توان انواع پوچا، بورک و نان های محلی را هم سفارش داد و با یک فنجان قهوه ترک نوش جان کرد.

آدرس: Büyükada-maden, Akdemir Sk. No:6, 34970 Adalar/Istanbul.

سؤالات متداول

1. برترین کافه برای صبحانه در استانبول کدام است؟

به علت تنوع فراوان در استانبول برترین کافه برای صبحانه به سلیقه شما بستگی دارد. Ada Kahvaltı، Ceşme Bazlama Kahvaltı جز معروف ترین کافه های این شهر برای صرف صبحانه است.

2. ساعت کار کافه های استانبول برای صرف صبحانه چند است؟

گردشگران می توانند از ساعت 8 صبح برای صرف صبحانه به کافه های این شهر بروند، نانوایی های معروف این شهر هم در همه روزهای هفته از ساعت 6:30 صبح باز هستند و نان گرم به مشتریان می دهند.

3. برترین کافه در منطقه بالات برای صبحانه کدام است؟

Balat Kapi Restaurant یکی از رستوران های محبوب در منطقه Balat برای صبحانه است.

4. برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه در منطقه بی اوغلو کدام است؟

کافه صبحانه آرادا (Arada Cafe) یکی از قدیمی ترین کافه های شهر استانبول برای صرف وعده صبحانه است که در منطقه بی اوغلو واقع شده است.

5. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد شهرهای مختلف کشور ترکیه همانند استانبول را بدون محدودیت و به صورت 24 ساعته از سایت خبرنگاران بخرید و راهی کشور ترکیه شوید.

جمع بندی

استانبول به عنوان شهری با فرهنگ غذایی متنوع و تاریخ غنی یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای دنیا برای چشیدن طعم های تازه است. صبحانه در فرهنگ مردم این شهر جایگاه ویژه ای دارد و همین موضوع باعث شده گردشگران برای صرف صبحانه در کافه های این شهر اشتیاق زیادی داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم بعضی از مشهورترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه را به شما معرفی کنیم تا از بین این گزینه ها بتوانید در زمان سفر کافه مورد علاقه خود را برای صرف صبحانه ای لذیذ انتخاب کنید.

برای سفر به ترکیه در روزهای مختلف سال و بازدید از جاذبه های گردشگری متنوع این شهر می توانید از سایت خبرنگاران بلیط هواپیما و تور تفریحی مورد نظر خود را با برترین قیمت و در اسرع وقت تهیه کنید. خبرنگاران تورهای متنوعی را به مقصد شهرهای مختلف کشور ترکیه در همه روزهای سال برگزار می نماید که شما برای آگاهی از جزئیات این تورها می توانید به بخش فروش تور سایت خبرنگاران مراجعه نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2350

به "برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کافه های استانبول برای صرف صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید